حمایت سناتور برنی ساندرز از توافق هسته‌ای ایران

سناتور برنی ساندرز، نماینده مستقل کنگره آمریکا در بیانیه‌ای از توافق هسته‌ای ایران حمایت کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از پایگاه اینترنتی دیسپچ تایمز، سناتور "برنی ساندرز،" اهل ورمونت و نماینده مستقل کنگره آمریکا از توافق هسته ای ایران حمایت کرد.

ساندرز در بیانیه خود در این باره گفت: «قطعاً این توافقنامه همه آن چیزی نیست که ما دوست داشتیم اما گزینه جایگزین یعنی جنگ با ایران را که ممکن است سالها ادامه یابد، از بین می برد.» 

درحالیکه، "دربین" حقوقدان سابق و نماینده کنونی حزب دموکرات در سنا که قبلاً به قطعنامه جنگ عراق رای منفی داده بود و حالا برای جلوگیری از پیروزی مخالفان توافقنامه در کنگره تلاش می‌کند، مدعی شد: «سیاست مخالفت‌جویی هیچ وقت شخصی نبوده است. اوباما واقعاً به این نتیجه رسیده است که توافق بهترین روش برای سد مسیر ایران به سمت سلاح هسته‌ای است.»

چاک شومر سناتور دموکرات یکی از بانفوذترین نمایندگان یهودی دموکرات مخالفت خود را با توافقنامه اعلام کرده است. دستکم پانزده سناتور دموکرات تاکنون موافقت خود را با توافق هسته‌ای اعلام کرده‌اند. شومر تنها نماینده دموکرات مخالف با توافق هسته‌ای است و البته شاید برخی دیگر نیز او را همراهی کنند. فاصله گرفتن شومر از باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا برای یک رهبر ارشد که مرد شماره سه دموکرات‌ها در سنا و نامزد رهبری دموکرات ها به شمار می‌رود، قابل توجه است.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار