صدای ترک خوردن غول خودروسازان وطنی کم کم به گوش می رسد

چند روزی از کمپین " خرید خودرو ممنوع " در فضای مجازی می گذرد و هرچند رکود فعلی در این صنعت و بازار خودرو بیش از هرچیز حاصل عملکرد خود خودروسازان است ، آغاز چنین حرکتها و ایجاد چنین کمپینهایی صاحبان این صنعت را بیش از پیش نگران کرده است .

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان:این درحالی است که طبق معمول آقایان خودروساز و کسانی که از قبل آنان به نان و نوا وموقعیتی رسیده اند ، به جای ریشه یابی موضوع و یافتن علت قهر مردم با این صنعت ، باز آسمان را به ریسمان بافته و عالم و آدم را مقصر می دانند غیر از خود و باز هم در حرکتی از پیش آشکار شده ، سعی در ایجاد رعب و وحشت دارند که اگر صنعت خودرو نباشد چنین می شود و چنان !
جالب است که خودروسازان داخلی که طی 50 سال اخیر هیچ عملکرد مناسبی در قیمت و کیفیت و خدمات پس از فروش محصولاتشان نداشته اند ، فلان کمپین و سخنان فلان نماینده مجلس و چند ده کامت در ذیل فلان خبر خودرویی را عامل رکود صنعت قلمداد می کنند و حاضر نیستند به عملکرد غیرقابل دفاع خود در این صنعت که منجر به نارضایتی‌های بیش از پیش مصرف کنندگان شده و کار را به "تحریم خرید خودرو" کشیده است ، بیاندیشند و برای آن چاره ای کنند !

و دقیقا اینجاست که گلادیاتورهای همیشه حاضر به یراق از راه می رسند و نقش " تکراری " و البته " بی مزه " خود را ایفا می کنند که اگر گلی از سر صنعت خودرو کم شود فلان مقدار ارز از کف می رود و این تعداد شغل از بین می رود و صنعت کشور راکد می شود و چه کسانی که به خاک سیاه نمی شینند و چنین و چنان !

صنعت خودرویی که حمایتهای بی دریغ چندین دهه ای دولتها را امروز "دخالتهای دولت " نام می نهد و فراموش کرده اگر لحظه ای دولت حمایتهای خود را از این "صنعت عزیز کرده " بردارد و تعرفه های عادلانه واردات خودرو اعمال شود و آنی ایمنی و رضایت مردم در نظر گرفته شود ، رکود که هیچ ، بساط آقایان خودرو ساز خود به خود برچیده می شود و نیاز به کمپین و تحریم خرید خودرو و غیره و ذالک نیست !

جالب است که آقایان مدام فضای اقتصادی و بویژه نرخ سود بانکی را یکی از عوامل ایجاد مشکل برای صنعت خودرو عنوان می کنند و باز مشخص نیست درک و شعور مردم ایران به چه انگاشته شده که صحبتی از این موضوع به میان نمی آورند که به خاطر همین سود بانکی ، پولهایی را که باید صرف ارتقای کیفیت تولید ، بروز رسانی محصولات ، کاهش هزینه ها و به تبع آن کاهش قیمت و افزایش خدمات پس از فروش می کردند ، دربانکها بلوکه کرده و تقریبا همه کاری از بانکداری و بنگاه داری تا ساختمان سازی و غیره می کنند ، جز " خودرو خوب " ساختن و حاضر نیستند باور کنند دیگر دوره ای که از ده ها ماه پیش محصولات آنچنانی خود را پیش فروش می کردند گذشته و فضا فضای رقابت است و تازه نه آن رقابت سالمی که در همه جای دنیا هست و باید باشد و باید " باشند تا صبح دولتشان بدمد"!

ارز بری هم از دیگر بهانه هایی است که گلدیاتورها در به اصطلاح دفاع از صنعت خودرو عنوان می کنند و مدام بر این طبل می کوبند که اگر خودرو سازی تعطیل شود باید نیاز سالانه یک و نیم میلیون دستگاهی بازار ایران به خودرو را از طریق واردات تامین کرد که باید رقمی معادل 15 میلیارد دلار ارز از کشور خارج شود ، بنابر این دو دستی باید به این صنعت عزیز چسبید و اجازه نداد آب در دلش تکان بخورد !

آقایان خودرو ساز را نمی دانیم ! ولی مردم ایران اینقدر کم حافظه نیستند که فراموش کرده باشند سالها ادعای خودکفایی و ساخت داخل آقایان خودرو ساز گوش فلک را کر کرده بود ، اما به محض اینکه قیمت ارز در سال90 افزایش یافت قیمت محصولات آقایان یک شبه سه برابر شد و دلیل آن ارز بری خودرو بود . تا جایی که بعدها کاشف به عمل آمد ساخت داخل ادعایی بیش نبوده و حداقل از جنبه ارز بری اتفاق خاصی نیافتاده است و 90 درصد قیمت خودرو به قیمت ارز بستگی دارد . این چیزی است که آقایان خودرو ساز ادعا می کنند .

در این شرایط چگونه است که صنعت خودرو سای جلوی خروج ارز از کشور را می گیرد ؟ مگر خودرو داخلی ارز بری ندارد ؟ مگر خودرو داخلی مجانی ساخته می شود ؟ بر چه اساسی آقایان مدعی هستند که 15 میلیارد دلار ارز از کشور خارج می شود ؟

با همان معیاری که خودرو سازان حداقل در زمان افزایش قیمت ارز ارائه کردند و به بهانه آن محصولات رقت انگیز و بی کیفیت خود را به سه برابر قیمت به مردم فروختند ، خودرو داخلی هم حدود 90 درصد ارز بری دارد و تفاوت آن با واردات خودرو حداکثر 1.5 میلیارد دلار است . مبلغی که بی تردید ارزش آسایش و رفاه مردم ، ایمنی و حفظ جانشان و راحتی اعصابشان را دارد ! هرچند اینها واژه هایی است که خوردو سازان کشور کاملا با آن غریبه اند و سخت بتوان تصور کرد جز سود خود به چیز دیگری بیاندیشند .

بهانه " ایجاد اشتغال " و "وابستگی صنایع کشور به صنعت خودرو" هم دیگر شعارهای نخ نمایی است که بارها به آنها از سوی کارشناسان پاسخ داده شده است . البته ما اصلا و به هچ عنوان موافق تعطیلی صنعت خودرو نیستیم و آن را به صلاح کشور و صنعت نمی دانیم ، اما موضوع اینجاست که تا زمانی که آقایان خودرو ساز فقط به منافع مقطعی خود فکر می کنند ، سعی در سوء استفاده از فضای بسته اقتصادی و تعرفه های واردات دارند ، تنها و تنها به سود خود می اندیشند و تا زمانی که کوچکترین ارزشی برای تامین رضایت مشتری قائل نیستند ، اوضاع بر همین مدار خواهد بود و نیازی نیست کسی برای تعطیلی صنعت خودرو کاری کند یا کمپین فضای مجازی تشکیل دهد ، و این صنعت به مرور ، خود به خود و در آینده ای نه چندان دور در سایه عملکرد خودروسازان تعطیل خواهد شد .

آقایان خودروساز بهتر است به جای جو سازی های رسانه ای،زدن حرفهای تکراری و نخ نما ، مظلوم نمایی یا ایجاد ارعاب در دل مردم و مسئولان و نمایندگان مجلس از بیکاری و رکود صنعت و غیره ... قدری به خود بیایند ، روشهای صحیح مدیریت را بیاموزند ، هزینه های آنچنانی تولید خود را پایین بیاورند و قدری هم به فکر آرامش و جان و مال مردم باشند .

مردم ما مردم نجیبی هستند که انتظار آنچنانی هم ندارند ، کافی است یک محصول "قابل تحمل" با قیمتی " معقول " به آنان ارائه شود و این جلوی ورشکستگی و تعطیلی صنعت خودرو را خواهد گرفت . در غیر این صورت دیری نخواهد پایید که شاهد شکستن شاخ " غولهای جاده قدیم " و به زانو درآمدنشان در برابر "اژدهای زرد" و غیره ... خواهیم بود . شکستنی که صدای ترکهای آن کم کم به گوش میرسد .

منبع:عصر ایران
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳۸۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۴۵ ۱۱ آبان ۱۳۹۴
طبق آمار 90 درصد خودرو های داخل تا قبل از 5000 تا مشکل اساسی پیدا می کنند این درحالی که خودرو هایی مانند تویوتا این رقم به 10 درصد پس از 80000 کیلومتر است
Iran (Islamic Republic of)
پردیس
۱۳:۰۳ ۳۱ مرداد ۱۳۹۴
دمتون گرم با این مطلللب جالبتون
Iran (Islamic Republic of)
پیمان
۰۲:۳۱ ۳۱ مرداد ۱۳۹۴
لعنت بر ایران خودرو و سایپا
نخرید
Iran (Islamic Republic of)
بابا مردیم از دست ترافیک سرسام آور
۲۱:۰۰ ۲۷ مرداد ۱۳۹۴
آقا فعلا ماشین نو نخرید تا خیابونا یه خورده خلوت بشه ، دیگه خیابونامون کشش اینهمه ماشین واین ترافیک سنگین را نه ، فعلا همین ماشینای کارکرده را بین خودتون دست به دست کنید تا وقتیکه ماشین باکیفیت و مناسب بیاد تو بازار فعلا ماشین صفر نخرید بخاطر خلوت شدن خیابونا و جاده هامون ، ماشین نخرید بخاطر کیفیتش ، ماشین صفر نخرید بخاطر قیمت گزافش ، فعلا ماشین ایرانی صفر نخرید لطفا !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۰:۲۳ ۲۷ مرداد ۱۳۹۴
نخرید
تنها راه نجان صنعت خودروسازی همینه!

فقط نخرید تا درست بشه
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۵:۵۷ ۲۶ مرداد ۱۳۹۴
دمت گرم
Iran (Islamic Republic of)
مهرزاد
۱۴:۳۹ ۲۶ مرداد ۱۳۹۴
از نويسنده مطلب بسيار تشكر مي كنم كه خيلي خوب به موارد اشاره كردند
-
محدرضا
۱۴:۲۷ ۲۶ مرداد ۱۳۹۴
خواهش مي كنم نخريد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۰ ۲۶ مرداد ۱۳۹۴
در تاریخ پنجم مرداد برای سرویس 5000 کیلمتر یکدستگاه پژو پارس lxمدل 28512که به اصطلاح کامل ترین در نوع خود است به نمایندگی1055 مراجعه کردم . به محض اینکه گفتم کلاچ سفت است گفتند حق با شماست و همه همین مشکل رادارند . همان موقع تقاضای قطعه کردند امروز 21 روز می گذرد هنوز اقدام نشده است.
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
saeed
۱۳:۳۴ ۲۶ مرداد ۱۳۹۴
درووووووووووووود بر وطنم ایران
United States of America
ali
۱۲:۰۷ ۲۶ مرداد ۱۳۹۴
نخریدنه....
Iran (Islamic Republic of)
مسلم
۱۱:۵۹ ۲۶ مرداد ۱۳۹۴
دست تهیه کننده گزارش درد نکنه خودرو ساز ها می بایست به خواسته مردم احترام بگزارند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۶ ۲۶ مرداد ۱۳۹۴
آقا یه چیز جالب.من abs ماشینم مشکل داشت بردم نمایندگی سایپا از هر 5 ماشینی که وارد نمایندگی میشد یکی پراید بود 4 تا تیبا یعنی انقدر مزخرفه این ماشین از پراید تابوتم چرتتره.
Netherlands
محمد
۱۱:۲۶ ۲۶ مرداد ۱۳۹۴
من خودرو86سوارميشوم نه خودرو جديد مي خرم نه به نمايندگيشان مي روم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۴ ۲۶ مرداد ۱۳۹۴
ما از نيروي جوان ومتخصص خودمون استفاده نكرديم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۳ ۲۶ مرداد ۱۳۹۴
شش ماه هست یدونه 405 خریدم صفر به دنده یک و عقب نمیره و وقتی با زور میره دیگه از دنده یک خارج نمیشه نخرید
Iran (Islamic Republic of)
عابد
۱۱:۲۰ ۲۶ مرداد ۱۳۹۴
سر جدتون قسم به خاطر این مردم نجیب و عزیز بیاین بنز و پورشه و پژو ... رو هم بیاین مهندسی معکوس کنین .
Iran (Islamic Republic of)
محمود
۱۱:۱۳ ۲۶ مرداد ۱۳۹۴
درود بر نویسنده
درود بر شما که حرف دل مردم رو میزنید
راضی ام ازتون

