ساخت آسانسور فضایی در دل آسمان

یک شرکت کانادایی قصد دارد با ساخت آسانسوری 20 کیلومتری، اکتشافات فضایی را تسهیل کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از راشا تودی، «توث تکنولوژی،» شرکت مهندسی کانادایی، ماه گذشته امتیاز ثبت اختراع «آسانسور فضایی» را از شرکتی آمریکایی دریافت کرد. ارتفاع این آسانسور 20 برابر «برج خلیفه،» خواهد بود. برج خلیفه با ارتفاع 829 متری  بلندترین سازه کنونی جهان است. 

برج بابل در عصر فضا سر به فلک می‌کشد

«آسانسور فضایی» در صورت ساخت، از«حد آرمسترانگ» نیز فراتر خواهد رفت. حد آرمسترانگ به ارتفاع 19 کیلومتری از سطح زمین گفته می‌شود. تبخیر مایعات بدن بر اثر افت فشار هوا در ارتفاع بالاتر از حد آرمسترانگ، باعث مرگ انسان می‌شود. «هری جرج آرمسترانگ،» ژنرال نیروی هوایی آمریکا، نخستین کسی بود که این پدیده را کشف کرد. 

برج بابل در عصر فضا سر به فلک می‌کشد

مسئولان شرکت «توث تکنولوژی،» ساخت این آسانسور را گام مهمی در راستای تسهیل اکتشافات فضایی می‌دانند. «برندن کوئین،» مخترع  این آسانسور، معتقد است پرتاب سفینه‌های فضایی از لایه «استراتوسفر»، بدلیلی کاهش چشمگیر مصرف سوخت، از نظر اقتصادی بسیار به‌صرفه خواهد بود. وی می‌افزاید: « فضانوردان می‌توانند از طریق این آسانسور تا ارتفاع 12 مایلی (20حدود کیلومتری) از سطح زمین بالا بروند.» کوئین همچنین گفت: « شاتل‌های فضایی را می‌توان از بالای این برج و در یک مرحله به مدار زمین فرستاد. این شاتل‌ها می‌توانند برای سوخت‌گیری و پرواز دوباره نیز از این برج استفاده کنند.» 

لایه «استراتوسفر» (پوشن سپهر) دومین لایه بزرگ اتمسفر  است که بالای «تروپوسفر» و پایین «مزوسفر» قرار دارد. این لایه بدلیل وجود مقدار فراوان گاز اوزون، در کاهش اثرات مرگبارِ تابش‌های شدید  نقش مؤثری دارد. 


انتهای پیام/ 



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۰ ۰۴ شهريور ۱۳۹۴
قبل ازاینکه برندن کوئین مخترع این اسانسورباشد خداوند یکتا در کتاب ارجمندش به این مسئله توجه داده که (اگر می توانید نردبانی بسازید و ازان بر بام اسمان بالا بروید)
آخرین اخبار