عرضه اولین ساعت هوشمند با خط «بریل»/ فناوری در خدمت نابینایان

اولین ساعت هوشمند بریل مخصوص نابینایان محصول یک شرکت کره جنوبی است تا این قشر از جامعه محدودیت کمتری را احساس کنند.

به گزارشگروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان و به نقل از مهر،صفحات لمسی برای نابینایان کاربردی نداشته و آنها را با مشکلات بسیاری مواجه می کند زیرا این افراد تنها قادر به خواندن صفحاتی هستند که به صورت بریل نوشته شوند. اما یک شرکت کره ای ساعت هوشمندی را تولید و روانه بازار فناوری خواهد کرد که قابلیت های متفاوتی را در اختیار کاربرانش قرار می دهد.

اولین ساعت هوشمند بریل مخصوص نابینایان با نام «Dot» عرضه خواهد شد که می تواند نگاه نابینایان به دنیای اطراف خود را دگرگون کند. این ساعت ارزان قیمت می تواند همانند یک ابزار آموزشی برای نابینایان عمل کند. زیرا نابینایان قادر به مطالعه کتاب هایی هستند که به صورت بریل نوشته شده باشند و درصد محدودی از کتاب ها به این سبک نوشته می شوند.

این ساعت هوشمند دارای سلول هایی با نقاط تغییر کننده است که می تواند کتاب های دیجیتال را برای کاربرانش به نمایش بگذارد. هر کدام از سلول های این ساعت دارای شش نقطه فعال هستند که برای انتقال مفاهیم به شخص نابینا هر بار تعداد نقاط کاهش یا افزایش می یابند تا شخص قادر به خواندن متون به صورت بریل باشد. این گجت پوشیدنی هر ۵ روز یکبار شارژ می شود.

این ساعت می تواند امکانات دیگری مانند ارسال و دریافت پیامک یا حتی کوک کردن ساعت را نیز برای کاربرانش رقم برند. ساعت هوشمند Dot با قیمتی در حدود ۳۰۰ دلار و از ماه دسامبر وارد بازار فناوری می شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار