مزیت «سیمای خانواده» برندبودن آن است

«سیمای خانواده» قدیمی‌ترین برنامه گفتگو محور است و بسیاری از این برنامه الگوبرداری کرده‌اند.

علی‌اکبر کریمی تهیه‌کننده برنامه «سیمای خانواده» از ویژگی‌ها و چگونگی محتوای این برنامه در گفتگو با خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: متاسفانه در حال حاضر برنامه‌های تلویزیونی از محتوای مناسب کمی فاصله گرفته‌اند، آن هم به دلیل نبود سردبیر و نویسندگان خوب است. برای من در درجه اول هنگام ساخت یک برنامه محتوا مهم است. به همین منظور برای «سیمای خانواده» یک گروه سردبیری خوبی را انتخاب کرده‌ام که به تکرار نرسیم.

وی ادامه داد: موضوعات مطرح شده در برنامه هر ماه عوض می‌شوند. در «سیمای خانواده» تنوع کارشناس داریم، مگر کارشناسان که مخاطب بسیار داشته باشند.

کریمی ویژگی‌ اصلی «سیمای خانواده» را این گونه بیان کرد: مطرح کردن موضوع برنامه در ابتدای آن بدین منظور است که بتوانیم به بیننده حق انتخاب داده و او را درگیر موضوع کنیم.

وی اظهار داشت: در ابتدای ورودم به این برنامه آقای شجاعی‌مهر و خانم قهرمانی دو مجری بودند که در «سیمای خانواده» برند محسوب می‌شدند. سازمان صدا و سیما سال‌هاست که روی این دو مجری سرمایه‌گذاری کرده است. بنابراین در کنار دو پیشکسوت برای دو روز در هفته و برای اولین‌بار از جوان‌ترها مانند خانم امینی و صمدی و آقای طاهریان نیز بهره برده‌ایم. این عزیزان بسیار خوب با کارشناس ارتباط برقرار کردند. از پیامک‌هایی که به دستمان رسیده است متوجه شدیم که بینندگان تنوع مجریان را می‌پسندند. اگر مجری یک برنامه به دل مخاطب ننشیند همه عوامل برنامه را اذیت می‌کند.

وی عنوان کرد: اولین مزیت «سیمای خانواده» برندبودن آن است. «سیمای خانواده» قدیمی‌ترین برنامه گفتگو محور است به شکلی که بسیاری از این برنامه الگوبرداری کرده‌اند. دوستان زیادی در مدت نوزده سالی که از شروع برنامه گذشته زحمات فراوانی کشیده‌اند. هنگامی که تعداد شبکه‌ها بالا می‌رود، به همان نسبت هم رقابت بین برنامه‌ها بیشتر می‌شود.

کریمی افزود: دومین مزیت دیدن هر چه بیشتر خانواده‌هاست. بهتر بگویم حضور خانواده‌ها و مردم مهمترین مزیت برنامه است.

وی گفت: وظیفه رسانه این است که به موضوعات جامعه بپردازد، علی‌الخصوص برنامه ما که کارش همین است. عواملی مانند موضوعات مشخص و معرفی سوژه‌ها کمک می‌کنند تا یک برنامه به طور سنتی موفق باشد.

کریمی ادامه داد: در هر برنامه تلویزیونی اگر منابع مالی تامین شود، می‌توان عوامل زیادی را رعایت کرد. به عنوان مثال از یک دکور خوب می‌توان استفاده کرد. چرا که بعد از گذشت چندماه مخاطب از دیدن یک دکور خسته می‌شود و باید در هر فصل از یک دکور جدید بهره برد. به همین شکل محتوا نیز باید تغییر کند. این مسائل را بهانه قرار نمی‌دهم اما در هر برنامه باید این اتفاقات بیفتذ.

در بسیاری مواقع مشکلات مالی باعث می‌َشوند خیلی از آیتم‌هایی که طراحی شده‌اند، به موقع به برنامه نرسد. با ارسال روزانه 50 تا 60 هزار پیامک از جانب مردم متوجه می‌شویم که برنامه ما مخاطب دارد. البته باید یادآور شوم ساعت پخش 10:30 تا 12 ساعت استانداردی نیست.

وی افزود: مخاطبان برنامه‌های تلویزیونی ساعت‌های خوبی را برای نظاره برنامه‌ها انتخاب می‌کنند. به عنوان مثال ساعت 14. اما این موضوع یعنی ساعت پخش بهانه خوبی نیست.

کریمی تصریح کرد: ما سعی کردیم از کارشناسانی در برنامه دعوت کنیم که حرف  مردم را انتقال دهند. برای همین هر روز هفته را به موضوعات مختلف از جمله سلامت،‌خانواده و تربیت، ازدواج، همسران، اقتصاد و ... اختصاص داده‌ایم.

وی در پایان عنوان کرد: امیدوارم همه برنامه‌سازان درصدد این باشند که به سمت ساخت برنامه‌های خوب بروند، مردم ما شایستگی دیدن برنامه‌های خوب را دارند.
اگر بخواهیم از شبکه‌های اجتماعی و ماهواره‌ای دور شوند، باید برنامه‌های خوب را برای مردم تدارک ببینیم. امیدوارم که برنامه‌های تلویزیون روز به روز بهتر شوند، زیرا مردم با شعور بالای خود تماشای برنامه‌های خوب را ترجیح می‌دهند اما باید به یاد داشت که نبود برنامه‌های مناسب باعث می‌شود که مردم به سمت سریال‌ها و برنامه‌های ماهواره‌ای بروند. بنابراین باید اقداماتی برنامه‌ریزی شود تا مردم هر برنامه‌ای را نبینند.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار