شیخ‌الاسلام در دیدار "باین چائولو":

تفکر افراطی‌گری کل جهان را تهدید می‌کند

مشاور بین‌الملل رئیس مجلس با بیان اینکه مهمترین مساله خاورمیانه افراطی گری است، گفت: ممکن است این تفکر امروز برای چین خطری نداشته باشد اما تفکر افراطی‌گری کل جهان را تهدید می‌کند.

افراطی‌گری با بمباران هوایی از بین نمی‌رودبه گزارش حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران،‌ "باین چائولو" عضو کمیته مرکزی حزب کمونیست چین که در راس هیاتی به دعوت حزب موتلفه اسلامی به ایران سفر کرده بود با حسین شیخ‌الاسلام مشاور بین‌الملل رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌وگو کرد.
 
شیخ‌الاسلام در این دیدار به تشریح ساختار حکومتی جمهوری اسلامی پرداخت و افزود: نظریه امام خمینی(ره) بر مبنای عزت‌بخشی به ملت ایران بر اساس دستورات اسلام بود و در این راه قیام کرد و انقلاب اسلامی، آزادی و استقلال مبتنی بر اسلام را به ملت هدیه داد.
 
وی با اشاره به شرایط خاورمیانه تصریح کرد: مهمترین مساله خاورمیانه افراطی گری است. ممکن است این تفکر امروز برای چین خطری نداشته باشد اما تفکر افراطی‌گری کل جهان را تهدید می کند.
 
شیخ‌الاسلام بیان داشت: افراطی‌گری به تروریسم تبدیل شده  و نمونه‌هایی از آن را در عراق و سوریه شاهدیم. تروریسم، خواهان موفقیت دولت نوپای عراق نیست و می‌خواهد حکومت مردمی سوریه سرنگون شود.
 
وی افزود: انگلیس و آمریکا افراطی‌گری را در افغانستان به وجود آوردند و امروز نیز ادعای مبارزه با این پدیده را دارند. باید دانست که لشکر کشی و بمباران هوایی، افراطی‌گری را از بین نمی برد بلکه باید برخورد نرم‌افزاری کرد.
 
مشاور بین‌الملل رئیس مجلس اظهار داشت: برخی اروپایی‌ها و امریکایی‌ها چون افراطی‌گری را به نفع خود می‌دانستند آن را تقویت کردند اما نمی‌دانستند افراطی‌گری بیش از هر چیزی اثرات فکری و فرهنگی دارد و تبدیل به اعتقاد شده و دامن صاحبان خود را خواهد گرفت.
 
"باین چائولو" عضو کمیته مرکزی حزب کمونیست چین نیز در این دیدار گفت: هدف اصلی ما از این سفر، تقویت رابطه دو حزب موتلفه اسلامی و کمونیست چین است تا بتوانیم با انتقال تجربیات، ارتباطات بیشتری داشته باشیم.
 
وی افزود: ایران و چین در زمان تحریم‌ها در کنار یکدیگر بوده‌اند و هیچ دلیلی وجود ندارد که در شرایط فعلی این ارتباط تقویت نشود.
 
عضو کمیته مرکزی حزب کمونیست چین تصریح کرد: با نظرات شما درباره امنیت منطقه کاملا موافق هستم و معتقدم تروریسم دشمن مشترک همه انسانها است.
 
وی ادامه داد: ما اهمیت زیادی برای مقابله با تروریسم قائلیم و به نظرم مقابله با این تفکر نیاز به همکاری‌های بین المللی دارد.
 
باین چائولو گفت: ایران و چین می‌توانند در زمینه مقابله با تروریسم با هم همکاری کنند.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار