ظریف: باید سازوکار بانکی جدید بین ایران و پاکستان ایجاد شود

وزیر امورخارجه کشورمان در دیدار با رییس مجلس سنا پاکستان گفت: از همکاری های پارلمانی بین دو کشور حمایت می‌کنیم.

ظریف: باید سازوکار بانکی جدید بین ایران و پاکستان ایجاد شود به گزارش حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، "محمد جواد ظریف"، وزیر خارجه کشورمان در دیدار با رییس مجلس سنا پاکستان با ابلاغ سلام رییس مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: ما از همکاری های پارلمانی بین دو کشور حمایت می‌کنیم.
 
وی افزود: نقش پارلمان های دو کشور در تصویب و حمایت از روند مناسبات دو کشور بسیار مهم می باشد.
 
وی افزود: ما در فرایند تصویب موافقتنامه‌ها نیاز به مساعدت مجالس دو کشور برای حمایت از مناسبات کشورها داریم و برای تبادل هیات‌های پارلمانی دو کشور آمادگی داریم.
 
ظریف با اشاره به مسایل و دستور کار جدید برای مناسبات اقتصادی و تجاری دو کشور گفت: برای ارتقای همکاری های دو کشور می‌باید سازوکار بانکی جدید بین دو کشور ایجاد شود و زمینه تسهیلات هر چه بیشتر را برای تجار و صاحبان شرکتهای دولتی و خصوصی فراهم ساخت.
 
وزیر خارجه کشورمان با اشاره به شرایط وخیم انسانی ناشی از استمرار بحران یمن اظهار داشت: تحولات جاری در یمن و در حال عین تخریب زیرساختهای این کشور موجب بروز مشکلات اساسی برای حیات عادی مردم شده است. راه حل یمن، سیاسی و رجوع تمامی طرفها به گفت‌وگوهای یمنی یمنی است.
 
دو طرف همچنین در خصوص مسایل مورد علاقه و همکاریهای پارلمانی بحث و تبادل نظر کردند.
 
ربانی نیز در این دیدار با اشاره به موفقیت ایران در دستیابی به توافق هسته ای اظهار داشت: ما از دستاورد و موفقیت جمهوری اسلامی ایران در توافق هسته‌ای خرسندیم و آن را تبریک می‌گوییم.
 
وی در خصوص همکاری های دو جانبه نیز گفت: ما در زمینه های اقتصادی، مبارزه با جنایات سازمان یافته و تروریسم، انرژی و خط لوله گاز دو کشور و پیشبرد اهداف ان امکانات خوبی را برای گسترش مناسبات تهران و اسلام آباد داریم و مجلس سنا از تقویت مناسبات در کشور حمایت می‌کند و از هر گونه تلاشی فروگذار نبوده و نیست.
 
وزیر خارجه کشورمان در ادامه برنامه های امروز خود در اسلام آباد با رضا ربانی، رییس مجلس سنای پاکستان دیدار کرد.
 
دیدار با سردار ایاز صادق، رییس مجلس ملی و سخنرانی در کمیته امور خارجی مجلس ملی از دیگر برنامه‌های ظریف در پاکستان است.
 
وزیر خارجه کشورمان همچنین صبح امروز با نخست وزیر مشاور امنیت ملی و امور خارجی نخست وزیر پاکستان دیدار کرد.
 
قرار است ظریف پس از پایان برنامه‌های سفر خود به پاکستان، اسلام آباد را به مقصد دهلی‌نو ترک کند.
 
انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار