وزارت خارجه آمریکا: در نبود توافق با ایران همه اعتبار خود را از دست می دهیم

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد درصورتی که کنگره توافق هسته ای ایران را رد کند رژیم تحریمها دچار از هم گسیختگی می شود و آمریکا اعتباری را که کسب کرده از دست می دهد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از ای پی تی ان، «مارک تونر» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا  در نشست مطبوعاتی خود گفت: اگر کنگره توافق با ایران را رد کند آنگاه رژیم تحریمها دچار از هم پاشیدگی و تضعیف می شود.
تونر گفت: در نبود توافق با ایران ما اعتباری را که کسب کرده ایم از دست می دهیم.ما هم پیمانان خود در گروه پنج به علاوه یک و تمایل آنها برای اجرای توافق و حفظ فشار بر ایران برای اینکه آنها به آژانس پایبند باشند و با دسترسی که ما به آنها نیازمندیم موافقت کنند، از دست خواهیم داد.به نظرم نگرانی که در اینجا وجود دارد این است که بدون توافق همه آنها به حال خود رها می شوند.
وی در پاسخ به سوال خبرنگاری که پرسید اگر کنگره توافق را رد کند آیا هیچ بازرسی در کار نخواهد بود، گفت: شما این حق را دارید که بدانید سطح بازرسی ها بسیار زیاد خواهد بود.درک من از موضوع این است که اگر ما این توافق را صورت نمی دادیم آنگاه ما سطح غیر منتظره از بازرسی ها را از ایران نمی توانستیم داشته باشیم و وزیر خارجه هم به این موضوع اشاره کرده است.

وی افزود: ما بارها درباره این موضوع صحبت کرده ایم که اگر رژیم تحریمها به طور بالقوه دچار از هم گسستگی شود، آنگاه ایران می تواند برنامه اتمی اش را به طور نامحدود دنبال کند و آنگاه ما باید درباره کشوری در آستانه اتمی شدن صحبت کنیم که با توانایی های اتمی اش می تواند به سلاح اتمی دست پیدا کند و آنگاه رژیم تحریمها به طرز قابل توجهی تضعیف خواهد شد زیرا ما با تحریمهای یکجانبه خود بر ضد آنها به حال خود رها خواهیم شد و آنگاه در نبود توافق دیگر کشورهای جهان و تحریمهای قدرتمند چند جانبه سازمان ملل هم وجود نخواهد داشت. تازمانی توافق سبب لغو تحریمها می شود که ایران پایبندی خود را  به آن نشان دهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار