سنندج؛

برگزاری همایش ورزش زورخانه ای در سقز

به مناسبت گرامیداشت هفته فرهنگ پهلوانی و ورزش های زورخانه ای همایشی ورزشی با حضور تیم هایی از استان های کردستان، آذربایجان غربی و شرقی در سالن شهید آبدرم سقز برگزار شد.

برگزاری همایش ورزش زورخانه ای در سقزبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج؛ در این همایش ورزشی که با حضور تیم هایی از شهرستان های سقز، بوکان، مراغه، میاندوآب، بناب و مهاباد برگزار شد، 90 ورزشکار شرکت کننده، حرکات ورزشی شامل انواع شنا، چرخ زدن، کباده کشیدن، میل گرفتن، دعا کردن، کشتی گرفتن و پا زدن اجرا کردند.

سرپرست اداره ورزش و جوانان سقز در حاشیه برگزاری این برنامه گفت: گرامیداشت یاد و خاطره پهلوانان و نامداران این رشته که با اخلاق خود جوانمردی را ترویج دادند از اهداف این برنامه ورزشی است.

فرزاد خاکی با بیان اینکه این ورزش سراسر اخلاق است یکی از بحث های اصلی ورزش را رعایت اخلاق جوانمردی دانست و گفت: ورزش زورخانه ای به ترویج اخلاق ورزشی کمک خواهد کرد.

وی با بیان اینکه، ورزش باستانی از سال 1324 در این شهرستان راه اندازی و از سال 1354 در سالن آزادگان بدون وقفه ادامه داشته است، افزود: 160 ورزشکار در این رشته مشغول فعالیت هستند و به تازگی دانش آموزان زیادی از سطح مدارس جذب این رشته ورزشی شده اند. ورزش باستانی یا ورزش پهلوانی نام دیگر ورزش زورخانه ای است که آن، نام مجموعه حرکات ورزشی با اسباب و بی اسباب و آداب و رسوم مربوط به آن هاست که در محدوده تاریخی و فرهنگی ایران از گذشته های دور رواج داشته است.

سقز در 190 کیلومتری شمال غربی مرکز استان سنندج واقع شده است.

انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.