سین جیمی با ورزشکار ایرانی/قزوین

مدالهای زرین برای ورزشکار با اخلاق

در حالی که رشته کشتی و فوتبال بعنوان رشته های اول ورزش کشور به حساب می آیند ، کاراته یکی از رشته های ورزشی است که تعداد مدال های فراملی آن بدون نشان های سبکی ، از دیگر رشته های انفرادی و تیمی بیشتر است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛در حال حاضر در استان قزوین 10 هزار نفر در این رشته رزمی ژاپنی فعالیت می کنند که یکی از نامداران آن کسی نیست جز بهمن عسگری ملی پوش وزن 75  کیلوگرم .
در میان ورزشکاران هر وقت از کاراته صحبت می شود همه از بهمن عسگری یاد می کنند چه به لحاظ مدال و چه مهمتر از آن اخلاق ، کیمیای گمشده امروز ورزش ما .

سین :  سلام ، خودتون معرفی می کنید ؟

جیم : بهمن عسگري هستم متولد سی ام آذر سال 1370 ، شهر الوند استان قزوین

سین : چه شد که به سمت ورزش کاراته رفتید ؟

جیم : اول در رشته ی ورزشی تکواندو فعالیت داشتم ولی بعدها طی زمان و جریاناتی که پیش آمد؛ با تشویق پدر ومادرم در سال 1380 کاراته رو  انتخاب کردم و در سال 1387  با حمایت پدرومادرم و دوستانم اولین مدال فراملی کاراته استان را با حمایت های استاد داوری ودکتر بابایی وپیشکسوتان در رقابتهای جوانان درمالزی کسب کردم و بعد به مدال های طلای متعدد جهان و آسیا دست یافتم.

سین : بهترین عناوینی که کسب کرده اید ؟

جیم : طلای جوانان جهان ، طلای امیدهای جهان زیر۲۱سال،که اولین مدال طلای تاریخ ایران وتا الان هنوز کسی نتوانست آنرا تکرارکند و اولین طلای جهان در استان قزوین بعد از انقلاب اسلامی که همزمان کاپیتان تیم ملی هم بودم.

در ادامه افتخارات خود مدال طلای بزرگسالان غرب اسیا ، مدال طلای بزرگسالان آسیا و  مدال طلای تیمی بزرگسالان جهان در آلمان را بعد از پنجاه سال برای کشورم کسب کردم که باعث شد رئیس جمهور دکتر حسن روحانی ورئیس ورزات ورزش و جوانان اقای دکتر گودرزی پیام تبریک بفرستند.

مدال های طلای متعدد کاراته وان های( آزاد  ) جهان وجایزه بزرگ ها از جمله نشان های دیگر من در کاراته ایران است.

سین : شما چند بار هم بهترین ورزشکار استان شدید؟

جیم : بله ،در سالهای ۹۲ و۹۳بهترین ورزشکار استان شناخته شدم .

سین :  اولین حضور در تیم ملی و لیگ کاراته ایران خاطرتون هست؟

جیم : در سال 87  به اولین حضور در تیم ملی رسیدم و یک سال بعد در لیگ کشور به روی تاتامی رفتم

سین : در حال حاضر در کدام تیم مشغولید؟

جیم : چند سالی است در تیم دانشگاه ازاد مشغول می باشم و با این تیم قهرمان کشور شدم

سین : وضعیت کاراته در استان قزوین و کشور در چه سطحی است ؟

جیم : رشته کاراته در استان قزوین خدا را شکر در این چند سال با حمایت های مدیر کل ورزش وجوانان و با زحمت های شبانه روزی آقای داوری و دکتر بابایی  رییس هیات کاراته تغییر زیادی کرده والان بهمن عسگری تک درخت و تک چهره نیست ؛ و با الطاف خداوند در تمامی رده های سنی ، نوجوانان ، جوانان و امیدهای زیر۲۱سال و بزرگسالان بازیکن تیم ملی داریم .
اما درکشور ، تیم ملی ایران قهرمان جهان است و همین قهرمانی ها باعث شده جوانان زیادی به کاراته روی بیاورند

سین : نگاه مسولان به قهرمانان ورزشی چگونه است؟

جیم : مسولان  قدر قهرمانان  وسرمایه های ملیشان را نمی دانند امیدوارم وضع بهتر شود و ورزشکار جوان و جویای نام و با انگیزه به کارشان ادامه دهند ونا امید نشوند

سین : وضعیت بهمن عسگری در حال حاضر چگونه است ؟

جیم: در حال حاضر در اردوی تیم ملی هستم که برای مسابقات اسیایی ژاپن که شهریورماه برگزار میشود خودم را آماده می کنم.

سین : وضعیت حقوق و پاداش ورزشکاران چگونه است ؟

جیم : در استان باید به کسی که عضو تیم ملی می شود از همان سال تا سال بعدی که تاریخ آن  را اداره ورزش و جوانان استان مشخص می کند  البته با برنامه ریزی و برحسب تجربه کسوت و مدال و وضعیت تأهل حقوق ثابت بدهند
همچنین مدالی که یک قهرمان بدست میاورد مشخص شود که ورزش و جوانان  به ان ورزشکار قهرمان برحسب سطح مسابقه و مدال چه باید بدهد و برای گرفتن آن در شهرداری و یا استانداری پیگیر باشند.

سین :  و در پایان ، چه آرزویی دارید؟

جیم: آرزوی قلبی من اول شفای مریضا ست و بعد از خداوند متعالم می خواهم من را در رتبه ای قرار دهد که بتوانم به ورزشکارانی که واقعا در شرایط سخت تمرین های طاقت فرسا انجام می دهند به آنها رسیدگی کنم تا انگیزه فراوانی برای ادامه کارشان داشته باشند و در کنار خانواده شان در رفاه باشند.

انتهای پیام/ا
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
hassan
۱۳:۵۱ ۲۲ مرداد ۱۳۹۴
با سلام آرزوی موفقیت برای قهرمان پر افتخار استان بهمن عسگری