استقبال کارشناسان اطلاعاتی رژیم صهیونیستی از توافق هسته‌ای با ایران

مقامات ارشد اطلاعاتی رژیم صهیونیستی از انتشار گزارشی درباره مزایای توافق هسته ای شش قدرت جهان با ایران، جلوگیری کردند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه هاآرتص نوشت: کارشناسانی در بخش مربوط به ایران در دستگاه اطلاعات نظامی اسرائیل معتقدند توافق هسته ای که قدرت های بزرگ با ایران به آن دست یافتند، دارای نکات مثبت زیادی است ولی این دیدگاه آنان با دیدگاه بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل و موشه یعلون، وزیر دفاع مغایرت دارد به همین علت این گزارش به رغم اهمیت آن برای مردم اسرائیل، اجازه انتشار پیدا نکرد. 
هاآرتص در ادامه نوشت: ایلی بن مئیر، رئیس واحد تحقیقات در دستگاه اطلاعات نظامی و هرتسی هلفی، رئیس دستگاه اطلاعات اسرائیل را به همسویی با گفتمان تحریک آمیز نتانیاهو در خصوص توافق هسته ای با ایران و جلوگیری از اعلام شدن دیدگاه کارشناسان دستگاه اطلاعات نظامی متهم کرد. این کارشناسان معتقدند توافق به دست آمده با ایران دارای نکات مثبت زیادی است که باید به اطلاع افکار عمومی اسرائیل رسانده شود. 
به نوشته هاآرتص، بن بئیر و هلفی برای خشمگین نکردن نتانیاهو از انتشار این گزارش جلوگیری کردند در حالی که انتشار آن می تواند بحران در روابط آمریکا-اسرائیل را برطرف کند یا از شدت بحران بین نتانیاهو و اوباما بکاهد. این روزنامه نوشت: نتانیاهو که موجب شده است اسرائیل در جبهه مخالفت با توافقی که تقریبا همه آن را پذیرفته اند تنها بماند، هر دیدگاهی را که مخالف با دیدگاه خودش باشد از کنگره آمریکا و مردم اسرائیل پنهان نگه می دارد. 
براساس این گزارش، نتانیاهو تلاش می کند بیشترین مخالفان توافق هسته ای با ایران را جذب کند تا از تصویب شدن این توافق در کنگره آمریکا جلوگیری کند. این رفتار او موجب ایجاد بحران شدید بین او و رئیس جمهور آمریکا شده است. نتانیاهو از یهودیان آمریکایی خواسته است با توافق هسته ای مخالفت کنند و تاکید کرده است کنگره آمریکا این توافق را رد خواهد کرد و ایران به میز مذاکرات باز خواهد گشت. 
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ایران
۰۱:۰۸ ۲۰ مرداد ۱۳۹۴
نتنياهو که هیچ گنده ترازون هم هیچ غلطی نميتوانند بکنند،
آخرین اخبار