اهواز؛

سقوط آزاد اعتبارات بیابان زدایی

معاون اداره كل منابع طبيعي خوزستان گفت: اعتبارات بيابان زدايي امسال 85 درصد کاهش می یابند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان عبدالرضا دانايی با بیان اینکه  اعتبارات سال گذشته اين اداره در مقابله با بيابان زايي 100 ميليارد ريال بود امسال به 15 ميليارد ريال رسيده است.

دانایی با لزوم تامین اعتبارات لازم برای پروژه هاي مقابله با بيابان زايي از محل اعتبارات استاني، اعتبارات نفت و مصوبه اخير دولت براي مقابله با ريزگردها تاکید کرد و گفت: اعتبارات استاني سال 94 تاكنون پرداخت نشده اند و بر اساس ابلاغ سازمان مديريت و برنامه ريزي خوزستان، كل اعتبارات منابع طبيعي 70 درصد كاهش يافته است.

به گفته معاون اداره كل منابع طبيعي استان چنانچه اعتبارات لازم تامین شوند، با تکیه بر اعتبارات سالانه داخلي، این اداره قادر به بيابان زدايي مساحتی درحد سه هزار هكتار خواهد بود.

وی در ادامه صحبت های خود به قرارداد منابع طبیعی با قرارگاه خاتم الانبيا (مجري طرح) اشاره داشت و افزود: هزینه این قرارداد يك هزار ميليارد ريال است که از سال 90 تاكنون فقط 370 ميليارد ريال پرداخت شده است.

دانایی اهواز، شوش، دشت آزادگان، هويزه، اميديه، هنديجان و ماهشهر را به عنوان کانون های بحرانی فرسایش بادی استان معرفی کرد و گفت: بر اساس برنامه ريزي ها سه هزار هكتار مالچ پاشي، هفت هزار هكتار نهالكاري و 12 هزار هكتار مربوط به عمليات بخش سيلاب و آبخوان داري است كه بر اساس مصوبه پارسال هيات دولت براي مقابله با ريزگردها بايد اجرا شود.

 معاون اداره كل منابع طبيعي استان در پایان به مصوبه تحقق نیافته دولت در سال 89 نیز گریزی زد كه بنا بود وزارت نفت چهار هزار و 800 ميليارد ريال براي عمليات بيابان زدايي در اطراف تاسيسات نفتي در پنج سال بپردازد اما به عمل کار برآید، به سخن رانی نیست.

انتهای پیام/گ


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.