آب‌های آرام میلان در انتظار طوفان پاروها

زمانی تا آغاز رقابت‌های کسب سهمیه‌های المپیکی نمانده و در این میان آب‌های آرام میدان انتظار پاروهای قایقرانان جهان را می‌کشد.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، تا آغاز مسابقات کسب سهمیه زمان زیادی نمانده و در این بین هر کدام از ورزشکاران ایرانی برای حضور در مسابقات، زحمات فراوانی کشیده‌اند تا هر یک به نوعی نقشی خوش بر آب زنند.

قایقرانان آب‌های آرام در رشته کایاک و کانو کانادایی، برای رسیدن به سکوهای کسب سهمیه از آبان ماه سال 93 تا به حال به طور مرتب در اردو بوده‌اند و بی‌وقفه زمان را با تمرینات متفاوت برای رسیدن به میلان، پیش آمده‌اند تا به نتایج پرباری دست یابند.

تا برگزاری این مسابقات تنها 8 روز زمان باقی مانده است و پاروزنان ایرانی مدت‌هاست که در اردو و تمرین بوده‌اند، چه در بندر انزلی با شکافتن مرداب پر از گِل و خزه و چه در تهران با شکافتن آب‌های آرام دریاچه آزادی در آفتاب سوزان پاییز و تابستان و حتی در سرمای زمستان، از هیچ تلاشی دریغ نکرده‌اند.

هم‌اکنون زمان تمرینات و حضور در اردو رو به اتمام است و پاروزنان هر روز با تلاشی زیاد دریاچه نیلگون آزادی را برای رسیدن به سکوهای المپیک درمی‌نوردند و همه مربیان این پاروزنان بی‌وقفه، روز و شب و حتی بدون دیداری دلچسب از خانواده، ماه‌ها در کنارشان چشم امید دوخته‌اند.

محسن میلاد رئیس کمیته آب‌های آرام فدراسیون قایقرانی در خصوص برنامه‌های کسب سهمیه المپیک گفت: کسب سهمیه پاروزنان پس از این همه کار و تمرین شبانه‌روزی و خستگی فدراسیون را برطرف خواهد کرد.

روادید اعضای تیم ملی حاضر است

میلاد درباره تیم ملی المپیکی آب‌های آرام اظهار داشت: روادید نفرات انتخابی تیم ملی المپیکی ریودوژانیرو صادر شده و 24 مرداد عازم میلان ایتالیا خواهند شد.

وی افزود: 28 مرداد ماه مسابقات آغاز خواهد شد و اول شهریور ماه قایقرانان به ایران بازمی‌گردند.

رئیس کمیته آب‌های آرام فدراسیون قایقرانی در خصوص حضور مجللی در مسابقات بیان کرد: با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته عادل مجللی که هم‌اکنون تحت نظارت مارک پلوخ مربی لسهتانی در حال تمرین است به میلان می‌آید و در ماده 200 متر کانو پاروزن انتخابی تیم ملی است و نتایجی که در کاپ‌ها و مسابقات به دست آورده، نشان می‌دهد که شانس گرفتن سهمیه را خواهد داشت.

میلاد در خصوص تیم کایاک 2 نفره آب‌های آرام خاطرنشان کرد: تیم ملی کایاک 2 نفره را با پاروزنان، سعید فضل‌اولا و علی آقامیرزایی در ماده هزار متر شرکت خواهیم کرد زیرا وضعیت جسمی و تکنیکی آن‌ها مناسب است و امیدمان به این قایق در کسب سهمیه زیاد است.

وی در خصوص قایق چهارنفره کایاک تصریح کرد: قایق چهارنفره کایاک ضریب شانس پایین‌تری نسبت به بقیه دارد چون پاروزنان رکورد پایین‌تری زده‌اند اما شانس هم در این ماده کمک می‌کند.

رئیس کمیته آب‌های آرام قایقرانی رد خصوص قایق کانو کانادایی یک نفره یادآور شد: در مورد حضور این قایق ما شاهد ناصری را انتخاب کردیم و در ماده هزار متر به مصاف رقبا خواهد رفت اما احتمال آوردن سهمیه ضعیف است اما اگر حریف اصلی‌اش در مسابقات نباشد، فضای مناسبی در بخش قاره‌ای خواهد بود تا با برنامه‌ریزی بتواند کسب سهمیه کند و یک برنامه خوب برای تلاش‌هایش از آن خود کند.

وی در خصوص احتمال دوپینگ کردن شاهد ناصری در مسابقات کسب سهمیه بیان کرد: از سال پیش تا به حال شاهد ناصری دو بار تست دوپینگ داد و منفی بوده است. به همین دلیل برنامه دوپینگ او منتفی است و این جریان اتفاقی صورت گرفته است و عمدی در کار نبوده است و هم‌اکنون وضعیت مناسبی را داراست و جز نفراتی بوده که در مسابقات آسیایی کسب مدال کرده است.

میلاد در خصوص آرزو حکیمی که قایقران انتخابی کایاک یک نفره شده، اظهار کرد: آرزو حکیمی در مسابقات کاپ‌ها کشور پرتغال دچار آسیب‌دیدگی شد اما چنانچه پزشک مجوز حضورش را بدهد از انتخاب شدگان برای حضور در کسب سهمیه است.

وی در ادامه اظهار داشت: امیدوارم که پس از تلاش‌های بی‌وقفه پاروزنان بتوانند  چند سهمیه کسب کنند و زحمات بی‌شایبه فدراسیون، مربی‌ها و خودشان را جبران کنند.

میلاد در خصوص امیدش به نتایج قایق‌های انتخابی تأکید کرد: در بحث کانو کانادایی یک نفره 200 متر و کایاک دونفره هزار متر امید بیشتری دارم زیرا از ضریب انتخابی بالایی برخوردار هستند.


گزارش از الهه طائمه


انتهای پیام/


برچسب ها: میلان ، المپیک ، کایاک ، کانو ، سهمیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار