با موافقت نمایندگان؛

اصل ماده واحده طرح توسعه و بهینه‌سازی آب شرب شهری و روستایی تصویب شد

اصل ماده واحده طرح توسعه و بهینه سازی آب شرب شهری و روستایی در کشور با موافقت نمایندگان تصویب شد.

اصل ماده واحده طرح توسعه و بهینه‌سازی آب شرب شهری و روستایی تصویب شدبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در صحن علنی امروز سه‌شنبه 27 مردادماه اصل ماده واحده طرح توسعه و بهینه سازی آب شرب شهری و روستایی در کشور که کلیات آن در جلسات گذشته مورد تصویب قرار گرفته بود، مورد موافقت نمایندگان قرار گرفت.

این اصل ماده 1 با 146 رأی موافق، 14 رأی مخالف و 6 رأی ممتنع از مجموع 238 رأی مورد تصویب قرار گرفت.

در اصل ماده واحده یک آمده است؛ شرایط تأمین آب شرب مورد نیاز مناطق جمعیتی شهری و روستایی کشور به سه بخش تقسیم می‌شود: 

الف-شرایط عادی؛ شرایطی است که در آن منابع آبی موجود برای تأمین آب یک شهر، شهرستان و یا روستا بیشتر از میزان آب مورد نیاز در اوج مصرف باشد. 

ب- شرایط تنش آبی؛ شرایطی است که در آن منابع آبی موجود برای تأمین آب یک شهر، شهرستان و یا روستا معادل میزان آب مورد نیاز در اوج مصرف باشد. 

پ-شرایط بحران آب؛ شرایطی است که در آن منابع آبی موجود برای تأمین آب یک شهر، شهرستان و یا روستا کمتر از میزان آب مورد نیاز در اوج مصرف باشد.

تبصره 1- هر یک از شرایط سه گانه مذکور در بندهای فوق بسته به سال آبی قابل تغییر است.

تبصره 2- تشخیص و اعلام قرار گرفتن هر کدام از مناطق جمعیتی کشور در هریک از شرایط اشاره شده در این ماده بر عهده وزارت نیرو است.

تبصره 3- دولت مکلف است حداکثر ظرف مدت 3 ماه از ابلاغ این قانون، الگوی مصرف آب را برای مناطق مختلف کشور براساس بعد خانوار استانی و مناطق جغرافیایی به تفکیک شرایط عادی، تنش و بحران تهیه و ابلاغ کند.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار