«طاها ذاکر» برنده‌ی نشان طلای کتاب سال مجله گرافیس شد

مجموعه پوستر «موزیسینهای معاصر» که توسط «طاها ذاکر» در استودیو تهران طراحی شده است برنده‌ی نشان طلای مسابقه سالانه بینالمللی طراحی پوستر توسط مجله معتبر گرافیس شد.

به گزارش حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مجموعه پوستر «موزیسینهای معاصر» که توسط «طاها ذاکر» در استودیو تهران طراحی شده است برنده‌ی نشان طلای مسابقه سالانه بینالمللی طراحی پوستر توسط مجله معتبر گرافیس شد.

 گرافیس (Graphis) یکی از مهمترین و معتبرترین مجلات بینالمللی ارتباطات بصری است که برای اولین بار در سال ۱۹۴۴ در زوریخ  منتشر گردید و تا کنون نیز در حال چاپ است. 

این مسابقه با هدف معرفی و جمع‌آوری بهترین پوسترهای سال، برگزار میگردد و به نفرات اول تا سوم گواهی ویژه از سوی گرافیس اهدا میشود و همچنین برندگان در کتاب Graphis Annual Poster Book نیز به طور اختصاصی معرفی و آثارشان به نمایش در میآید.

طاها ذاکر کارگردان و طراح گرافیک پیش از این طراحی پوستر سی و سومین جشنواره فیلم فجر و کارگردانی تئاتر« انگار در چشمهای تو اسب میدود» را انجام داده است. وی همچنین طراحی پوستر فیلمهایی از جریان نو سینمای ایران همچون؛ فصل بارانهای موسمی، پرویز، عصبانی نیستم، تابور، جانسودا، گنجشکک اشیمشی، روز مبادا، ممیرو، یک شهروند کاملا معمولی را بر عهده داشته است. 

گفتنی است؛ «استودیو تهران» یک استودیوی طراحی گرافیک و یک انجمن رسمی فرهنگی و هنریست که از سال 1380 کار خود را بطور جدی شروع کرده و تا به حال پروژهها و رویدادهای فرهنگی و هنری بسیاری را برگزار کرده است. همچنین استودیو تهران در حوزههای مختلفی با موسسه و انتشارات مکتب تهران همکاری دارد و  حوریه تهرانی، سهراب حسینی، سهیل حسینی و سهیل خسروی پور از دیگر اعضای آن هستند.

 از جمله فعالیتهای استودیو تهران میتوان به تدوین و انتشار مجلات مقام موسیقایی، گذر، طره و کتاب استودیو تهران و نیز تولید فیلم مستند و تئاتر اشاره کرد. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار