مونيز: کاخ سفيد نگران است توافق ايران موجب تقويت تروريسم شود

وزیر انرژی آمریکا گفت دولت این کشور نگران است توافق هسته‌ای باعث افزایش حمایت تهران از فعالیت‌های تروریستی و بی‌ثبات کردن خاورمیانه شود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روزنامه تایمز آو اسرائیل، وزیر انرژی آمریکا به یهودیان آمریکایی گفت دولت اوباما نگران افزایش حمایت تهران از فعالیتهای تروریستی است.

ارنست مونیز، وزیر انرژی آمریکا روز پنج شنبه در یک کنفرانس ویدئویی که اتحادیه یهودیان آمریکای شمالی و شورای یهودیان امور عمومی ترتیب داده بودند، گفت دولت باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا نگران است در پی توافق هسته ای، ایران حمایت خود را از تروریسم و دیگر فعالیت های مخرب افزایش بدهد.

در عین حال،‌ مونیز، که عضو اصلی مذاکرات هسته ای با ایران بود، با رد انتقادها از گوشه و کنار آمریکا و رژیم صهیونیستی مبنی بر این که توافق قوی تری می توانست حاصل شود، آن را توافق بسیار خوبی خواند.

وی گفت: "ما نگران افزایش احتمالی حمایت از تروریسم، دخالت در منطقه و بی ثبات کردن آن هستیم. به طور حتم تروریسم حزب الله نمونه ای از آن است."

مونیز به طور مستقیم گفت دولت آمریکا پیش بینی می کند فعالیت های تروریستی افزایش یابد. 

وی همچنین مدعی شد: "لحن ایران در مورد یهودیان و اسرائیل نگران کننده است."

وزیر انرژی آمریکا به چشم انداز اقدامات اخلالگرایانه ایران در سوریه و یمن نیز اشاره کرد. وی در ادامه مدعی شد:" این توافق آمریکا را قادر می سازد که بر جنبه های دیگر اقدامات ایران که مشکلات جدی برای ما ایجاد می کند تمرکز کند مانند حمایت از تروریسم و بی ثبات کردن منطقه و همچنین ادامه بازداشت چهار شهروند آمریکایی."

مونیز گفت: این نظریه که برخی از مخالفان توافق در کنگره و نامزدهای جمهوری خواه آمریکا مطرح کرده اند مبنی بر این که با اعمال مجدد تحریم ها، ایران به پای میز مذاکرات بازگردانده شود، پرمخاطره ترین راهبردی است که وی می تواند تصور کند.

وزیر انرژی آمریکا در ادامه گفت: "خلاصه کلام این که ایران امروز به گفته ما در آستانه هسته ای شدن است، ممکن است امروز سلاح نداشته باشد، اما توانایی آن را دارد و به هسته ای شدن بسیار نزدیک است و اگر بخواهد به آن مرحله می رسد. این توافق، ایران را به مدت قابل توجهی از این مرحله عقب می راند."


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۹ ۲۳ مرداد ۱۳۹۴
آمریکا عامل توسعه تروریسم در جهان است . آقای مونیز چرا صفت پلید دولت خودتان را به ایران نسبت می دهید .
آخرین اخبار