کرمان؛

برگزاری سمینار کرمان در گذر تاریخ

سمینار بزرگ کرمان در گذرتاریخ با حضور تاریخ شناسان کرمان و جمعی از نویسندگان و علاقمندان به کرمان در سالن سعدی برج میلاد تهران برگزارشد.

به گزارش خبرنگار  گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، در این مراسم استاندار کرمان با اشاره به اینکه فرهنگ وتمدن کرمان برپایه کار و تلاش قراردارد گفت: متاسفانه اشتباهات و ندانم کاری هایی در وارونه نشان دادن فرهنگ کار و تلاش در کرمان وجود داشته است  واین فرهنگ مقدس را زیرسوال برده است.

علیرضا رزم حسینی تصریح کرد: کرمان فرهنگ کویرهای تبدیل به باغات پسته شده و مهد پته دوزی هایی که کمک به اقتصاد خانواده می کرده ، است.

وی با اشاره به تدفین  تعدادی ازشهدای غواص امروز در شهر کرمان افزود :شهدای غواص بخشی از تاریخ بزرگ ما هستند که امروز در کرمان در خاک آرمیدند این ها سخاوتمندانه و شجاعانه رفتند و بدون چشمداشت جان خود را فدا کردند.

رزم حسینی گفت: ناظرزاده کرمانی که در تاریخ آورده کرمانی ها خود بد هستند، معلوم نیست چه بی مهری دیده بود یا چه عملکردی دیده که چنین حرفی زده است.

وی تاکید کرد:مردم کرمان میهمان نواز بوده و خودپرور هستند و بزرگان زیادی را برای اداره کشور پرورش داده اند.

استاندار کرمان تصریح کرد: جشنواره بخشی از تاریخ کرمان وهنر این سرزمین را معرفی می کند وخیلی عجیب است هرگوشه این استان سرمایه های بزرگی است.

رزم حسینی گفت: کرمان باید ساخته شود ،در گذر تاریخ کرمان بزرگانی بوده که باید با تلاش نویسندگان شناخته شده و به دیگر نسلها معرفی شوند.

سمینار کرمان در گذر تاریخ با سخنرانی استاد گلاب زاده متخصص کرمان شناسی و محمد صنعتی از بزرگان تاریخ کرمان ورونمایی از کتاب "کرمان در گذر تاریخ" همراه بود.

انتهای پیام/پ

برچسب ها: شهدا ، تاریخ ، کرمان ، رزم حسینی ، کار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.