کرمان؛

حاشیه نشینی ، خشکسالی ، بیکاری و گرانی از عوامل ناهنجاری های اجتماعی

فرمانده انتظامي استان كرمان گفت: حاشيه نشيني، خشكسالي، بيكاري و گراني را از عوامل ايجاد ناهنجاري هاي اجتماعي دانست که دولت، مردم و سازمان هاي مردم نهاد بايد برای رفع آنها تلاش کنند

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان و بنا به اعلام پايگاه خبري پليس ، سردار حسين چناريان با حضور در "نشست تخصصي توسعه، تعامل و توانمند سازي سمن ها" كه در سالن كوثر برگزار شد، در جمع مديران عامل سازمان هاي مردم نهاد بر تغييرات گسترده در حوزه مسائل اجتماعي تاكيد كرد و گفت: براي مقابله با اين آسيب هاي اجتماعي و رسيدن به يك جامعه مطلوب و آرماني بايد چالش هاي جديد را دريابيم.

سردار چناريان ملاك ارزيابي امنيت يك جامعه را احساس امنيت مردم آن جامعه خواند و افزود: در برخي از جوامع، تلاش براي كنترل مسائل اجتماعي باعث افزايش احساس امنيت بين مردم شده است.

فرمانده انتظامي استان گفت: نبايد تنها از سازمان هاي دولتي توقع حل مسائل اجتماعي را داشت و ما نيازمند مشاركت جمعي و فعاليت سمن ها هستيم.

وي به جانفشاني هاي پليس در بحث مبارزه با مواد مخدر نيز اشاره كرد و گفت: همت ، دلسوزي و عشق انساني-اسلامي پليس باعث توفيق در بحث مبارزه با مواد مخدر بوده است.

سردار چناريان فضاي مجازي را فضايي اثرگذار دانست و تاكيد كرد: اثرات فضاي مجازي در دنياي حقيقي قابل كتمان نيست و اين فضا در به وجود آوردن مسائل اجتماعي بسيار تاثير گذار است.

وي تصريح كرد: بايد فضاي مجازي را باور كنيم و اگر اين اتفاق نيافتد واقعيت هاي اجتماعي را به دست فراموشي سپرده ايم.

سردار چناريان در ادامه فعاليت هاي سمن ها را به عنوان پشتوانه اي معنوي-مردمي مورد ستايش قرار داد و بيان داشت: اين سازمان ها هيچ چشمداشت مادي ندارند و تنها با عشق كار مي كنند و به عنوان يك سرمايه اجتماعي در پيشگيري از آسيب هاي اجتماعي بسيار موثر هستند.

وي علت بسياري از آسيب هاي اجتماعي را برنامه هاي نامناسب شبكه هاي ماهواره اي ذكر كرد و گفت: بزرگ ترين رسالت آموزش و پرورش بازگردان اميد به جوانان جامعه است.

فرمانده انتظامي استان در پايان افزود: تجربه ثابت كرده است هنگامي كه كار را به مردم سپرده ايم راندمان آن افزايش پيدا كرده و آرامش و امنيت جامعه بهبود يافته است، از اين رو بايد به سمن ها توجه بيشتري شود.

انتهای پیام/پ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.