موضع 50 گروه فعال یهودی آمریکا در قبال توافق ایران چیست؟

گروه‌های یهودی آمریکا همچنان در حال بررسی توافق ایران برای اعلام موضع خود هستند.

موضع 50 گروه فعال یهودی آمریکا در قبال توافق ایران چیست؟
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از هاآرتص، زمانی که توافق ایران و قدرت‌های جهانی 14 ژوئیه (23 تیر) اعلام شد، تعدادی از گروه‌های یهودی آمریکا به سرعت با آن مخالفت کردند؛ اما بیشتر این گروه‌ها همچنان در حال سبک سنگین کردن شرایط هستند.

ماه گذشته سه گروه یهودی بیانیه مشترکی را درباره توافق ایران صادر کردند. آن‌ها در این بیانیه از موضع کنگره آمریکا حمایت و اعلام کردند اوباما باید راهی برای رفع نگرانی‌ها درباره توافق ایران بیابد.

بیانیه‌های مشابهی نیز بوسیله گروه‌های دیگر مانند شورای روابط جامعه یهود، فدراسیون یهودیان غرب و مرکز ماساچوست منتشر شد.  فدراسیون یهودیان مرکز ماساچوست که نماینده 10 هزار یهودی است از هیئت مسئول بررسی توافق در این شهر خواست، این نگرانی‌ها را در دستور کار خود قرار دهد.

از زمان اعلام توافق ایران، 50 گروه یهودی فعال آمریکا واکنش‌های مختلفی به ان نشان داده‌اند. در مجموع 17 گروه با توافق ایران مخالف هستند؛ اما بسیاری از این گروه‌ها تاکنون هیچ واکنشی در مخالفت با این توافق  نشان نداده‌اند. در این میان، گروه‌های انگشت‌شماری هم هستند که نمی‌دانند باید چه موضعی را در قبال این توافق اتخاذ کنند.
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار