کدام میوه‌ها در تابستان مفیدترند

می گویند در نظام طبیعت،‌ هر میوه ای متناسب با فصل آفریده شده است و اگر کمی دقت کنیم خودمان هم به این نتیجه می رسیم. ماننده میوه های تابستانی که همه سرشار از آب و خنک هستند.

 به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان و به نقل از جام نیوز، امام علی علیه ‏السلام : عاقل‏ترین مردم کسی است که در امور زندگیش بهتر برنامه ‏ریزی کند و در اصلاح آخرتش بیشتر همّت نماید.

روزهای گرم تابستان همواره یادآور نوشیدنی های خنک و دسرهای سرد است، در زیر به پیشنهادهایی برای تأمین آب بدن و خنک ماندن در گرمای تابستان اشاره شده است:

خیار: خیار حاوی آب فراوانی است و یک میوه مفید برای فصل گرماست. یک نوشیدنی سبز با مقدار زیادی خیار و چند قطره لیموترش پیشنهادی عالی برای رفع تشنگی و خنک ماندن است.

هندوانه: می شود تابستان باشد و هندوانه در آن نباشد؟! تابستان و هندوانه دو یار جدا نشدنی هستند. این میوه خاصیت خنک کنندگی بالایی دارد و آب مورد نیاز بدن را تأمین می کند.

هلو: این میوه علاوه بر آنکه یک انتخاب مناسب برای فصل گرماست؛ حاوی مقادیر فراوانی ویتامین A و C است که در شادابی و سلامت پوست بسیار مؤثر است.

سیب: هر سیب به طور متوسط دارای ۹۵ کالری و چهار گرم فیبر است؛ همچنین حاوی یک نوع فیبر محلول به نام پکتین است که برای مقابله با گرسنگی و کاهش وزن بسیار مؤثر است.

آناناس: تنها منبع شناخته شده برای نوعی آنزیم به نام برمولین است که برای در کاهش التهاب و التیام زخم های بدن بسیار تأثیرگذار است.

لیمو ترش: مرکبات اثر خنک کنندگی و سم زدایی باور نکردنی در بدن دارند. افزودن چند قطره لیموترش تازه به یک لیوان آب و نوشیدن آن نه تنها برای تقویت سیستم ایمنی و شادابی پوست مؤثر است بلکه تمایل شما را به نوشیدن آب بیشتری در روز افزایش می دهد.

کدو سبز: حاوی مقادیر زیادی ویتامین C است. کدو منبع غنی منگنز است. این ماده معدنی از بدن در برابر رادیکال های آزاد محافظت می کند (به خصوص در تابستان و هنگامی که بیشتر در معرض آسیب های نور خورشید قرار دارید) و انتخاب مناسبی برای فصل گرماست.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار