ادعای معارض سوری: دولت اسد به تقويت داعش کمک کرد

رئیس گروهی از معارضان سوری مدعی شد دولت این کشور زمینه ساز تقویت تروریسم داعش شد.

ادعای معارض سوری: دولت اسد به تقويت داعش کمک کردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی روسیا الیوم، رئیس گروه موسوم به ائتلاف ملی مخالفان سوریه، مدعی شد نظام این کشور به تقویت گروه تکفیری - صهیونیستی داعش کمک کرده است. 

 "خالد خوجه" در نشست خبری در پایان دیدار اعضای هیئت ائتلاف مخالفان سوریه با مقامات روسی در مسکو گفت: شاهد آن بودیم که طرف روس دیدگاه ما درباره حل بحران سوریه را درک می کند. 

خوجه مدعی شد: "بشار اسد جایگاهی در آینده سوریه نخواهد داشت و ما بر حفظ نهادهای حکومتی تاکید داریم. ما نمی توانیم با نظام سوریه در مبارزه با تروریسم همکاری کنیم، زیرا نظام سوریه را بخشی از تروریسم می دانیم. "

وی تاکید کرد: گفتگوها با مقامات روسی درباره جایگزین بشار اسد نبوده است. 

خوجه خاطر در ادامه ادعاهای خود گفت: علت خروج سوریها از مناطق آزاد شده، حملات هوایی نظام سوریه با بشکه های مواد منفجره و موشک است. تهدیدات برای مردم در مناطق آزاد شده فقط از طرف گروه های تروریستی مانند داعش است. نظام سوریه زمینه ساز تقویت تروریسم شد و به همین علت نمی تواند شریک مبارزه با آن باشد.

وی افزود:" نظام سوریه از تدمر عقب نشینی کرد و آن را به داعش تحویل داد که باعث شد این گروه به انبارهای بزرگ تسلیحات دسترسی پیدا کند. نظام سوریه به داعش اجازه داد تا در شرق سوریه فعالیت کند. مخالفان سوری نخستین طرفی بودند که با داعش جنگیدند. "

خوجه در ادامه گفت: "ما درباره جایگزین بشار اسد گفتگو نکردیم؛ اما بسیاری از سوریها شایستگی برعهده گرفتن ریاست جمهوری را دارند. دیدارهای ما با رهبران روسیه در مرحله آینده ادامه خواهد داشت."


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار