اوحدی به باشگاه خبرنگاران جوان خبر داد:

اعزام زائران حج تمتع از 22 استان کشور

رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به اینکه اولین گروه زائران حج تمتع ، اول شهریور ماه از ایستگاه فرودگاه حضرت امام (ره) و ایستگاه‌های ساری و مشهد به مدینه منوره انجام خواهد شد؛گفت: امسال برای نخستین بار زائران حجاج تمتع به طور مستقیم از 22 استان کشور به مدینه اعزام خواهند شد.

اعزام زائران حج تمتع از 22 استان کشورسعید اوحدی رئیس سازمان حج و زیارت در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به آخرین وضعیت حج تمتع اظهار کرد: با توجه به هماهنگی‌های صورت گرفته روز جمعه، 23 مرداد ماه اولین پرواز عوامل خدمت‌گزار به ستاد مدینه انجام می‌شود تا پذیرای اولین گروه زائران باشند و به همین ترتیب پرواز زائران اول نیز اول شهریور ماه از ایستگاه فرودگاه حضرت امام (ره) و ایستگاه ساری و مشهد به مدینه منوره انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: همچنین امسال برای نخستین بار زائران حج تمتع به طور مستقیم از 22 استان کشور به مدینه اعزام خواهند شد.

اوحدی با بیان اینکه فرآیند ویزا براساس هماهنگی صورت گرفته با کشور عربستان در تهران و مشهد مسیر طبیعی خود را ادامه می‌دهد ،افزود: در سال جاری دولت عربستان یک برنامه نرم‌افزاری جدیدی برای صدور ویزا گذاشته‌ بودند تا همه خدماتی که در عربستان به زائران ارائه می‌شود، از جمله حمل و نقل، تغذیه، بلیط هواپیما، در قالب بارکد در پاسپورت زائران قرار گیرد که این عوامل به تغییرات فرآیند آغاز ویزا را با تاخیر روبرو کرده است.

رئیس سازمان حج و زیارت در ادامه با تاکید بر شرکت زائران در جلسات آموزشی و آمادگی کامل برای زیارت تصریح کرد: پرواز رفت از اول شهریور ماه آغاز و تا 26 شهریور ادامه خواهد داشت و پرواز برگشت از 6 مهر ماه تا 27 مهر ادامه دارد.

وی در خصوص تعداد زائران مشرف به حج تمتع افزود: در سال جاری همانند سال‌های گذشته 64 هزار نفر در قالب 455 کاروان از 19 ایستگاه پروازی به حج تمتع مشرف می شود.

اوحدی در پایان در خصوص وضعیت اعزام حج عمره گفت: در حال حاضر برنامه مشخصی برای حج عمره نداریم.


انتهای پیام/


 

برچسب ها: اعزام ، حج تمتع ، استان ، کشور ، زائر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حمید0098
۲۰:۴۷ ۲۲ مرداد ۱۳۹۴
با سلام
باید ما هم عربستان رو تحریم بکنیم
حج هم باید تحریم بشه
آخرین اخبار