بومی‌گزینی اولویتی برای تامین نیروی انسانی

تامین نیروی انسانی از مهم‌ترین چالش‌های موجود در آموزش و پرورش شهرستان‌های کشور است.

مهرقاسمی مدیر آموزش و پرورش شهرستان عباس آباد در گفتگو با خبرنگار   حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان  گفت: در حال حاضر برنامه‌هایی جدید در دست اقدام است که از مهم‌ترین آنها توجه به نیروی انسانی است که این امر در مناطق کم بهره به شدت نیاز است و بهتر است در چنین مناطق نیروهای بومی به کار گرفته شود. 

وی در خصوص مسائل اقتصادی هم‌افزود: در هنرستان‌ها و مراکز کاردانش اختصاص اعتبارات در وضعیت مناسبی قرار ندارد و باید این مسئله هر چه زودتر رفع شود. 

مهرقاسمی خاطر نشان کرد: البته در دولت تدبیر و امید در سال تحصیلی 94-93 شرایط بهتری ایجاد شد و تخصیص اعتبارات در مراکز آموزشی رو به بهبود خواهد بود. 

وی از دیگر مسائل اقتصادی که فرهنگیان را تحت تاثیر قرار می‌دهد تاخیر در پرداخت مطالبات را نام برد و اظهار داشت: امیدواریم با تحولات پیش آمده در مسئله هسته‌ای و همچنین رویکردهای جدید در نظام آموزش و پرورش،‌این مشکل هم در دست بررسی قرار گیرد و در آن گشایشی حاصل شود. 

مهر قاسمی تصریح کرد: از سال گذشته اقدامات خوبی در جهت رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی فرهنگیان در حال اجرا است. 

مدیر آموزش و پرورش شهرستان عباس ‌آباد درباره برنامه‌های در دست اجرا در پروژه‌ی مهر گفت: این پروژه بحث بسیار مهمی است و شهرستان عباس آباد به شدت در اجرای آن دقت نظر دارد و به همین جهت در طی چهار سال گذشته جزو اداره کل‌های برتر کشور بوده است . 

وی مهم‌ترین برنامه‌ها برای سال تحصیلی جدید را ساماندهی و توسعه فضاهای آموزشی با توجه به تغییرات سند تحول بنیادین بر شمرد و خاطر نشان کرد: امیدوارم با بحث خرید خدمات آموزش در شهرستان‌ها برخی مسائل مربوط به آن رفع شود. 


انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار