چرا کاربران از اطلاعات خود پشتیبان نمی گیرند؟

عکس ها و خاطرات خود را به نحوی که هرگز از بین نروند ذخیره کنید و هر زمان که خواستید آن را باز گردانید.

به گزارش دريچه فناوري گروه فضاي مجازي باشگاه خبرنگاران جوان؛ آیا شما هم برای تولیدات دیجیتال خود ارزش قائل می شوید؟ امروزه تمام افراد با رایانه و گوشی های هوشمند خود تولیدات دیجیتال انجام می دهند. بعضی از افراد به این تولیدات خود اهمیت چندانی نمی دهند و برای نگهداری آن ها فکری نمی کنند.

اما عده دیگری نیز هستند که برای تولیدات خود ارزش بسیاری قائل می شوند و همیشه به فکر نگهداری از آن ها هستند.در گذشته ای نه چندان دور، تنها راه نگهداری از این تولیدات، ذخیره آن ها برروی Hard Drive ها، CD و DVD بود، اما با گذشت زمان و پیشرفت تکنولوژی راه های بیشتر و ایمن تری برای نگهداری تولیدات افراد ساخته شده است.


تولیدات دیجیتال خود را ارزشمند کنید!



1-یک نسخه پشتیان سریع بگیرید

راحت ترین و سریع نرین راه برای نگهداری ایمن اطلاعات، USB Stick یا Flash Memory ها می باشد. شما می توانید به صورت Drag and Drop فایل های خود را در این Memory نگهداری کنید. Flash Memory ها در تمام رایانه ها قابل خواندان می باشند و با حجم ها و حافظه های مختلف در بازار موجود هستند.




تولیدات دیجیتال خود را ارزشمند کنید!





2-بدانید چه چیزهایی برای شما با ارزش هستند


برای اینکه بدانید از چه مطالبی Back-up بگیرید از خود چند سوال بپرسید:


1-آيا اهمیت می دهید که این فایل پاک شود؟برای بعضی چیز ها مانند حساب های کاربری تجاری و اسناد، پاسخ به این سوال "حتما" می باشد. این ها چیزهایی هستند که باید در درجه بالای اهمیت قرار نمي گيرند.


2-آیا اهمیتی دارد که در 10 سال گذشته از این فایل سابقه ای داشته ايد یا خیر؟ در غیر این صورت باید آنقدر حافظه قوی داشته باشید که یادتان بماند که در دهه گذشته چه اتفاقاتی افتاده است و چه اتفاقاتی افتاده است که آرزو می کردید از آن یک یادبود داشته باشید.


3-آیا اطلاعاتتان به سادگی قابل انتقال است؟ فایل های صوتی و تصویری دانلود شده معمولا به سادگی قابل انتقال هستند، پس اگر آن ها را از دست بدهید دنیا به آخر نخواهد رسید. اما اسناد و مدارکی که شما آن ها را نوشته اید و آماده کرده اید و براي اينكار زمان زيادي هم صرف شده به سادگی باز نمی گردند.




تولیدات دیجیتال خود را ارزشمند کنید!



3- هرگز به اینکه اطلاعات خود را به صورت آنلاین نگهداری می کنید اكتفا نکنید

این بدان معنا نیست که هرگز در فیسبوک عکس های یادگاری خود را ارسال نکنید یا در توییتر حرفی نزنید، این چیز ها جذاب هستتند. اما به یاد داشته باشید که جامعه هاي مجازی به عنوان یک مکان برای Back-Up گیری مکان مناسبی نیستند و ماهیت اصلی این سرویس ها تهیه نسخه پشتیبان نیست گاهی اوقات این سرویس ها از دسترس خارج می شوند و گاهی هم پیش می آید که حساب شما در این سایت ها از بین برود.


آدرس ایمیل فعلی خود را برای استفاده از سرویس های آنلاین استفاده نمایید تا از پراکندگی اطلاعات خود جلو گیری کنید.از اطلاعاتی که می خواهید backup بگیرید، یک نسخه خارج از فضاي اينترنت مثل فلش مموری ها یا هارد های دیگر نگهدارید.



تولیدات دیجیتال خود را ارزشمند کنید!


در این گزارش به چگونگی تصمیم گیری و طبقه بندی اطلاعات برای backup گیری پرداختیم.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار