آخرین اخبار از محدو‌دترین حصار‌کشی باغات شهریار تا سرقت تجهیزات کشاورزی

معاون برنامه ریزی فرمانداری شهریار گفت: فعالان کشاورزی این شهرستان به دلیل محدودیت‌هایی که در حصار‌کشی ها از لحاظ قانونی روبرو هستند، همواره با دغد‌غهٌ سرقت تجهیزات آبی و کشاورزی خویش از سوی سارقان مواجهند.

کریم تبا‌رکی، معاون برنامه ریزی فرمانداری شهریار در گفتگو با خبرنگار‌  گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان ،با اشاره به لزوم اتخاذ ساز و کار مناسبی برای ارتقاء سطح امنیت باغات در این شهرستان اظهار کرد:فعالان کشاورزی و با‌غداری در این منطقه به دلیل محدودیت ‌هایی که در حصار کشی باغات خویش از لحاظ قانونی مواجهند همواره با دغدغه سرقت تجهیزات زراعی و آبی خود از سوی سارقان دست و پنجه نرم می کنند.
وی افزود: بطور طبیعی سرقت ادوات کشاورزی و‌سیستم آبیاری پیشرفته کشاورزان از سوی سارقان ،میل ور‌غبت فعالان زراعی در این شهرستان برای استمرار فعالیت ها در این عر‌صٌه حساس و اثر گذار در اقتصاد و خودکفایی را از بین می برد.
معاون برنامه ریزی فرمانداری شهریار عنوان کرد:توجیه نهادهای زیر‌بود برای تخریب دیوار‌کشی باغات ، نظارت وسر‌کشی های هرچه مطلوب تر برای مقابله با تغییر کاربری ها است اما می طلبد با اتخاذ ساز‌وکاری مناسب ، علاوه بر لحاظ کردن چارچوب‌هایی در جهت مقابله با ساخت وساز‌های غیر مجاز در باغات ، شرایط لازم برای تامین امنیت این اراضی نیز فراهم شود.

تبار‌کی افزود: به دلیل کوچک بودن بسیاری از اراضی کشاورزی شهریار و قولنامه ای بودن آن مالکان چنین زمین‌هایی امکان اخذ مجوزهای قانونی را برای حصار‌کشی ندارند.

معاون برنامه ریزی فرمانداری شهریار یادآو‌رشد:کشاورزان این شهرستان همواره با مشکلاتی همچون سر‌مازدگی،کم آبی و... مواجه هستند و امیدوارم با تنظیم و طراحی راه کاری اصولی ، حمایت از فعالان این عرصه افزایش و توانمندی کشاورزی شهریار همچنان حفظ شود.

انتهای پیام/
برچسب ها: حصارکشی ، سارقان ، کشاورزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.