در نشست کارگروه کشاورزی سازمان اوقاف عنوان شد؛

بیش از 410 هزار هکتار اراضی کشاورزی وقفی در کشور وجود دارد

ششمین نشست کارگروه کشاورزی سازمان اوقاف و امور خیریه با حضور معاونان بهره وری اقتصادی و مسئولان بنیاد عمران موقوفات 6 استان کشور برگزار شد.

به گزارش حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان ، کارگروه کشاورزی سازمان اوقاف و امور خیریه در راستای تأکیدات نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف مبنی بر خروج بخش اقتصاد سازمان از تک محصولی (عمران) تشکیل شده است و در مجموع تاکنون با محوریت اداره کل بهره وری اقتصادی 5 نشست با حضور معاونان بهره برداری اقتصادی و مسئولان بنیاد عمران موقوفات استان های خوزستان، خراسان جنوبی، کرمان، مرکزی، مازندران و گلستان برگزار شده است.

براساس این گزارش، این کارگروه با هدف ارائه راهکارهایی برای افزایش بهره وری موقوفات و تبیین سیاست های کلی سازمان در حوزه  کشاورزی تشکیل شده است که تاکنون مصوباتی از قبیل تشکیل کارگروه های استانی، انعقاد تفاهم نامه با سازمان جهادکشاورزی استان ها، شناخت اولویت های سرمایه گذاری، شناخت الگوی کشت منطقه ای و کشت های جایگزین، شناخت مشکلات کشاورزی استان ها از جمله خشکسالی و تصمیم سازی در خصوص اراضی خرده مالک و ... داشته است.

یراساس این گزارش، بیش از 410 هزار هکتار زمین کشاورزی وقفی در کشور موجود است که 23 درصد کل رقبات اوقافی را تشکیل می دهد.

در این جلسه معاونان بهره وری و مدیران اجرایی 5 استان گزارش فعالیت های اخیر خود را ارائه کردند که برخی از پیشنهادها قابل مطالعه و اجرا در کل کشور است.

این گزارش می افزاید؛ در ادامه این نشست دکتر خوش خلق سیما، قائم مقام پژوهشکده بیوتکنولوژی کشاورزی ایران پیرامون روش های کشت گیاه سالیکورنیا و محصولات هم خوان با آب شور در کشور گزارشی ارائه داد.





انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار