تخلف 130 میلیاردی شهرداری زیر ذره بین سازمان بازرسی

رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر گفت: مستندات تخلف 130 میلیاردی شهرداری را تا پایان مرداد به سازمان بازرسی کل کشور ارائه می‌کنم.

تخلف 130 میلیاردی شهرداری زیر ذره بین سازمان بازرسیرحمت اله حافظی رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به تخلف شهرداری اظهار کرد: مهمترین تخلف شهرداری جابه جایی و تخصیص 130 میلیارد تومانی از مازاد در آمدهای سال 93 به پروژه شهر آفتاب است.

وی با اشاره به عدم توجه به اولویت‌های پیش بینی شده از مازاد درآمد سال 93 تصریح کرد: طبق مصوبه شورا 11 پروژه باید از درآمد سال 93 استفاده می‌شد که ردیف‌های پنجم و ششم در اولویت قرار داده شده بود که پرداخت به پیمانکاران و شهروندان که املاک آن‌ها تصرف شده  بود از جمله آن‌ها است.

رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر تهران با بیان اینکه توضیحات شهرداری قابل پذیرش نبود، گفت: شهرداری برای توجیه این مسئله به مصوبه دوره سوم اشاره کرد و زمانی که با درخواست مستندات ما مواجه شد با تغییر موضع خود از مصوبه شورای چهارم نام برد که البته با پی گیری متوجه شدیم که چنین مصوبه‌ای وجود نداشته است.

وی ادامه داد: تخصیص 130 میلیارد از مازاد درآمد سال علاوه بر متن بودجه 93 در نظر گرفته شده که این تخلف از سوی شهرداری مورد انتقاد قرار گرفته که چرا اولویت‌ها در نظر گرفته شده است و چرا از در آمد مازاد به این پروژه انتقال اعتبار انجام شده  است.

حافظی گفت: زمانی که مستندات انتقال اعتبار از درآمد مازاد را پی گیر شدیم با پاسخ رئیس شورا مبنی بر مجوز دست نویس مواجه شدیم که براساس آن در پایان سال 92 و با 121 اعضاء شهرداری مجاز است منابعی را جا به جا کند که البته با موضوع مترو به شهر آفتاب انتقال داده شده است و البته در تمامی مواد و با عدم صداقت شهرداری مواجه شدیم.

رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر با اظهار تاسف از تخصیص منابع مساعدت مترو در محلی دیگر بیان کرد: 700 میلیارد تومان مساعدت مترو را در بحث پیاده راه سازی و... به کار گرفته است.

وی افزود: متاسفانه شورای شهر به سادگی از کنار آن گذشت.

حافظی با تاکید بر اهمیت این موضوع گفت: مستندات این موضوع را تهیه کرده‌ام و تا پایان مرداد ماه به سازمان بازرسی کل کشور ارائه می‌کنم که البته انتظار می‌رود سازمان بازرسی به این مسئله رسیدگی کند.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار