قم؛

حمایت از 700 بافنده فرش دستباف در قم

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قم از حضور ۷۰۰ بافنده فرش دستباف تحت پوشش کمیته امداد در قم خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛محمود تلخابی معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قم گفت: در راستای افزایش اشتغال زایی وهمچنین حمایت از تولید فرش دست باف تعداد زیادی از بافنده های این اثارنفیس را تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) در اورده ایم.

وی  ادامه داد: تاکنون۷۰۰ بافنده مددجو کمیته امداد در قم در زمینه فرش بافی فعالیت می‌کنند که عمدتا زنان سرپرست خانوار و یا همسران مددجویان هستند.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قم در خصوص تسهیلات داده شده به این طرح گفت: طی پنج ماهه نخست سال ۴۰۴ طرح جدید اجرا شده که نزدیک به پنج و نیم میلیارد تومان تسهیلات در این زمینه پرداخت شده که حدود چهار میلیارد تومان از تسهیلات قرض الحسنه بانکی و مابقی از اعتبارات منابع مالی کمیته امداد بوده است.

تلخابی ضمن امیدواری گفت:سال گذشته ۵۴۸ خانواده به خودکفایی رسیده‌اند و تا پایان سال جاری نیز ۶۰۰ خانواده مددجو به خودکفایی خواهند رسید.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان قم بیان کرد: طی سالجاری حدود که در صورت همکاری بانک‌ها جذب می‌شود.

تلخابیبا بیان اینکه  ۳۰ میلیارد تومان برای اجرای طرح‌های خوداشتغالی کمیته امداد و مشاغل خانگی در نظر گرفته شده است عنوان کرد: برای بکارگیری افراد در مراکز تولیدی به ازای هر نفر یک سال حق بیمه سهم کارفرما پرداخت می‌شود و چنانچه برای سال دوم نیز ادامه پیدا کند ۵۰ درصد حق بیمه برای سال بعد نیز پرداخت می‌شود. 

انتهای پیام/ز
برچسب ها: قم ، حمایت ، بافنده ، فرش ، دستباف ، تسهیلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.