مصری: بانک‌ها تولید را تبدیل به آجر کرده‌اند

نماینده مردم کرمانشاه گفت: نظام بانکداری در اختیار دلالی، واسطه‌گری، خدمات و منافع بانکی قرار گرفته است و اصلا برای منافع ملی و مردم تعریف نشده است.

مصری: نظام بانکداری در اختیار دلالی، واسطه‌گری قرار گرفته است/ بانک‌ها تولید را تبدیل به آجر کرده‌اندبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ عبدالرضا مصری نماینده مردم کرمانشاه در جلسه علنی امروز یکشنبه (25 مرداد ماه) در نطق میان دستور خود گفت: اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی در منطقه و جهان به خصوص در جریان مذاکرات هسته‌‌ای از دو عامل اصلی قدرت، قوت، ایستادگی و آزادگی رهبر عزیز انقلاب و فرهنگ مقاومت، ایثار، شهادت، ایستادگی و ولایی بودن مردم ایران سرچشمه گرفته است.

وی افزود: اگر مذاکرات هسته‌ای به نتیجه برسد یا نرسد این مذاکرات به دنیا و آمریکا نشان داد که مردم ایران مردمی با فرهنگ و تمدن اصیل و با صداقت و استدلال و منطق است و به مردم آمریکا نشان داد که چه گروه زیادی از نمایندگان پارلمان و سنا آمریکا نماینده مردم آمریکا نیستند و آنها نماینده رژیم آدمکش صهیونیست هستند. این چراغ خطری برای مردم آمریکاست اگر توجه داشته باشند.

این نماینده مجلس نهم با طرح این سوال که چرا جمهوری اسلامی در مسائل اقتصادی با مشکلات عدیده‌ای مواجه است، تصریح کرد: چرا کشوری در نظام‌های بزرگ علمی، نظام‌های هسته‌ای، فناوری موشکی، هوا فضا، سلول‌های بنیادین، نانو، تکنو و سایر علوم پیشتاز در منطقه و دنیا است اما در مسائل اقتصادی فشل است، ایراد مسائل اقتصادی کشور به عنوان عمده‌ترین مشکل مردم در کجاست؟

مصری ادامه داد: چرا در طول 35 سال گذشته مرتب به دنبال معلول می‌گردیم و می‌خواهیم فردی را پیدا کنیم و اشکال را به گردنش بیاندازیم، تا کی باید این روال ادامه داشته باشد. 

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: چرا به سیستم‌ها و نظام‌های اقتصادی توجه نمی‌شود به عنوان نمونه می‌توان به نظام‌ بانکداری اشاره کرد که این نظام نه تنها مشکلی را حل نکرده است بلکه مشکلی بر مشکلات کشور اضافه کرده است؛ نظام بانکداری در خدمت قدرت‌های سیاسی قرار گرفته است.

مصری خاطر نشان کرد: نظام بانکداری در اختیار دلالی، واسطه‌گری، خدمات و منافع بانکی قرار گرفته است و اصلا برای منافع ملی و مردم تعریف نشده است. نمونه‌ این است که در تورم 15 درصدی تسهیلات بانکی 30 درصد است. یا این که وقتی کشور به سمت تولید و به دنبال آن تزریق منابع بانکی برای تولید دارد شاهد تزریق منابع به سمت خدمات، دلالی و واسطه‌گری هستیم.

وی اضافه کرد: بانک‌ها تمامی ملک‌ها را با شرایط مطلوب خریداری کرده‌اند، بانک‌ها تولید را تبدیل به آجر کرده‌اند، آنها تنها نان مردم را آجر کرده‌اند. حال سوال این است که چقدر قرار است بانک در کشور ایجاد شود؟ وضعیت تولید اکنون به شرایطی رسیده که مبتنی بر 30 درصد سود تسهیلات، تعرفه پایین کالای خارجی و انبوه کالاهای قاچاق خارجی شده است به طوری که به عینه مشاهده کرده‌ام که در یکی از مناطق آزاد مغازه‌ای با کالا و فروشنده چینی وجود داشت؛ در چنین شرایطی چه امیدی برای جوان تحصیل کرده و خدمت سربازی کرده، می‌ماند.

این نماینده مردم کرمانشاه در پایان تاکید کرد: هیچ فردی استراتژی اشتغال در کشور تعریف نمی‌کند، دولت برنامه اشتغال برای جوانان تحصیل کرده و زحمت کشیده ارائه نمی‌کند چه آینده‌ای قرار است برای این جوانان ترسیم شود، آینده‌ای برای جوانان وجود ندارد، این وضعیت بدتر از هزاران تحریم و هزاران مشکل موجود است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
بی طرف
۱۷:۳۶ ۲۵ مرداد ۱۳۹۴
درود بر این نماینده که واقعا حرف تمام مردم ایران را زد اگر در مملکت ما ده نفر نماینده نظرشان این باشد حتی اگر فقط حرف هم بزنند مملکت درست می شود بانکها مردم را استثمار کرده اند
آخرین اخبار