کرمان؛

249 محکومان دیه و مالی در زندان‌های کرمان

رییس کل دادگستری استان کرمان، شمار محکومان دیه و مالی در زندان‌های استان کرمان را 249 نفر اعلام کرد و گفت: متأسفانه این آمار بالاست.

  به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان و بنا به اعلام روابط عمومی و ارتباطات دادگستری استان کرمان، یدالله موحد در نشست اعضای هیئت مدیره ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه استان کرمان افزود: این 249 نفر به علت جرم غیرعمدی و یا بدهکاری گرفتار زندان هستند که باید به دنبال راه‌حل باشیم.

وی خاطرنشان کرد: ستاد ديه ظرفيت خوبي براي كاهش جمعيت كيفري دراستان کرمان دارد.

موحد تصریح کرد: آمار زندانیان کشور به ازای هر 100 هزار نفر جمعیت 290 است، این درحالیست که در استان کرمان به ازای هر 100 هزار نفر 430 نفر زندانی داریم.

نماینده ارشد دستگاه قضایی استان کرمان یادآور شد: جمعیت کیفری و آمار زندانیان یکی از معضلات کشور است و مقام معظم رهبری بر چاره‌اندیشی در این زمینه تأکید دارند.

مقام ارشد قوه قضاییه در استان کرمان، زندان را برای مخلان نظم و آرامش عمومی، شیادان و کلاهبردار حرفه‌ای، قاچاقچیان و خلافکاران کلان، ضروری دانست و گفت: زمانی که به محکومان مالی می‌رسیم، زندان به غیر از اینکه گرفتاری را زیاد کند، مشکل دیگری را رفع نمی‌کند و هزینه سنگینی را هم به جامعه تحمیل می‌کند.

انتهای پیام/گ

برچسب ها: محکوم ، مالی ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.