فراخوان ناسا برای طراحی ساعت مچی فضانوردان

ناسا فراخوان جدیدی را در سایت Freelancer منتشر کرده و از تمامی داوطلبان و علاقه مندان دعوت کرده تا برنامه نرم افزاری را برای ساعت های مچی هوشمند فضانوردان طراحی کنند.

به گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان،ناسا در فراخوانی از عموم مردم برای طراحی نرم افزار ساعت های مچی هوشمند فضانوردان دعوت به عمل آورده است.

در سال های اخیر، عرضه ساعت های هوشمند با استقبال چشمگیری از سوی کاربران مواجه شده اند زیرا این گجت ها از قابلیت های بسیاری برخوردارند که از میان آنها می توان به کنترل ضربان قلب، نبض، میزان سوخت و ساز کالری بدن، مدت زمان راه رفتن، اتصال به اینترنت، نمایش پیام ها، برقراری ارتباط با سایرین و ... اشاره کرد.

چنین ساعت هوشمندی با افزودن قابلیت های جدیدی که یک فضانورد به آن نیاز دارد می تواند سفر و ماموریت فضانوردان را تسهیل کند.

فراخوان ناسا برای طراحی ساعت مچی فضانوردان

ناسا فراخوان جدیدی را در سایت Freelancer منتشر کرده و از تمامی داوطلبان و علاقه مندان دعوت کرده تا برنامه نرم افزاری را برای ساعت های مچی هوشمند فضانوردان طراحی کنند. در این فراخوان آمده است:« ما به دنبال ساخت ساعت هوشمندی برای فضانوردان هستیم تا آنها با استفاده از این گجت بتوانند در ماموریت های خود موفق تر ظاهر شوند. »

یکی از مشکلاتی که در تولید این اپلیکیشن وجود دارد را می توان در طراحی یک رابط کاربر عمومی برای استفاده از چنین اپلیکیشن هایی در ایستگاه فضایی بین المللی ISS دانست. زیرا فضانوردان با استفاده از این اپلیکیشن می توانند شاهد اطلاعات بسیار مهمی باشند.

ناسا نمونه هایی از قابلیت های این اپلیکیشن که شامل هشدارها، وضعیت ارتباط فضانوردان با زمین، میزان اکسیژن، صحبت با سایر فضانوردان و ... است را طراحی کرده که با استفاده از لپ تاپ یا iPad می تواند با فضانوردان ارتباط برقرار کند اما کارشناسان ناسا به دنبال طراحی اپلیکیشنی هستند که به سادگی تمامی اطلاعات مورد نیاز یک فضانورد را روی ساعت مچی نمایش دهد.

یکی دیگر از مشکلاتی که طراحان نرم افزار با آن روبرو خواهند بود را می توان در ارتباط دشوار فضانوردان با ساعت های هوشمند دانست زیرا پوشیدن لباس های مخصوص فضانوردان یا حتی دستکش های مستحکم این ارتباط را سخت می کند. جایزه منتخب این طرح ۱۵۰۰ دلار اعلام شده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.