اصفهان؛

پخش زنده مراسم معنوی مشهد اردهال جهانی شد

امکان پخش زنده و مستقیم مراسم و برنامه های فرهنگی و مذهبی آستان مقدس حضرت سلطان علی بن محمد باقر (ع) در مشهد اردهال کاشان و پایگاه دینی از شبکه های صدا وسیما فراهم گشت.

  به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، معاون برنامه ریزی ، اداری و مالی فرمانداری کاشان با بیان این خبر گفت: تجهیز شبکه داخلی به دستگاههای انتقال صوت و تصویر و همچنین اتصال آستان به فیبر نوری از جمله اقدامات انجام شده در این خصوص می باشد.

مهندس محسن فخری اعلام کرد: با اقدامات انجام شده توسط مخابرات کاشان؛ فیبر نوری از کاشان به مشهد اردهال به طول 60 کیلومتر باهزینه بالغ بر یک میلیارد و 200 میلیون ریال عملیاتی گردیده و کابل های انتقال از فیبر ویژه «ایندور» در آستان به طول 1000 متر نیز اجرا شده است.

معاون فرماندار تصریح کرد: در سنوات گذشته ، پخش زنده و مستقیم مراسم مذهبی به خصوص مراسم سنتی قالیشویان از طریق سیستم های انتقال صدا و تصویر سیار   SNGانجام می گرفت ولی در حال حاضر و با وجود تجهیزات موجود و از طریق فیبر نوری این قابلیت به راحتی امکان پذیر است.

وی با بیان مزیتهای فیبر نوری یادآور شد: فیبر نوری این امکان را دارد که داده های صوتی و تصویر را با توجه به پهنای باند مناسب با سرعت و کیفیت بالاتر انتقال دهد.

معاون فرماندار ضمن تشکر از خدمات مدیریت صدا و سیما گفت: اجرای اتاق فرمان و نصب تجهیزات صدا و سیما برای استقرار در این مجموعه برنامه ریزی شده و بخشی از آن نیز عملیاتی گردیده و تکمیل آن در دستور کار صدا و سیما است که فرمانداری اجرای کامل آنرا پیگیری می کند.

وی اعتبار لازم برای تکمیل اطاق فرمان آستان مقدس را 10 میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: تلاش می کنیم با استفاده از اعتبارات دولتی و کمک های خیرین و مردمی فرآیند ضبط و پخش مراسم آستان مقدس را به بهترین نحو محقق نماییم.

فخری ظرفیت های گردشگری مذهبی مشهد اردهال در منطقه فرهنگی کاشان را حائز اهمیت دانست و اظهار امیدواری کرد: پخش جهانی مراسم از آستان اولین رهبر شیعی در ایران در راستای معرفی فرهنگ ناب اسلامی می باشد.


انتهای پیام/گ


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.