استقرار جنگنده های آمریکایی در ترکیه برای مبارزه با گروه تروریستی داعش

ناتو، استقرار شش فروند جنگنده اف 16 آمریکا در ترکیه به منظور پشتیبانی از مبارزه علیه گروه تروریستی داعش را تایید کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، نماینده آمریکا در ناتو در صفحه خود در توییتر نوشت: " آمریکا روز یکشنبه شش فرونده جنگنده اف 16 را برای پشتیبانی از مبارزه علیه دولت اسلامی در پایگاه اینجرلیک در جنوب ترکیه مستقر کرد."
براساس این گزارش، آمریکا نخستین بار بعد از شکل گیری ائتلاف بین المللی که از یک سال قبل مواضع گروه تروریستی داعش را در عراق و سوریه بمباران می کند در چارچوب توافق آخر ژوئیه (مرداد) با ترکیه هواپیماهای خود را در این پایگاه راهبردی مستقر می کند. آمریکا تاکنون از هواپیماهای بدون سرنشین مستقر در اینجرلیک برای حملات علیه داعش استفاده می کرد.
یک منبع دولت ترکیه در پاسخ به سوال خبرگزاری فرانسه،  ورود شش جت آمریکایی را تایید کرد و اعلام داشت: " این هواپیماها از پایگاه آویانو ایتالیا وارد ترکیه شدند. 
خبرگزاری دوغان ترکیه گزارش داد: حدود 50 نفر از 300 نظامی آمریکایی نیز برای هماهنگی عملیات از زمین در این پایگاه مستقر شدند.
جنگنده های آمریکایی تاکنون از پایگاه های دورتر؛ از جمله اردن و کویت برای حملات علیه گروه تروریستی داعش استفاده کردند.
ترکیه عضو ناتو تا هفته های اخیر از مشارکت در عملیات ائتلاف علیه گروه تروریستی داعش خودداری می کرد و نگران بود این حملات به نفع کردهای سوریه منجر شود. کردها نزدیک مرز ترکیه با داعش می جنگند.
اما انفجاری که 20 ژوئیه (29 تیرماه) در سوروچ در جنوب ترکیه روی داد و به کشته شدن 32 نفر منجر شد و به داعش نسبت داده شد، اوضاع را تغییر داد و آنکارا را وادار کرد راهبرد خود را تغییر دهد.
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۳ ۰۵ فروردين ۱۳۹۵
خواهشمند هستم،معنا داعش،یعنی دولت اسلامی عراق شام می باشد،حذف کونید ومعنا داعش رابگذارید ،دولت ابوسفیان عراق شام ، دوست ندام نام دین اسلام ،روی معنا داعش کافر باشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۲ ۲۶ مرداد ۱۳۹۴
برخی از خوانندگان محترم احتمالا کرد تبار یا ارمنی چقدر سطحی، نا آگاهانه، جانبدارانه وهمینطور بی ادبانه در مورد، ترکیه نظر می دهند انگار سیاستمدار آن ترکیه باید بر اساس منافع آنها اقدام نمایند. اردوغان سیاستمدار قدرتمند ی است که ترکیه را به سمت قدرت و جایگاه واقعی اش در جهان پیش می برد و خوب می اوداند قدرت‌هایی استعماری غربی و الت دستهای منطقه ای آنها در این راهم موانع زیادی ایجاد خواهند کرد از جمله شرایط در سوریه کودتا در مصر و...،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۲ ۱۹ مرداد ۱۳۹۴
ترکیه می خواهد با کمک آمریکا شمال عراق را بگیرد
Germany
محمدکاظمی
۲۳:۳۸ ۱۸ مرداد ۱۳۹۴
اردوغان خودش داعشیه
Germany
محمدکاظمی
۲۳:۳۲ ۱۸ مرداد ۱۳۹۴
اردوغان خودش داعشیه
آخرین اخبار