ادعای خبرگزاری آسیا: قاسم سلیمانی در مأموریتی جدید به کردستان عراق سفر کرد

خبرگزاری آسیا اعلام کرد فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب ایران در سفری اعلام نشده به منطقه کردستان عراق عزیمت کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آسیا، شبکه کردی «روداو» -- نزدیک به مقامات منطقه کردستان -- اعلام کرد سردار قاسم سلیمانی هفته گذشته در اربیل و سلیمانیه حضور داشت.

این شبکه اعلام کرد، سلیمانی به پنج حزب منطقه کردستان عراق سه پیشنهاد در خصوص ریاست این منطقه ارائه کرد که عبارتند از:«1- باقی ماندن بارزانی در سمتش و تمدید دوره ریاست او 2- مردم درباره نحوه انتخاب رئیس منطقه تصمیم بگیرند: از طریق پارلمان یا از طریق انتخابات سراسری 3- نباید اوضاع سیاسی (منطقه کردستان) تاثیری منفی بر جنگ با داعش بگذارد و موجب تهدید ایران شود».

قرار است انتخابات ریاست منطقه کردستان عراق بیستم ماه اوت (9 روز دیگر) برگزار شود؛ ولی کمیسیون انتخابات برگزاری آن را در این زمان به علت وجود مشکلات متعدد بعید دانسته است. حزب اتحاد میهنی کردستان نیز بر لزوم اجرای اصلاحاتی در زمینه اختیارات رئیس منطقه کردستان تاکید دارد.

حزب اتحاد اسلامی در منطقه کردستان عراق نفوذ قاسم سلیمانی را پنهان نکرد و «ابوبکر علی» یکی از اعضای دفتر سیاسی این حزب گفت: «هرگاه سلیمانی وارد صحنه شود، بدون بحث و جدل تصمیم می گیرد».  وی افزود: «بدون تردید ایران و ترکیه به اضافه آمریکا قدرت های مهمی در منطقه هستند و احزاب در موضع گیری های مختلف به حرف آنها گوش می دهند. دست‌کم این است که تلاش آنها موجب فشار بر احزاب سیاسی می شود تا به توافقی دست یابند که مشکل ریاست منطقه کردستان را حل و فصل کند».

ابوبکر علی درباره سردار قاسم سلیمانی گفت: «ایران و سلیمانی نفوذ زیادی دارند و می توانند مسئله را حل کنند. این واقعیتی است که آن را انکار نمی کنیم و نمی توانیم از آن فرار کنیم».

انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۱ ۲۱ مرداد ۱۳۹۴
درکشورهای دیگرمردانی مانندامثال سردارسلیمانی وجودندارد زنده باد سرداربزرگ ایران
Iran (Islamic Republic of)
303
۰۸:۵۰ ۲۱ مرداد ۱۳۹۴
ایران پر از مردان بزرگی همچون سردار سلیمانی است که حافظ منافع ملی و از جان گذشته اند .
Iran (Islamic Republic of)
ابو الفضل مالدار جا نبا ز هشت سال دفا ع مقد س از مشهد مقدس
۲۳:۴۸ ۲۰ مرداد ۱۳۹۴
بااهدا سلام وخسته نباشید سردار سلیما نی عصاره تمامی رزمندگان حانبازان ازاده گان شهیدان دلا و ر مر دان عرصه های مختلف ا ست خداوند منان پشت و پناهش باشد
Iran (Islamic Republic of)
ایران
۲۲:۴۵ ۲۰ مرداد ۱۳۹۴
خدا سردارسلیمانی راحفظ کنه ،هرچه آمریکا واسراییل سعی درتفرقه دارن سردار باعث صلح وامنیت ميشه وباعث ميشه آمریکا واسراییل هیچ غلطی نمیتونن توخاورمیانه انجام بدن البته تو کله دنیا هیچ غلطی نمیتونن بکنند ، سردارها ی ما شهرت جهانی دارن،خدا خودش ازشر این شیاطین حفظش کنه
آخرین اخبار