همیشه موفق باشید
Iran (Islamic Republic of)
عابد
۱۱:۱۲ ۲۶ مرداد ۱۳۹۴
کشوری که ادعای انرژی هسته ای داره و انواع و اقسام پیشرفتهای علمی و پزشکی و دارویی ... داره . ادعای تولید پهباد به روش مهندسی معکوس داره ... سر جدتون قسم به خاطر این مردم نجیب و عزیز بیاین بنز و پورشه و پژو ... رو هم بیاین مهندسی معکوس کنین
Iran (Islamic Republic of)
عابد
۱۱:۰۶ ۲۶ مرداد ۱۳۹۴
کشوری که ادعای انرژی هسته ای داره و انواع و اقسام پیشرفتهای علمی و پزشکی و دارویی ... داره . ادعای تولید پهباد به روش مهندسی معکوس داره ... سر جدتون قسم به خاطر این مردم نجیب و عزیز بیاین بنز و پورشه و پژو ... رو هم بیاین مهندسی معکوس کنین .
Iran (Islamic Republic of)
عابد
۱۰:۵۸ ۲۶ مرداد ۱۳۹۴
کشوری که ادعای انرژی هسته ای داره و انواع و اقسام پیشرفتهای علمی و پزشکی و دارویی ... داره . ادعای تولید پهباد به روش مهندسی معکوس داره ... سر جدتون قسم به خاطر این مردم نجیب و عزیز بیاین بنز و پورشه و پژو ... رو هم بیاین مهندسی معکوس کنین
Iran (Islamic Republic of)
بهزاد
۱۰:۵۵ ۲۶ مرداد ۱۳۹۴
احسنت بر مردم شریف ایران. دوستان در کشورهای عربی با پول یه 405 سی سال پیش میشه یه خودروی اروپایی اتومات خرید یعنی مردم شریف ما اینقدر بی ارزش شدن، فقط خودتان قضاوت کنید
Iran (Islamic Republic of)
عابد
۱۰:۵۲ ۲۶ مرداد ۱۳۹۴
کشوری که ادعای انرژی هسته ای داره و انواع و اقسام پیشرفتهای علمی و پزشکی و دارویی ... داره . ادعای تولید پهباد به روش مهندسی معکوس داره ... سر جدتون قسم به خاطر این مردم نجیب و عزیز بیاین بنز و پورشه و پژو ... رو هم بیاین مهندسی معکوس کنین
Iran (Islamic Republic of)
بهزاد
۱۰:۵۱ ۲۶ مرداد ۱۳۹۴
احسنت بر مردم شریف ایران. دوستان در کشورهای عربی با پول یه 405 سی سال پیش میشه یه خودروی اروپایی اتومات خرید یعنی مردم شریف ما اینقدر بی ارزش شدن، فقط خودتان قضاوت کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۹ ۲۶ مرداد ۱۳۹۴
دم مردم گرم...
الان یه پراید فزرتی رو 20میلیون میدن حداقل اونم دیگه پخش نداره, مرخرفترین لاستیکا زیرشه, بعد یه مدتم ایرادای فنی عجیب غریب میاره و....
Iran (Islamic Republic of)
افشین
۱۰:۴۴ ۲۶ مرداد ۱۳۹۴
این خیلی خوبه که خودرو صفر نخریم به شرطی که همه به حرفمون عمل کنیم و فقط شعار نباشه
اگه همه یک دل باشن مطمئن باشید جواب میده و قیمت میاد پایین
Iran (Islamic Republic of)
فرزاد
۱۰:۳۸ ۲۶ مرداد ۱۳۹۴
سلام
تو رو خدا نخريد.. آره منم با خريد توليد ملي موافقم الان بنده خيلي كالاي ايراني تو خانه دارم كه ازشون راضي راضي هستم چون دقيقا همون كار كالاي خارجي رو برام انجام ميده ولي باور كنيد اين خودرو ها خودرو نيست. آقايان توليد كننده خودرو در ايران اگر واقعا به فكر توليد ملي و اشتغال هستيد چرا از خود اقدامي نشان نمي دهيد اگر مي خواهيد اين دو شركت سر پا باشد از خود خلاقيت نشان دهيد. از توليد كنندگان قطعات بخواهيد كه كيفيت را چاشني كارشان كنند.
United States of America
علی
۱۰:۲۶ ۲۶ مرداد ۱۳۹۴
یکی از شرکتهای خودرو سازی ژاپنی که نامی از آن منتشر نشده , خودرویی را برای فروش به ایران معرفی نموده که از لحاظ کیفیت ، این محصول به مراتب بهتر از ماکسیما بوده و جالب اینکه ،قیمت فروش این خودرو در ایران با احتساب هزینه گمرکی ، فقط 23 میلیون تومان برآورد شده است و خودروسازان داخلی را به تکاپو وادرارنموده شما بودید خدایش کدومو می خریدید
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۰:۱۵ ۲۶ مرداد ۱۳۹۴
قبلا ماشین ارزون بود یه آدم بیکار میتونست یه لگن بگیره و مسافر کشی کنه الان دیگه به یه رویا تبدیل شده اونم خرید آشغال ترین ماشین های جهان،برای یه آدم تازه کار و یا بی کار..
Iran (Islamic Republic of)
یوسف
۰۹:۵۹ ۲۶ مرداد ۱۳۹۴
مردم اگه یکصدا باشن هیچکس حاضر به خریدن ماشین اینها نیست. قیمت خودروی بی کیفیت و نامطمئن باید بیاد پایین.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۹ ۲۶ مرداد ۱۳۹۴
خودرو صفر نخرید نخرید نخرید دیگه بابا نخرید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۱ ۲۶ مرداد ۱۳۹۴
نخریددددددددددددددددددددددد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۸ ۲۶ مرداد ۱۳۹۴
نخرید
Iran (Islamic Republic of)
سجاد
۰۹:۳۲ ۲۶ مرداد ۱۳۹۴
خرید خودرو صفر ممنوع
Germany
ناشناس
۰۹:۲۷ ۲۶ مرداد ۱۳۹۴
خودرو صفر نخرید.پول خودروتون رو صرف یک مسافرت بکنید بهتره. بیشتر حال می کنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۹ ۲۶ مرداد ۱۳۹۴
بابا ژیان سابق خیلی بهتر از پراید سال 94
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۰۹:۱۸ ۲۶ مرداد ۱۳۹۴
اقا من پراید صفر گرفتم پارسال نه شیشه شو کار میکنه.بوق اتصالی داره.بست باطری نداشت.باطری اویزون بود.فنر جلو شکسته بود.ووقتی دیدم اینا رو موخم سوت کشید از حماقتم.که هر چند انتخاب دیگه نداشتم با 20 میلیون.
United States of America
رضارحیمی
۰۹:۱۷ ۲۶ مرداد ۱۳۹۴
مردم عزیز خودروی صفرنخریدحق باماست
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۰۸:۴۹ ۲۶ مرداد ۱۳۹۴
ایرانی شایسته بهترین هاست
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۰۸:۴۵ ۲۶ مرداد ۱۳۹۴
سلام ماشین های ما خیلیم خوبن قیمت مناسب و ارزان، مصرف پایین سوخت ،ایمنی بالا ، بدنه مقاوم ، در طرح های متنوع و جالب با آپشن های خاص و متنوع ،دیگه از یه خودرو ساز چی می خواین آخه ، تویوتا این همه تنوع و آپشن رو ماشین هاش داره مگه ،که ما داریم !!!!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
روشنی از لرستان
۰۸:۳۲ ۲۶ مرداد ۱۳۹۴
مردم شریف ایران! خودرو نخرید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۹ ۲۶ مرداد ۱۳۹۴
تو رو به خدا قسم دادم نخرید .
Iran (Islamic Republic of)
علیمردانی
۰۸:۲۵ ۲۶ مرداد ۱۳۹۴
مردم نخرید نخرید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۴ ۲۶ مرداد ۱۳۹۴
اتحاد هر نیرویی رو از پا در میاره
اینجاست که باید گفت دم همتون گرم
به شرفم قسم که نمیخرم بیاید همه قسم بخوریم اتحاد اتحاد اتحاد..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۷ ۲۶ مرداد ۱۳۹۴
درکشور ما ضعف مدیریت وجودنداره .اگه داشت که پهپاد های آمریکائی را مهندس معکوس نمی کردیم . اگر بخواهیم می توانیم بهترین ، با امنیت ترین ومناسبترین خودرو دنیارا ساخت .
Iran (Islamic Republic of)
جلال
۰۸:۰۵ ۲۶ مرداد ۱۳۹۴
مردم ایران با وحدت شاه رو بیرون کردند یعنی نمی تونن با وحدت خودشون این مشکل رو نیز حل کنن.
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۰۸:۰۱ ۲۶ مرداد ۱۳۹۴
آقا.. جان مادرتون خودرو نخرید
Japan
ناشناس
۰۷:۵۲ ۲۶ مرداد ۱۳۹۴
خودرو صفر نمی خریم
-
ناشناس
۰۷:۵۰ ۲۶ مرداد ۱۳۹۴
من نمی خرم تااین تابوت ها به کیفیت 30سال قبل برگرده
Iran (Islamic Republic of)
رحمان رحیمی
۰۷:۳۴ ۲۶ مرداد ۱۳۹۴
این ارابه های مر گ را نخرید
-
جواد
۰۷:۳۱ ۲۶ مرداد ۱۳۹۴
نخرید
Germany
محرم
۰۶:۴۵ ۲۶ مرداد ۱۳۹۴
قراره صادر کنن به المان تموم نشده بخرید
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۰۶:۲۵ ۲۶ مرداد ۱۳۹۴
باید بیشتر تحریم کنیم
با نخریدن خودرهای بی کیفیتشان
Iran (Islamic Republic of)
اهورا
۰۳:۲۵ ۲۶ مرداد ۱۳۹۴
عجیب نیست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
تورج صدری
۰۲:۳۸ ۲۶ مرداد ۱۳۹۴
شمارا به شرفتان قسم نخرید
Iran (Islamic Republic of)
123
۰۱:۵۸ ۲۶ مرداد ۱۳۹۴
ذر طول این چندین سال چی ارزون شده که خودرو دومیش باشه
Iran (Islamic Republic of)
محمد هستم
۰۱:۴۹ ۲۶ مرداد ۱۳۹۴
آآآآآآآآآ چقدر نظر دادند!!!
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۰۱:۴۷ ۲۶ مرداد ۱۳۹۴
من به شرفم قسم خوردم که خودرو صفر نخرم تا وقتی با این کیفیت ماشین میدن و پول ی آخرین سیستم را میگیرن نمیخرم
Iran (Islamic Republic of)
هادی
۰۱:۱۷ ۲۶ مرداد ۱۳۹۴
ایران خودرو و سایپا می تونن مسیرشون رو عوض کنن و برن با خودروسازهای مطرح آلمانی و چینی شریک شن و خودروهایی رو برای بازارهای کشورهای منطقه و همچنین خود ایران بسازن.و می شه و می تونن و این می تونه راهگشا باشه براشون.
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۱:۰۶ ۲۶ مرداد ۱۳۹۴
ما بعد از 40 سال خودروی با کیفیت و قیمت مناسب میخواهیم
آیا این خواسته نامعقولیه؟
Germany
ناشناس
۰۰:۴۵ ۲۶ مرداد ۱۳۹۴
احسنت به نویسندش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۳ ۲۶ مرداد ۱۳۹۴
من که تا ارزون نشه نمیخرم
Iran (Islamic Republic of)
مرتضی
۰۰:۳۲ ۲۶ مرداد ۱۳۹۴
دوستان تحریم کنید نخرید پیروزی نزدیکه
Iran (Islamic Republic of)
از ایران خودرو و سایپا فعلا خرید نکنید
۰۰:۲۵ ۲۶ مرداد ۱۳۹۴
من سال 83 دانشجو بودم یه سمینار دانشجویی داشتم که با عدد و رقم توضیح دادم که قراره ماشینی 3 میلیونی و خیلی باکیفیت تولید داخلی ساخته بشه که مشخصات فنی اینچنینی داره و توجیه اقتصادی قابل قبولی داره و ... ، نخرید
Iran (Islamic Republic of)
اصلاحیه _ چرا نظر قبلی منو قیچی زدین ؟
۲۲:۵۱ ۲۶ مرداد ۱۳۹۴
من سال 83 دانشجو بودم یه سمینار دانشجویی داشتم که با عدد و رقم توضیح دادم که قراره ماشینی 3 میلیونی و خیلی باکیفیت تولید داخلی ساخته بشه که مشخصات فنی اینچنینی داره و توجیه اقتصادی قابل قبولی داره و ... ، از اولش کلی تو بوق و کرنا کردن که قیمت تمام شده ماشین حداکثر 3 میلیون خواهد بود و هرگز بیش از 3 میلیون نخواهد شد ، اسم این ماشین لوگان بود ، الان برید ببینید دارن به چه قیمت و چه کیفیتی به مردم میفروشن و قیمت فروشش از روز اول تولید ، چقدر با اون 3 میلیونی که روز اول وعده داده بودن فاصله داره ؟ من شرط میبندم حتی اگه دلار هم ارزون بشه بازم این خودروسازهای گردن کلفت حاضر نمیشن قیمتها را به روز اولش برگردونن ، نخرید تا رو دستشون بمونه و مجبور بشن کوتاه بیان .
Iran (Islamic Republic of)
رضا د
۰۰:۱۱ ۲۶ مرداد ۱۳۹۴
ابهت هر کشور رو میشه از خودروهاش دید
طراحان ما باید برن آلمان و آمریکا واسه اونا ماشین بسازن اونوقت ما باید سوار پراید بشیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۵ ۲۶ مرداد ۱۳۹۴
ایران خودرو وسایپا مردمو داغون کردن اقا داغون
Iran (Islamic Republic of)
قاسم
۰۰:۰۲ ۲۶ مرداد ۱۳۹۴
ماشین نخرین
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۲۳:۵۷ ۲۵ مرداد ۱۳۹۴
اقا خارجیم نخریم
Iran (Islamic Republic of)
الیگودرزی
۲۳:۵۶ ۲۵ مرداد ۱۳۹۴
باسلام
خدمت تمامی هم میهنان عزیز
لطفاً خودرو نخرید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۶ ۲۵ مرداد ۱۳۹۴
من یه ماشین ثبت نام کردم تازه برام اومده دراش درست بسته نمیشه کامل کیپ بسته نمیشه.چقد پشیمونم خریدم کلاچش مشکل داره.خلاصه نخرید تا حداقل کیفیتش بره بالا
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۲۳:۴۵ ۲۵ مرداد ۱۳۹۴
گیریم که با این کمپین قیمت خودرو اندکی هم کاهش پیدا کرد با کیفیتش چکار میکنید؟ وقتی میگید نخرید تا پراید ارزون بشه معنیش اینه که به کیفیت پراید راضی هستید فقط قیمتش براتون گرونه ! واز طرف دیگه باید یادمون باشه که هیچگاه مدیران دولتی خودروساز با حقوق های نجومیشون ارزشی برای مردم قایل نخواهند شد و نگاهشان به تولید خورو همچنان کاسبکارانه و کلاه بردارانه است نه نگاه ملی گرایانه ... بنا بر این باید گفت کمپین نخریدن خودرو تا حذف کامل گمرکی خودروهای وارداتی .
Iran (Islamic Republic of)
قاسم
۰۰:۱۴ ۲۶ مرداد ۱۳۹۴
دمت گرم
Iran (Islamic Republic of)
خضیراوی
۰۰:۲۹ ۲۶ مرداد ۱۳۹۴
گل گفتی
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۰۸:۳۸ ۲۶ مرداد ۱۳۹۴
دروود ..... بایدمردم با هم متحد شوندخودرو صفرنخرند
Iran (Islamic Republic of)
سید مهدی
۲۳:۳۰ ۲۵ مرداد ۱۳۹۴
عجب گزارش خوبی و عجب دله پری!
Iran (Islamic Republic of)
خله
۲۳:۲۸ ۲۵ مرداد ۱۳۹۴
ای خودروسازان
بس دست دعابرآسمان بود تا پای برآمدت به سنگی

