انجمن چپ دستان آغاز به کار کرد + تصاویر

انجمن چپ دست‌های ایران به همت موسسه فرهنگی هنری ترنم اندیشه روشن با مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همزمان با روز جهانی چپ دست ها آغاز به کار کرد.

 به گزارش خبرنگار خبرنگار  حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان ، بطور طبیعی، بیشتر انسان‌ها راست‌دست هستند به این معنا که برای انجام کارهای روزمره، استفاده بیشتری از دست راست به عمل می‌آورند. مطالعات گوناگون نشان می‌دهد که در جوامع مختلف، ۷۰ تا ۹۰ درصد جمعیت، راست‌دست هستند. بقیهٔ این افراد عمدتاً چپ‌دست هستند. بیست و دوم مرداد هر سال به نام روز جهانی چپ‌دست‌ها نامگذاری شده ‌است .



ارسطو در سال ۳۸۴ پیش از میلاد در مقدونیه متولد شد و در سال ۳۲۲ پیش از میلاد درگذشت. ارسطو از فیلسوفان یونان باستان بود. او که یکی از مهم‌ترین فیلسوفان غربی به حساب می‌آید شاگرد افلاطون و آموزگار اسکندر مقدونی بود. تالیفات او در زمینه‌ها و رشته‌های گوناکون من‌جمله فیزیک، متافیزیک، شعر، زیست شناسی، منطق، علم بیان، سیاست، دولت و اخلاق بوده‌اند. ارسطو به همراه سقراط و افلاطون از تأثیر گذارترین فیلسوفان یونان باستان بوده ‌است. او در زمان خود به چپ دستی شهرت داشت.

افلاطون




آریستوکلس ملقب به افلاطون یا پلاتون دوّمین فیلسوف از فیلسوفان بزرگ سه‌گانه یونانی (سقراط، افلاطون و ارسطو) است. افلاطون نخستین فیلسوفی است که آثار مکتوب از او به جا مانده است. همچنین بسیاری او را بزرگترین فیلسوف تاریخ می دانند. او در زمان خود به چپ دستی شهرت داشت.

لودویگ فان بتهوون



لودویگ فان بتهوون روز ۱۷ دسامبر سال ۱۷۷۰ در شهر بن به دنیا آمد. پدرش دیوانه‌وار عاشق موسیقی بود و می‌خواست به هر ترتیبی شده، از پسر خود نوازنده‌ و موسیقی‌دانی چیره‌دست بسازد. الگوی پدر٬ موتزارت بود، آهنگسازی که در ۶ سالگی عالم هنر را مبهوت خود کرده بود. او نیز در زمره چپ‌دستان مشهور تاریخ است.

فریدریش نیچه




فریدریش نیچه (۱۸۴۴-۱۹۰۰) فیلسوف، شاعر و آهنگساز آلمانی بود. در تاریخ تفکر جهان، نیچه اندیشمندی بی‌بدیل است. از مشهورترین عقاید وی نقد فرهنگ، دین و فلسفهٔ امروزی بر مبنای سؤالات بنیادینی دربارهٔ بنیان ارزش‌ها و اخلاق بوده‌ است. او نیز در زمره چپ دستان مشهور تاریخ است.
 
ماری کوری



ماری کوری متولد سال ۱۸۶۷ فیزیکدان و شیمی‌دان لهستانی بود. او نخستین دانشمندی است که دوبار جایزه نوبل را در رشته‌های فیزیک و شیمی گرفت. مادام کوری در سال ۱۹۳۴ در سن ۶۲ سالگی بر اثر ابتلا به سرطان خون از دنیا رفت. او به‌دلیل تحقیق بر روی رادیوم که ماده‌ای سرطان‌زا است، در گذشت.
 
چارلی چاپلین




چارلی چاپلین یکی از مشهورترین بازیگران و کارگردانان سینما و برنده‌ی جایزه اسکار است. بیشتر فیلم‌های او کمدی و صامت هستند. او که بیش از ۶۵ سال در زمینه سینما فعالیت کرد، از جمله چپ‌دستان مشهور تاریخ است.
 
مهاتما گاندی


 
مهاتما گاندی سیاستمداری بود با اصول اخلاقی که می‌خواست بدون به‌کارگیری خشونت و با اتکا بر درستکاری و حقیقت با حکومت استعمارگر بریتانیا در هند مبارزه کند و کشورش را به استقلال برساند. گاندی روز ۳۰ ژانویه ۱۹۴۸، به قتل رسید.
 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمد رضا باغبانی
۱۱:۲۰ ۲۳ مرداد ۱۳۹۸
لئو ناردوداوینچی هم چپ دست بوده.
از مطالب سودمندتان درباره ی ما چپ دستها بینهایت تشکر می کنم
منتظر فعالیت بیشتر انجمن و گسترش بیشتر آن هستیم
من به چپ دست بودنم افتخار می کنم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۳ ۲۶ مرداد ۱۳۹۵
بسیارعالی،من هم وقتی شنیدم خیلی خوشحال شدم،
Iran (Islamic Republic of)
لیلا
۲۰:۱۹ ۲۷ مرداد ۱۳۹۴
وای چه عالی منم نمیدونستم همچین روزی برای ما دست چپ ها هست .
Spain
ناشناس
۰۲:۲۵ ۲۳ مرداد ۱۳۹۴
چقدر خوشحال شدم، 46 ساله چپ دستم ولی تا حالا نمیدونستم که ما هم روز جهانی داریم، هیچ وقت این روز را فراموش نمیکنم چون سالروز تولد پسرم هم هست،ممنون از اطلاع رسانیتون
آخرین اخبار