آیا شما هم تجربه کار با OTG را دارید؟

با OTG می توان هر وسیله ای را که مجهز به USB است را به گوشی متصل کرد و آن را کنترل کرد.

به گزارش دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گاهی اوقات بعضی چیزها نام های با مزه و ساده ای دارند که در عین حال کارایی بسیاری هم دارد. یکی از این اسامی، OTG است که در جعبه بعضی از گوشی ها وجود دارد. OTG نام یک سیم USB است که به گوشی متصل می شود و کار های خارق العاده ای انجام می دهد.

 OTG چیست؟ 
این عبارت در واقع مخفف On-The-Go است و به زبان خیلی ساده، با این سیم شما می توانید هر وسیله ای که درگاه USB داشته باشد را به گوشی خود متصل کنید. برای مثال شما می توانید برای چاپ کردن فایل های خود، به جای اینکه آن ها را از گوشی به رایانه خود منتقل کنید، مستقیم از گوشی خود دستور چاپ را ارسال کنید. همچنین با استفاده از OTG شما می توانید به گوشی خود Mouse و Keyboard نیز متصل کنید.

USB OTG لوگوی مخصوص به خود را دارد که در پایین به نمایش گذاشته شده است، در صورت وجود این لوگو بر روی جعبه گوشی یا تبلت، آن وسیله از این تکنولوژی پشتیبانی می کند. اگر جعبه گوشیتان در دسترس نیست خیلی ساده می توانید مدل گوشی خود را با واژه OTG یا USB Host گوگل کنید تا اطلاعات مربوط به پشتیبانی یا عدم پشتابیانی از OTG گوشی خود را ببینید.


OTG تکنولوژی بسیار زیبایی که به کاربران امکانات زیادی می دهد


چطور می توان از OTG در گوشی های هوشمند استفاده کرد؟

اگر گوشی تا تبلت شما از OTG پشتیبانی می کند، احتیاج به یک سیم OTG مناسب دارید که می توان از فروشگاه های لوازم جانبی، خدمات رایانه ای و غیره این را تهیه کرد.برای اتصال یکFlash Memory یا Hard Drive به گوشی، ممکن است به برنامه ای مثل USB Host Controller نیاز داشت.

با OTG چه کارهای می توان انجام داد؟
زمانی که کاربر بداند که چطور با OTG می شود کار کرد، می تواند گوشی یا تبلت خود را به دستگاه های جانبی متصل کند و آن ها را کنترل کند یا با آن لوازم جانبی، گوشی و تبلت خود را کنترل نماید. برای مثال با اتصال Mouse یا Keyboard می شود گوشی را کنترل کرد. البته محدودیت هایی هم وجود دارد، برای مثال Mouse های مخصوص بازی که دکمه های زیادی دارند، ممکن است به خوبی کار نکنند.

همچنین با OTG می توان USB Memory و External Hard Drive ها را نیز به گوشی و تبلت متصل کرد و با استفاده از یک File Manager به طور مستقیم به اطلاعات داخل آن ها دسترسی داشت و می شود آن ها را خواند. برای مثال به طور مستقیم می شود به وسیله OTG از روی یک External Hard Drive به تماشای فیلم های داخل آن نشست یا به موسیقی داخل آن گوش داد و....


OTG تکنولوژی بسیار زیبایی که به کاربران امکانات زیادی می دهد


انتهای پیام/

برچسب ها: otg ، usb ، usb host controller
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۲ ۲۸ مرداد ۱۳۹۴
منظورتون هاردSSD چون هارد HHD اصلا نمیخونه
آخرین اخبار