ای گرگ نگفتمت که روزی ناگه به سر افتدت پلنگی(سعدی علیه الرحمه)
Iran (Islamic Republic of)
کریم
۰۷:۱۷ ۲۶ مرداد ۱۳۹۴
احسسسسسسنننننننتت گل گفتی
Iran (Islamic Republic of)
اشكان
۲۳:۲۴ ۲۵ مرداد ۱۳۹۴
هيچكس ماشين نخره
چرا با پول ي پرايد ميشه تو كويت يا هرجاي ديگه مثلا افغانستان ي مگان خريد؟
چرا بايد ي پرايد ٧٠٠ كيلويي كه قيمت تمام شدش زير ٤ميليونه 5برابر به فروش بره و
چرا ي عده بچه پولدار از خدا بي خبر بايد با اين پولها كه اكثرا از جيب قشر كارگر و فقير جامعه بيرون مياد پورشه و مازراتي دو سه ميلياردي و بوگاتي ويران بخرن و توي خيالان هاي تهران با حالت مستب رانندگي كنند
مگر اينجا كشور اسلامي نيست؟
چرا ي عده ادم سودجو و از خدا بي خبر وبه وسيله ي باند بازي و سرمايه داري دارند تمام اهداف و دستاورد هاي انقلاب اسلامي امام را از بين ميبرند
من به عنوان يك جوان از مردم اگاهي بيشتر و از مسولان دلسوز نظام و انقلاب بينش وعملكرد بهتر انتظار دارم،
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۲۳:۲۲ ۲۵ مرداد ۱۳۹۴
حمایتهای پولی دولت باعث شده یک غول مافیایی درست بشه که تو همه بازارها از جمله فولاد وساختمان و...دخالت کنه و اوناها هم خراب کنه ، چرا ما تونستیم در صنایع هسته ای و نانوتکنولوژی و دارویی پیشرفت داشته باشیم ولی در خودروسازی همیشه لنگ بزنیم
Iran (Islamic Republic of)
محمد از اصفهان
۲۳:۱۲ ۲۵ مرداد ۱۳۹۴
نمی خرم نمی خریم
Iran (Islamic Republic of)
نوقابی
۲۳:۱۱ ۲۵ مرداد ۱۳۹۴
باسلام و درود بی پایان به ملت فهیم ایران . خودرو ایرانی بی کفیت به این قیمتهای سرسام آور نخرید . تا این مافیای خودروسازی به کیفیت و قیمت خودروها سر و سامانی بدهند . من یک دستگاه خودو دنا بعداز 14 ماه که از ثبت نام گذشته تحویل گرفتم . بیشتر آبشنهائی که تبلغ می کردند مثل دوربین دنده عقب ، پاور وندوز و ..... را سوار نکردند در واقع دزدیده اند . ماهه خود رو را تحویل گرفتم هنوز نرم افزار GPS را تحویل نمی دهند . واقع این خودرو دنا در قیاس با خودرو های خارجی کلاس خودش به 15 میلیون می ارزه . ضمن ابنکه وقتی تحویل گرفتم چند نقص فنی داشت . آفرین برملت . نخرید این اشغالها رو .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۵ ۲۵ مرداد ۱۳۹۴
مردم عزیز نخرید تا بدونند ایرانی میفهمد و پس از این تحمل نخواهد کرد !!!!!!!
آقایان نماینده و منتخبین مردم ، نظرات مردم را بخوانید و از آن آرائی که برای قوانین حمایتی از این به اصطلاح خودرو سازان داده اید شرمنده شوید
دولت امید ! و تدبیر ! کجای رفتارتان از اول فعالیت دولت در رابطه با خودرو سازان به نفع مصرف کننده بوده .!
پلیس انتظامی که به غیر از جریمه نویسی هیچ استانداردی را بنده نیست ، و موقع نوشتن جرایم فقط جان مردم را در نظر میگیرید ! وبال تمام کشته ها ی خودروئی ، گردتان
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۲۲:۵۲ ۲۵ مرداد ۱۳۹۴
آقا بنظر من اصلا خودروی ایرانی نخرید بذارید خودروسازان نسبتا محترم حالشون گرفته بشه تا کمتر جیب مردمو و خالی کنن
Iran (Islamic Republic of)
محمد علی
۲۲:۵۰ ۲۵ مرداد ۱۳۹۴
سلام به همه دوستان
من مطمینم با نخریدن خودرو خودرو ارزان میشه ولی احتمالا شرکت های خودرو سازه فقط بیایند برای فرونشاندن خشم مردم 1 تا 2 میلیون قیمت کم کنند.
ولی ما باید تا اخر بایستیم و راضی به کاهش اینقدر قیمت نباشیم
.بنده چون می دونم این اعتصاب جواب میده( چون اگر همه با هم یک صدا باشیم صددرصد جواب میده)به همه مردم می گم برای اعتصاب بعدی اماده باشیدیعنی اگر خودروسازان 1 تا 5 میلیونم کم کردن از اعتصاب دست نکشیم.
Iran (Islamic Republic of)
قاسم
۰۰:۲۲ ۲۶ مرداد ۱۳۹۴
ایرانی حق داره ماشین باکیفیت و لوکس با قیمت واقعی بخره.
-
مهدی
۲۲:۱۷ ۲۵ مرداد ۱۳۹۴
این نهضت با نشاط ایرانی ادامه دارد شعور ایرانی تمام خودروسازان بی کیفیت را خواهد بلعید دوستان تمام دنیا روی خودروهای هیبریدی دارن کار می کنند برای هوای بهتر زندگی سالم تر بعد ما میام و 20 تومن رو میدیم به اینها که هوا آلود ه تر و جانمنون در خطر تر بشه کاش باشگاه خبرنگاران یه نظرسنجی می گذاشت تا همه رای بدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۵ ۲۵ مرداد ۱۳۹۴
من میخوام ماشین پیش فروشی که ثبت نام کردم انصراف بدم هر چند که این مدت پولم خوابید
Iran (Islamic Republic of)
جهانبخش
۲۲:۱۵ ۲۵ مرداد ۱۳۹۴
سلام دوستان . شرکتهای خودروسازی داخلی در حق مردم ایران خیلی ظلم می کنند . مثلا با 70 یا 80 میلیون می تونید بهترین متشین آزرا رو بخرید ولی تو ایران فوقش بتونی یه مگان بخرید !!!!
