تبریز؛

پنج و نیم کیلوگرم سرانه مصرف ماهی در استان آذربایجان شرقی

مدير شيلات و امور آبرزیان سازمان جهادکشاورزی استان گفت:سرانه مصرف ماهي در استان از 100گرم در سال هفتاد و سه، به پنج و نيم كيلوگرم در سالجاري افزايش يافته است.

پنج و نیم کیلوگرم سرانه مصرف ماهی در استان آذربایجان شرقیبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران از تبریز ؛صمدزاده در جشنواره طبخ ماهي در شهرستان مراغه هدف از برگزاري اين جشنواره را افزايش آگاهي هاي عمومي مردم و ترویج مصرف ماهي در خانواده ها اعلام كرد و با بيان اينكه اين جشنواره از ابتداي سال در هفت شهر استان برگزار شده افزود: تا پايان سال نيزدر بعضی از شهرهای ديگر استان برگزار مي شود.

وي گفت: سرانه مصرف ماهي در استان از 100گرم در سال هفتاد و سه، به پنج و نيم كيلوگرم در سالجاري افزايش يافته است.

مدير شيلات و امور آبرزیان سازمان جهادکشاورزی استان با بیان اینکه ميزان توليد ماهي در استان در سالجاری حدود پنج هزار تن خواهد بود افزود : اين ميزان ماهي در 400مزرعه و استخر توليد مي شود.

وي، وسعت استخر هاي پرورش ماهي استان را هفت هزار و 500 هكتار اعلام كرد.

معاون رئیس سازمان و مدیر جهادکشاورزی شهرستان ویژه مراغه نیز در این جشنواره گفت : شهرستان مراغه با توليد 810 تن ماهي قزل آلا ، مقام اول توليد اين نوع ماهي در استان را دارد.

نريماني افزود : امسال يك ميليون و 600 هزار قطعه بچه ماهي در استخرهاي دو منظوره كشاورزي مراغه رهاسازي شده است.

گفتنی است :اجراي سخنراني با موضوع نقش آبزيان در سلامت جامعه، نحوه شناسايي و خريد ماهي سالم و وضعيت توليد ماهي در مزرعه از ديگر برنامه هاي اين جشنواره بود.
 
انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.