4 سال پیش 150 هزار موشک اکنون چند هزار موشک؟

«150 هزار موشک آماده شلیک به اسرائیل هنگامی که این رژیم دست از پا خطا کند.» چهار سال پیش بود که این پاسخ قاطع از سوی سردار وحیدی وزیر دفاع وقت کشورمان پس از آن که آمریکایی ها و اسرائیلی رجز خوانی و تهدید می کردند به آنها داده شد

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان: واکنش قاطع فرماندهان ارشد نیروهای مسلح کشورمان در هر زمان و شرایطی، هم باعث می شود تا دشمن زبان به کام ببرد و هم باعث دلگرمی مردم ایران اسلامی شود و به خود ببالد که نیروی های مسلح مقتدر و مردمی دارند که از کیان این کشور در مقابل دشمنان دفاع می کند.

جمهوری اسلامی ایران همواره از سوی آمریکا و رژیم صهیونیستی تهدید شده است و به گفته مقامات آمریکایی، حتی اگر توافق هسته ای با ایران هم نهایی شود، گزینه نظامی آمریکا علیه ایران از روی رمیز برداشته نمی شود. 

کشوری که همیشه از سوی دشمنانش تهدید می شود، چه باید بکند؟ آیا باید تن به خواسته های آنها بدهد و هر آنچه دشمن می گوید بپذیرد؟ یا این که قدرت، توانایی و اقتدار خود را افزایش دهد تا تواند چانه زنی بالایی برای خود در معادلات بین المللی و منطقه ای ایجاد کند.

دشمن خود مسیر دستیابی به همه نوع سلاح و تجهیزات نظامی را طی می کند و پیشرفته ترین آنها را دارد و در اختیار دوستان و همپیمانان خود قرار می دهد، آنگاه مانع دستیابی کشورهای مستقل به توانمندی های نظای می شود. و آنها را خطری برای صلح و ثبات منطقه ای و بین المللی معرفی می کند.

اگر نگوییم همه، اما بیشتر جنگ های دوران معاصر را آمریکایی ها و اروپایی ها تدارک دیدند. دو جنگ جهانی که از قلب اروپا آغاز شد و دنیا را درگیر کرد تا جنگ هایی که آمریکایی ها در کره، ژاپن، ویتنام، ایران، عراق و افغانستان برپا کردند همه نشان دهنده خوی جنگ طلبی آمریکایی ها و اروپایی هاست.

اما جالب اینجاست که در بسیاری از جنگ هایی که آمریکایی ها تدارک دیدند، پیروزی در این جنگ های دیده نشد. حنگ ویتنام با شکست سنگین آمریکایی ها و خروج ننگین ارتش این کشور از ویتنام همراه بود. در جنگ عراق گرچه صدام که متحد آمریکا و عامل حمله به ایران بود سرنگون شد، اما کاخ سفید اکنون از جنگی که در عراق به راه انداخته بود ناراحت است چرا که دولتی در عراق با انتخاب مردم بر سر کار آمده که روابط استراتژیک با جمهوری اسلامی ایران دارد و اکنون عراق متحد جمهوری اسلامی ایران است.

جنگ در افغانستان هم پس از سال های طولانی هنوز ادامه دارد اما آمریکایی ها مانند گذشته در این کشور حضور ندارند و خود را کنار کشیده اند چون پذیرفته اند که در این کشور هم با شکست روبرو شده اند.

در واقع ارتش آمریکا در جنگ هایی که شرکت کرده، با ارتش و کشوری قوی روبرو نشده اما نتیجه این جنگ ها در پایان به ضرر آمریکا تمام شده است. ارتش تا دندان مسلح با آموزش های ویژه آدم کشی و جنایت، شکست خورده بیشتر جنگ های خود ساخته بوده است.

جمهورری اسلامی ایران در زمان دفاع مقدس، با شدیدترین تحریم های اقتصادی، نظامی و سیاسی روبرو بود در حالی که رژیم صدام پیشرفته ترین تسلیحات نظامی را از اتحاد جماهیر شوروی سابق، کشورهای اروپایی از جمله فرانسه و کمک های مالی هنگفت از سران مرتجع عربی منطقه دریافت می کرد تا علیه جمهوری اسلامی ایران به کار ببرد. اما علیرغم همه کمک هایی که به صدام می شد، پیروز این جنگ و نبرد نابرابر جمهوری اسلامی ایران بود. که اگر از لحاظ تجهیزات و سلاح نظامی در شرایط دشواری قرار نداشت، همین جنگ تحمیلی هم به گونه ای دیگر از سوی ایران پایان می یافت.

پیشرفت های دفاعی جمهوری اسلامی ایران پس در واپسین روزهای پایان دفاع مقدس آغاز شد و ادامه یافت تا جایی که اکنون به عنوان اصلی ترین عامل بازدارندگی  در برابر تهدیدات دشمنان انقلاب اسلامی است.

پیشرفت های موشکی ایران در زمینه موشک های دوربرد زمین به زمین، زمین به هوا و هوا به هوا آنقدر چشمگیر و مهم بوده است که باعث واکنش از سوی آمریکایِ ها و صهیونیست ها شده است. 

موشک های دوربرد شهاب 3، قدر اف و سجیل 1 و 2 خواب خوش را از چشم دشمنان ربوده و تبدیل به کابوسی وحشتناک شده است. زمانی که عراق با موشک های اسکاد خود به خاک ایران حمله می کرد و شهرها و خانه های مردم را هدف قرار می داد، ایران دست بسته و بی دفاع در مقابل این جنایت تنها نظاره گر بود اما همت بلند نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران این ظرفیت بزرگ را برای ایران فراهم کرد تا اکنون دست بالا را در مقابل دشمنان داشته باشد.

اکنون بر سر توانمندی های دفاعی جمهوری اسلامی ایران از سوی آکریکا چالش ایجاد شده و موضوع موشک های ایران مورد بحث و توجه آنها قرار گرفته است. آنها به خوبی می دانند که مهار این موشک ها می تواند توانمندی های ویژه ایران را کاهش دهد. بهانه آمریکا هم این است که این موشک ها قابلیت حمل کلاهک هسته ای را دارد.

اما آمریکایی ها به این نکته اشاره هیچگاه اشاره نمی کنند که بر اساس توافقی که هنوز نهایی نشده است، همه مراکز هسته ای ایران تحت نظارت بازرسان آژانس قزرار خواهد گرفت و کشوری که هیچگاه در پی تولید بمب اتم نبوده است، از این پس هم نخواهد بود ضمن این که بازرسی ها بر اساس توافق احتمالی این امکان را اجازه نمی دهد.

همه این ادعاها بهانه ای برای مهار و تضعیف توانمندی های ایران اسلامی است. تأثیر گذاری ایران در تحولات مهم و حساس منطقه حساسیت آمریکایی ها و صهیونیست ها را بر انگیحته است و اکنو در پس توافق اهداف دیگری نهفته است که مهمترین آن توافق بر سر تحولاتی است که در غرب آسیا اتفاق می افتد و برچیدن توانمندی موشکی جمهوری اسلامی ایران. موشک های دوربرد ایران برای مقابله با عملیاتی شدن تهدید رژیم صهیونیستی علیه ایران است. 

جمهوری اسلامی ایران بارها گفته است که اگر خطایی و غلطی از سوی رژیم صهیونیستی سر بزند سرمین های اشغالی شخم زده خواهد شد. ایران هیچگاه آغاز کننده جنگ نخواهد بود، چون از فرصت پاسخ قاطع به متجاوز می تواند بهترین بهره را ببرد.

ژنرال های پنتاگون هم به که سابقه جنگ واقعی را ندارند و تجربه نکرده اند، خوب می دانند که تجربه 8 سال دفاع مقدس پشتوانه ای قوی برای نیروهای مسلح مردمی ایران اسلامی است که اکنون توانسته است تکنولوژی را در عرصه دفاعی و نظامی وارد کند و دستاوردهای بزرگی در این عرصه داشته باشد. 

سردمداران آمریكایی گمان نكنند تا حالا جنگ واقعی را تجربه كرده اند، زیرا در عراق رژیم بعث صدام عقب نشینی كرد و در افغانستان نیز كسی نبود كه بجنگد اما با این وجود در این كشورها وضعیت آنها وخیم شد.

ویژگی های جمهوری اسلامی ایران تفاوت های بزرگی را با دیگر کشورهایی که مورد حمله آمریکا قرار گرفته ایجاد کرده است. اکنون عمق نفوذ ایران کیلومترها فراتر رفته و در مرزهای سرزمین های اشغالی مستقر شده است. به همین خاطر نتایج جنگ احتمالی برای دشمن بسیار وخیم خواهد بود. اگر 4 سال پیش 150 هزار موشک برای پاسخ به حمله احتمالی رژیم صهیونیستی و آمریکا کنار گذاشته شده بود اکنون تعداد موشک ها بسیار فراتر رفته است.

منبع:پارسینه
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۱ ۲۷ مرداد ۱۳۹۴
چهار سال پيش پرايد 8 ميليون تومن الآن چند ميليون تومن؟!
مردم ندارن...
Iran (Islamic Republic of)
محمدی
۱۲:۲۰ ۲۷ مرداد ۱۳۹۴
مرگ بر آمریکا
Iran (Islamic Republic of)
عباس
۰۶:۴۱ ۲۷ مرداد ۱۳۹۴
صهیونیستهاخودشان هم این رامیدانندواگرنمیدانندبدانندکه اگرغلطی ازانهاسربزندجمهوری اسلامی تل اویو وحیفاراباخاک یکسان خواهدکرد. مقام معظم رهبری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۴ ۲۶ مرداد ۱۳۹۴
چهل ساله پیش رشد اقتصاده 20 درصد(رکورد جهانی) اکنون چند درصد؟
آخرین اخبار