Spain
حسام
۲۲:۱۳ ۲۵ مرداد ۱۳۹۴
سلام.به مطالب کاملا مستدل و کارشناسی فوق اضافه می کنم که آقایان مدعی افزایش قیمت هم در شرایط حال حاضر هستند و دلایلشان افزایش دستمزد.قیمت سوخت و انرژی و تورم است.از طرفی وقتی به قیمت خودروهای تولید داخل طی یک دهه حدفاصل سال80تاسال90 مشاهده می کنیم قیمت خودرو داخلی تقریبا ثابت بوده.مگر طی این یک دهه افزایش دستمزد و افزایش قیمت سوخت و انرژی و....نداشتیم؟!
باید بپذیرند این خودروها با این کیفیت به این قیمت نیستند!!
از طرفی ورود خودرو خارجی اگر هم ارزبری گفته شده را داشته باشد که ندارد باز هم به صرفه است.از جنبه مصرف سوخت و صرفه جویی در آن.عمر خودرو.مخارج تعمیرات.آلودگی هوا که کلی صرف هزینه جهت رفع آن سربار دولت و دستگاههای مرتبط می باشد.
مسولین این صنعت بایست به جای این موضع گیری ها صادقانه وبا همت و پشتکار به رفع مشکلات موجود درونی خودشان بپردازند
United States of America
جواد
۲۲:۰۹ ۲۵ مرداد ۱۳۹۴
منهم عاجزانه ازمردم میخواهم خودروصفرنخرن شاید خدروشازان بیدین
بخودبیایند
Iran (Islamic Republic of)
فرامرز
۲۲:۰۷ ۲۵ مرداد ۱۳۹۴
هموطن گرامی
تا حالا فکر کردید چرا بیکباره چنین کمپینی ایجاد می شود ؟چرا همچین موجی سازماندهی می شود ؟قیمت مسکن در سال های اخیر چند صد در صد گران شده است ؟قبلا با 100 میلیون تومان چند متر خانه می خریدید و الان چند متر می توانید بخرید؟ قیمت لبنیات چگونه و با چه شیبی افزایش پیدا کرد ؟چند درصد از مصرف مردم به لبنیات کمتر شده است؟ اب برق گاز تلفن نان و... افزایش یافت ایا موج تحریم علیه ان به راه افتاد؟وقتی قیمت مواد اولیه چند برابر می شود چه کار باید کرد؟ باید ورق فولادی بدنه خودرو نازکتر شود؟الومینیوم و مواد پتروشمی به کار برده نشود؟ چند سال پیش خودرو 50 استاندارد اجباری را پاس می کرد؟ ایا بدنه سمند و موتور و کولر ان را با خودرو های چینی مقایسه می کنید؟ تا حالا برای اینکه دانش اموخته های خانواده شما به این شرکت ها بروند و کار کنند به هزار در و دیوار و توصیه نامه متوسل نشده اید؟ بلی توافقات انجام شده فقط امضاء شده امضا برای اینکه به مرحله عمل برسد جنس سی کی دی بیاد زمان می بره . باید به قطعه ساز خارجی دوباره سفارش بدند اون تولید کنه و ببندند رو خودرو . بی انصافی نکنیم تا همین 2 ماه پیش هم همین خودرو تولید می شد .دلار قبلا 3000 توان بود و الا ن 3300 تومان .مگر خودرو ساز قطعه و مواد اولیه را از چه کسی می خرد؟ برند و استایل فرانسه با برندهای متفرقه قابل مقایسه نیست . اینها تست دوام و عملکردشان را در شرایط اب و هوایی ایران پس نداده اند .امیدوارم که برای تعویض قطعات این خودرو ها به نمایندگی هاشون گذر نکنید.اون موقع مفهوم خدمات بهتر اشکار می شود .همه جای دنیا برای اینکه خودرو گرید A سوار بشوید باید پول خوب بدهید با پول خودروی چینی مازراتی یا بوگاتی نمی دهند منصف باشیم واسطه ها را ول کنید انها دنبال منافع شخصی خودشان هستند چرا تا قبل این وام نمی دادند شرایط نمی گذاشتند به دور و بر خودمان نگاه کنیم خیلی از ماها و کسانی که می شناسیم در همین صنعت مشغول بکار هستند .اگر خودرو ساز ورق کارخانه فولاد سازی را نخرد مواد اولیه را از پتروشیمی نگیرد و کارگر و مهندس و دکتر استخدام نکند چرخ صنعت بهتر می چرخد؟ قیمت منزل در منطقه 2 با منطقه 1 تهران میلیون ها تومان فاصله دارد .ولی هر کس متناسب با بودجه خودش خانه می خرد و منطقی نیست که امکانات این 2 خانه را با هم مقایسه کنیم .خودرو سازی شاخص صنعت این مرز و بوم است مطمن باشید با این حرکت های جهت دار چرخ این صنعت باز نمی ایستد ولی شما اره شما اگر 307 و 207 و بنز تولید شد نمی خواهید خودرو خریداری کنید ؟ بخ نظر شما اون موقع خودرو ساز چگونه باید مشتری هاشو طبقه بندی کند؟ ایا می تونه بعضی هارو تو لیست سیاه بگذارد و با توجیه از معامله با انها خودداری کند؟بیشتر مطالعه کنید غول های یزرگ نفتی برگشته اند و پارتنر های خودرو سازان هم می ایند چه انتظاری از انها داریم ؟؟؟ وقتی حاشیه سود بعضی ها کم می شود در هر صنفی ،جو سازی ها شروع می شود ولی شرکتی مانند ایران خودرو که نام مقدس ایران را به همراه دارد با این بادها نخواهد لرزید.امسال سال همدلی و همزبانی است دست به دست هم دهیم ایران خود کنیم اباد.....
Iran (Islamic Republic of)
مجتبی
۰۹:۴۱ ۲۷ مرداد ۱۳۹۴
دوست عزیز ، خدا نکنه یکی از عزیزانت رو تو یکی از همین خودروهای بی کیفیت ، با تکنولوژی 30 سال پیش ، از دست بدی!!


