چشم‌انداز صادرات در گرو پیشرفت صنعت لبنیات

مدیرعامل اتحادیه بیان کرد: باید همانند سایر کشورهای موفق در زمینه تولید محصولات لبنی با ارائه راهکارهایی صنعت لبنیات را به اوج برسانیم به گونه‌ای که زمینه افزایش صادرات را فراهم کنیم.

صادرات لبنیات در گرو پیشرفت صنعت لبنیاتمحمدرضا اسماعیلی مدیرعامل اتحادیه شرکت‌های تعاونی فرآورده‌های لبنی کشور در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص رقابت‌‌پذیری صنعت لبنیات از قیمت ارز رسمی اظهار داشت: در حال حاضر تولیدکنندگان در تولید دچار زیان شدند و از سویی دولت بایستی حمایت‌های لازم از مصرف‌کننده و تولیدکننده را داشته باشد زیرا اگر تولید صرفه اقتصادی نداشته باشد به ناچار تولیدکنندگان آن را رها می‌کنند.

وی افزود: گران شدن لبنیات و تأثیرپذیری آن از قیمت ارز در حالی که مردم توان خرید نداشته باشند معنایی ندارد زیرا تولیدکننده، مصرف‌کننده،‌ کشاورز و دامدار زنجیره تولید به هم پیوسته هستند که عدم حمایت واقعی مسبب گسستگی زنجیره از ابتدا تا انتها خواهد شد.

اسماعیلی در ادامه بیان کرد: باید همانند سایر کشورهای موفق در زمینه تولید محصولات لبنی با ارائه راهکارهایی صنعت لبنیات را به اوج برسانیم به گونه‌ای که زمینه افزایش صادرات را فراهم کنیم.

مدیرعامل اتحادیه در پایان تصریح کرد: به زودی با قبول پیشنهادات ارائه شده به دولت نه تنها افزایش قیمت نداریم بلکه کاهش قیمت خواهیم داشت.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار