اصفهان؛

بهره برداری از سيستم جامع پايش تصويري ترافيكي اصفهان در هفته ي دولت

در هفته ي دولت سيستم جامع پايش تصويري ترافيكي شهر اصفهان افتتاح و به بهره برداري خواهد رسيد كه اين موضوع مي تواند در كنترل ترافيك، ثبت جرائم و مسائل امنيتي بسيار تاثيرگذار باشد.

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، رسول زرگرپور در جلسه ي بررسي عملكرد و اجراي برنامه ي جامع كنترل كيفي هواي اصفهان، يكي از اصلي ترين مطالبات مردم به خصوص در كلان شهر اصفهان و شهرهاي بزرگ را كنترل آلودگي هوا برشمرد.
به گزارش باشگاه خبرنگاران ، رسول زرگرپور با بيان اينكه در اواخر سال ۹۲ طرح كاهش آلودگي هواي منطقه ي اصفهان، شامل ۸ فرمانداري هاي اصفهان و شهرهاي اطراف آن تهيه و به مورد اجرا گذاشته شد، اظهارداشت: بيش از ۲۸ دستگاه مختلف در اين طرح حضور دارند كه فعاليت هاي اجرايي آن ها در طرح احصا شده و ماهانه نتايج اين طرح كنترل مي شود تا اطمينان حاصل شود دستگاه ها وظايف خود را به بهترين شكل انجام مي دهند.

استاندار اصفهان با اشاره به حمل و نقل شهري و آلودگي هايي كه از طريق اين بخش حاصل مي شود، تصريح كرد: حدود ۷۰ درصد آلودگي هاي شهري اصفهان و شهرهاي بزرگ به بخش حمل و نقل برمي گردد و در اين راستا اقدامات قابل توجهي براي شهرداري اصفهان پيش بيني شده بود.

زرگرپور به گزارش شهرداري اصفهان در اين زمينه اشاره كرد و افزود: طبق گزارشات ارسالي تا پايان امسال ۳۸۰ اتوبوس جديد به ناوگان حمل و نقل عمومي شهر اصفهان وارد خواهد شد و نيمي از اتوبوس هاي موجود هم بازسازي و بهسازي مي شود.

وي با اشاره به اينكه بيش از ۱۴۰ دوربين پايش تصويري به ۱۴۰ دوربين قبلي اضافه مي شود، افزود: مجموع دوربين هاي پايش تصويري شهر اصفهان به ۲۸۰ دوربين خواهد رسيد كه اين امر در كنترل ترافيك و كنترل جرائم مي تواند بسيار موثر باشد.

مدير ارشد استان از اضافه شدن يك خط بي آر تي خبر داد و گفت: تعداد خطوط بي آر تي شهر اصفهان به ۳ خط خواهد رسيد كه مجموعه ي اين عوامل مي تواند در كاهش آلودگي كه از طريق وسايل نقليه ي عمومي حاصل مي شود بسيار موثر باشد.

استاندار اصفهان در ادامه افزود: در هفته ي دولت سيستم جامع پايش تصويري ترافيكي شهر اصفهان افتتاح و به بهره برداري خواهد رسيد كه اين موضوع مي تواند در كنترل ترافيك، ثبت جرائم و مسائل امنيتي بسيار تاثيرگذار باشد.

وي به لزوم معاينه ي فني خودروها اشاره كرد و افزود: عليرغم اينكه تعداد واحدهايي معاينه ي فني در روز مي توانند بيش از ۵ هزار ماشين را معاينه ي فني كنند و سيستم نظارتي خوبي هم براي آن ها اعمال شده است ولي در سال بيش از ۱۰۰ هزار خودرو در اين مراكز مورد معاينه ي فني قرار نمي گيرد.


انتهای پیام/گ


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.