انگار شما تا حالا تصاویر تصادفات رو ندیدی!! تو یکی از همین تصادفات اخیر که کل سرنشینان پراید (از جمله 4 کودک) فوت کرده بودن، سقف پراید اولین چیزی از ماشین بود که کلا پاره شده بود افتاده بود بیست متر اونورتر،

خرید خودروی صفر ، ممنوع !
Iran (Islamic Republic of)
فرامرز
۲۲:۰۵ ۲۵ مرداد ۱۳۹۴
هموطن گرامی
تا حالا فکر کردید چرا بیکباره چنین کمپینی ایجاد می شود ؟چرا همچین موجی سازماندهی می شود ؟قیمت مسکن در سال های اخیر چند صد در صد گران شده است ؟قبلا با 100 میلیون تومان چند متر خانه می خریدید و الان چند متر می توانید بخرید؟ قیمت لبنیات چگونه و با چه شیبی افزایش پیدا کرد ؟چند درصد از مصرف مردم به لبنیات کمتر شده است؟ اب برق گاز تلفن نان و... افزایش یافت ایا موج تحریم علیه ان به راه افتاد؟وقتی قیمت مواد اولیه چند برابر می شود چه کار باید کرد؟ باید ورق فولادی بدنه خودرو نازکتر شود؟الومینیوم و مواد پتروشمی به کار برده نشود؟ چند سال پیش خودرو 50 استاندارد اجباری را پاس می کرد؟ ایا بدنه سمند و موتور و کولر ان را با خودرو های چینی مقایسه می کنید؟ تا حالا برای اینکه دانش اموخته های خانواده شما به این شرکت ها بروند و کار کنند به هزار در و دیوار و توصیه نامه متوسل نشده اید؟ بلی توافقات انجام شده فقط امضاء شده امضا برای اینکه به مرحله عمل برسد جنس سی کی دی بیاد زمان می بره . باید به قطعه ساز خارجی دوباره سفارش بدند اون تولید کنه و ببندند رو خودرو . بی انصافی نکنیم تا همین 2 ماه پیش هم همین خودرو تولید می شد .دلار قبلا 3000 توان بود و الا ن 3300 تومان .مگر خودرو ساز قطعه و مواد اولیه را از چه کسی می خرد؟ برند و استایل فرانسه با برندهای متفرقه قابل مقایسه نیست . اینها تست دوام و عملکردشان را در شرایط اب و هوایی ایران پس نداده اند .امیدوارم که برای تعویض قطعات این خودرو ها به نمایندگی هاشون گذر نکنید.اون موقع مفهوم خدمات بهتر اشکار می شود .همه جای دنیا برای اینکه خودرو گرید A سوار بشوید باید پول خوب بدهید با پول خودروی چینی مازراتی یا بوگاتی نمی دهند منصف باشیم واسطه ها را ول کنید انها دنبال منافع شخصی خودشان هستند چرا تا قبل این وام نمی دادند شرایط نمی گذاشتند به دور و بر خودمان نگاه کنیم خیلی از ماها و کسانی که می شناسیم در همین صنعت مشغول بکار هستند .اگر خودرو ساز ورق کارخانه فولاد سازی را نخرد مواد اولیه را از پتروشیمی نگیرد و کارگر و مهندس و دکتر استخدام نکند چرخ صنعت بهتر می چرخد؟ قیمت منزل در منطقه 2 با منطقه 1 تهران میلیون ها تومان فاصله دارد .ولی هر کس متناسب با بودجه خودش خانه می خرد و منطقی نیست که امکانات این 2 خانه را با هم مقایسه کنیم .خودرو سازی شاخص صنعت این مرز و بوم است مطمن باشید با این حرکت های جهت دار چرخ این صنعت باز نمی ایستد ولی شما اره شما اگر 307 و 207 و بنز تولید شد نمی خواهید خودرو خریداری کنید ؟ بخ نظر شما اون موقع خودرو ساز چگونه باید مشتری هاشو طبقه بندی کند؟ ایا می تونه بعضی هارو تو لیست سیاه بگذارد و با توجیه از معامله با انها خودداری کند؟بیشتر مطالعه کنید غول های یزرگ نفتی برگشته اند و پارتنر های خودرو سازان هم می ایند چه انتظاری از انها داریم ؟؟؟ وقتی حاشیه سود بعضی ها کم می شود در هر صنفی ،جو سازی ها شروع می شود ولی شرکتی مانند ایران خودرو که نام مقدس ایران را به همراه دارد با این بادها نخواهد لرزید.امسال سال همدلی و همزبانی است دست به دست هم دهیم ایران خود کنیم اباد.....
Iran (Islamic Republic of)
ramin
۲۱:۵۳ ۲۵ مرداد ۱۳۹۴
من که میگم حمایت از خودرو داخلی یعنی خیانت، جنایت. چندنفر بر اثر ناایمن بودن این خودروها به هر دلیل کشته شدند؟ ناقص شدند؟ چقدر باید درب تعمیرگاهها دویست تومان پانصد تومان بدیم. اونم بابت یکساعت کار تعمیرکار وکارکرد چند ماهه ی قطعه نامرغوب با قیمت قطعه مرغوب؟
Iran (Islamic Republic of)
فرامرز
۲۱:۴۶ ۲۵ مرداد ۱۳۹۴
هموطن گرامی
تا حالا فکر کردید چرا بیکباره چنین کمپینی ایجاد می شود ؟چرا همچین موجی سازماندهی می شود ؟قیمت مسکن در سال های اخیر چند صد در صد گران شده است ؟قبلا با 100 میلیون تومان چند متر خانه می خریدید و الان چند متر می توانید بخرید؟ قیمت لبنیات چگونه و با چه شیبی افزایش پیدا کرد ؟چند درصد از مصرف مردم به لبنیات کمتر شده است؟ اب برق گاز تلفن نان و... افزایش یافت ایا موج تحریم علیه ان به راه افتاد؟وقتی قیمت مواد اولیه چند برابر می شود چه کار باید کرد؟ باید ورق فولادی بدنه خودرو نازکتر شود؟الومینیوم و مواد پتروشمی به کار برده نشود؟ چند سال پیش خودرو 50 استاندارد اجباری را پاس می کرد؟ ایا بدنه سمند و موتور و کولر ان را با خودرو های چینی مقایسه می کنید؟ تا حالا برای اینکه دانش اموخته های خانواده شما به این شرکت ها بروند و کار کنند به هزار در و دیوار و توصیه نامه متوسل نشده اید؟ بلی توافقات انجام شده فقط امضاء شده امضا برای اینکه به مرحله عمل برسد جنس سی کی دی بیاد زمان می بره . باید به قطعه ساز خارجی دوباره سفارش بدند اون تولید کنه و ببندند رو خودرو . بی انصافی نکنیم تا همین 2 ماه پیش هم همین خودرو تولید می شد .دلار قبلا 3000 توان بود و الا ن 3300 تومان .مگر خودرو ساز قطعه و مواد اولیه را از چه کسی می خرد؟ برند و استایل فرانسه با برندهای متفرقه قابل مقایسه نیست . اینها تست دوام و عملکردشان را در شرایط اب و هوایی ایران پس نداده اند .امیدوارم که برای تعویض قطعات این خودرو ها به نمایندگی هاشون گذر نکنید.اون موقع مفهوم خدمات بهتر اشکار می شود .همه جای دنیا برای اینکه خودرو گرید A سوار بشوید باید پول خوب بدهید با پول خودروی چینی مازراتی یا بوگاتی نمی دهند منصف باشیم واسطه ها را ول کنید انها دنبال منافع شخصی خودشان هستند چرا تا قبل این وام نمی دادند شرایط نمی گذاشتند به دور و بر خودمان نگاه کنیم خیلی از ماها و کسانی که می شناسیم در همین صنعت مشغول بکار هستند .اگر خودرو ساز ورق کارخانه فولاد سازی را نخرد مواد اولیه را از پتروشیمی نگیرد و کارگر و مهندس و دکتر استخدام نکند چرخ صنعت بهتر می چرخد؟ قیمت منزل در منطقه 2 با منطقه 1 تهران میلیون ها تومان فاصله دارد .ولی هر کس متناسب با بودجه خودش خانه می خرد و منطقی نیست که امکانات این 2 خانه را با هم مقایسه کنیم .خودرو سازی شاخص صنعت این مرز و بوم است مطمن باشید با این حرکت های جهت دار چرخ این صنعت باز نمی ایستد ولی شما اره شما اگر 307 و 207 و بنز تولید شد نمی خواهید خودرو خریداری کنید ؟ بخ نظر شما اون موقع خودرو ساز چگونه باید مشتری هاشو طبقه بندی کند؟ ایا می تونه بعضی هارو تو لیست سیاه بگذارد و با توجیه از معامله با انها خودداری کند؟بیشتر مطالعه کنید غول های یزرگ نفتی برگشته اند و پارتنر های خودرو سازان هم می ایند چه انتظاری از انها داریم ؟؟؟ وقتی حاشیه سود بعضی ها کم می شود در هر صنفی ،جو سازی ها شروع می شود ولی شرکتی مانند ایران خودرو که نام مقدس ایران را به همراه دارد با این بادها نخواهد لرزید.امسال سال همدلی و همزبانی است دست به دست هم دهیم ایران خود کنیم اباد.....
Iran (Islamic Republic of)
مهدی سرایی
۲۱:۱۷ ۲۵ مرداد ۱۳۹۴
با سلام
هموطنان عزیز ایا میدانستید که خودرویی که شرکتهای خودروساز میفروشند .وجه گارانتی را از جیب خودتان پرداخت مینمایید .
مثلا . یک خودرو سمند lx ساده که مبلغ ان 295.000.000ریال است چیزی در حدود 2میلیون تومان ان بابت خدمات گارانتی از جیب شما ست .یعنی وقتی خودرو را برای تعمیر به نمایندگی میبرید وجه و دستمزد خدمات گارانتی از جیب شما ( کارت گارانتی ) کسر میگردد.
پس شما را بخدا خودرو صفر نخرید . تا ارزان شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۸ ۲۵ مرداد ۱۳۹۴
سلام عزیزان لطفا نخرید تو رآ خدا نخرید و به دوستان و آشنایان و هر کسی دیگه بگید نخرن تا قیمت بشه نصف بقران کسی نخره قیمت. میشه نصف خواهش میکنم نخرید ممنون
Iran (Islamic Republic of)
علی شجاعی مرتضی نسب لومرایی
۲۱:۰۶ ۲۵ مرداد ۱۳۹۴
احسنت بر ملت غیور و فهیم ایرانی که این گونه دارن در برابر گرانی و ظلم های صنعت خودروسازان ایرانی ( البته فرغون سازان صدالبته پایین تر از آن) قد علم کرده و صبر و شکیابی می کنند . نتیحه این صبر را حتماٌ خواهید دید و نتیحه آن انشاءالله قیمت واقعی تمامی خودروهای داخلی به زیر ده میلیون -
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۰ ۲۵ مرداد ۱۳۹۴
مردم باید خرید خودروی ایرانی رو بر خودشون حروم کنند.
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۲۰:۴۴ ۲۵ مرداد ۱۳۹۴
ایشلا بدتر بیاد سرشون
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۲۰:۳۴ ۲۵ مرداد ۱۳۹۴
درود بر نویسنده این خبر،خودروسازهای ما شدن مافیا،کاش زودتر جلوشونو بگیرن
-
saeed
۲۰:۳۲ ۲۵ مرداد ۱۳۹۴
دروووووووود به ایرانی با غیرت نخرید تا بدانند که جنس خوب بدهند به مردم به ولا این همان کم فروشی است
Iran (Islamic Republic of)
ایرج
۲۰:۲۲ ۲۵ مرداد ۱۳۹۴
این همه از اشتغال حرف می زنند در صورتی که بیشتر کارها را در کارخانه های خودروسازی رباط انجام می دهد شما را به قرآن ماشین صفر نخرید
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۰:۲۰ ۲۵ مرداد ۱۳۹۴
زنده باد باشگاه خبرنگاران که حرف دل مردم رو زدید
Iran (Islamic Republic of)
sadegh
۲۰:۱۳ ۲۵ مرداد ۱۳۹۴
واقعا که هر چه نوشتید حقیقت داره.از بس تو این چند ده سال کلاه سر مردم گذاشتن این خودروساز ها کسی رو سراغ ندارم که از خودروهاشون یه کم رضایت داشته باشه.
این از کیفیت خودرو ها اون هم از خدمات پس از فروش.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۹ ۲۵ مرداد ۱۳۹۴
مردم ما مردم نجیبی هستند که انتظار آنچنانی هم ندارند ، کافی است یک محصول "قابل تحمل" با قیمتی " معقول " به آنان ارائه شود.عجب
نه عزیزم مردم ما لایق بهترینند نه قابل تحمل
۱۲۳۴
آخرین اخبار