حسرت ششگانه بر دل کاتالان ها ماند

تیم فوتبال بارسلونا با ناکامی در فتح سوپر جام اسپانیا، تحت هیچ شرایطی نمی‌تواند شش جام قهرمانی را در یک فصل کسب کند.

 به گزارش خبرنگار حوزه دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، تیم فوتبال بارسلونا که در سال 2009 موفق شده بود اولین تیم فوتبالی باشد که در یک فصل شش عنوان قهرمانی را کسب کند امسال هم این فرصت را داشت که ششگانه دوم خود را خلق کند.

آبی و اناری پوشان در فصل 2014/2015 توانسته بودند قهرمان رقابت‌های لالیگا، کوپا دل ری( جام  حذفی اسپانیا،)، لیگ قهرمانان اروپا و سوپر جام اروپا، شوند و برای تکمیل ششگانه به کسب دو قهرمانی در سوپر جام اسپانیا و جام باشگاه‌های جهان نیاز داشت.

 اما این تیم برای کسب قهرمانی پنجم در فصل 2015/2014 صخره سختی به نام آتلیتک بیلبائو، فینالیست جام حذفی اسپانیا برخورد.

نماینده ایالت کاتالونیا برای فتح  سوپر جام اسپانیا باید طی دو بازی رفت و برگشت از سد نماینده ایالت باسک که از قضا مانند کاتالان‌ها جدایی طلب هستند می‌گذشت.

اما آبی و اناری پوشان بارسلونا که بیش از دیدار با آتلتیک بیلبائو در جدالی سخت و نفس گیر موفق شدند در سوپر جام  اروپا، سویا را شکست دهند، خسته‌تر از آن بودند که بتوانند از پس آتلتیک بیلبائو برآیند.

بارسلونا در فینال کوپا ول ری موفق شده بود این تیم را 3-1 شکست دهد.

 اما آتلتیک بیلبائو در دیدار رفت سوپر جام با نتیجه 4-0 قهرمان اروپا را درهم کوبید تا کاتالان‌ها برای جبران این نتیجه در دیدار برگشت کار بسیار سختی را در پیش داشته باشند که همین اتفاق هم افتاد.

 آبی و اناری پوشان بارسلونا در ورزشگاه خانگی خود نتوانستند جبران مافات کنند و با نتیجه مساوی 1-1 در برابر حریف جان سخت خود متوقف شدند تا این تیم باسکی در مجموع 1-5 به پیروزی برسد و جام قهرمانی سوپر جام اسپانیا را بالی سر ببرد.

 بارسلونا که در ماه دسامبر به عنوان قهرمان اروپا در رقابت‌های جام باشگاه‌های جهان شرکت خواهد کرد در صورت قهرمانی در این رقابت‌ها فقط می‌تواند پنجمین قهرمانی خود را در یک فصل را جشن بگیرد.

 به عبارت دیگر بارسا با ناکامی در سوپر جام اسپانیا نتوانست مانند سال 2009، فاتح 6 قهرمانی در یک فصل باشد و حسرت فتح ششگانه بر دل کاتالان‌ها ماند.

پس از تساوی 1-1 دو تیم بارسا و آتلتیک بیلبائو که منجر به از دست رفتن سوپر جام برای نماینده ایالت کاتالونیا‌ شد،‌آندرس اینیستا‌ ، کاپیتان آبی واناری پوشان بارسلونا اخراج جرارد پیکه و ده نفره شدن تیمشان را عامل ناکامی بارسا‌ دانست.

 اینیستا قبل از آغاز مسابقه مدعی شده بود بارسا می‌تواند شگفتی به بازی برگردد و 4 گل خورده در خانه آتلتیک‌ بیلبائو‌ را جبران کند و گل دقیقه 43 لیونل مسی رویاهای قهرمانی اروپا را زنده نگه داشت.

 اما شگفتنی علیه میزبان رقم خورد و جرارد پیکه‌ در دقیقه 55 از بازی اخراج شد و آدوریز‌ مهاجم گلزن آتلتیک‌‌ که در بازی رفت هت تریک کرده بود گل چهارم خود را نیز او گفت در نیوکمپ به بارسا زد تا کار به تساوی 1-1 بکشد و در مجموع آتلتیک به پیروزی 1-5 برسد.

 اینیستا پس از پایان مسابقه گفت: بازگشت به مسابقه سخت بود اما غیر ممکن نبود ما تلاش کردیم اما اخراج پیکه اوضاع راحتی پیچیده‌تر کرد.

کاپیتان بارسا افزود: این تصمیم داور در نیموکمپ به بارسا زد تا کار به تساوی 1-1 بکشد و در مجموع آتلتیک به پیروزی 5-1 برسد.

 اینیستا پس از پایان مسابقه گفت: بازگشت به مسابقه گفت: بازگشت به مسابقه سخت بود اما غیر ممکن نبود ما تلاش  کردیم اما اخراج پیکه اوضاع راحتی پیچیده‌تر کرد.

 کاپیتان بارسا افزود: این تصمیم داور بود، ما نمی‌دانیم چه چیزی گفته شده، امروز ما بهتر بودیم اما این فقط یک مسابقه نبود.

 هافبک 31 ساله بارسلونا معتقد است برخورد قهرمان لالیگا و فینالیست کوپا دل ری بر فصل 2016-2015 سایه نخواهد انداخت.

 اینیستا همچنین ابراز امیدواری کرد که بارسا پنجمین قهرمانی خود در یک فصل را ماه دسامبر در رقابت‌های جام باشگاه‌های جهان کسب کنیم.

 اما اینیستا تمرکز اصلی بارسا را در رقابت‌های لالیگا عنوان کرد و گفت: اکنون ما تمرکزمان روی رقابت‌های لالیگا است که از روز یکشنبه شروع خواهند شد.

سرخیو بوسکتس نیز مانند اینیستا بعد از مسابقه‌ برابر نماینده‌ ایالت باسک، اخراج پیکه را عامل ناکامی‌ تیمش دانست و گفت: ما تا پایان بازی همه تلاش خود را کردیم اما قرار نبود اتفاقی بیفتد فکر می‌کنم  نتیجه بازی در دیدار رفت تعیین شد و من فقط می‌توانم به آتلتیک بابت کسب قهرمانی تبریک بگویم.

 بوسکتس‌ افزود: ما در نیمه اول یک گل زدیم و فرصت‌هایی نیز خلق کردیم نیمه دوم را هم خوب شروع کردیم ما سراسر حمله بودیم اما کارت قرمز پیکه بازی را عوض کرد زیرا پیروزی با یک بازیکن کمتر غیر ممکن بود.

دنی آلوز مدافع آبی و اناری پوشان نیز در خصوص بازی برگشت سوپر جام اسپانیا اظهار نظر پرداخت و آتلتیک بیلبائو را شایسته پیروزی در این مسابقه دانست.

 آلوز گفت: آتلتیک‌ بهتر از ما مسابقه داد آنها شایسته‌ پیروزی بودند و به همین دلیل من به آنها تبریک می‌گویم.

 شاید ما در دو بازی به حد کافی خوب نبودیم شاید ما آن طور که می‌توانستیم خوب بازی نکردیم ما بهای مسابقه سنگین سوپر جام اروپا را داریم، ما زمان کافی برای آماده سازی نداشتیم، همه اینها می تواند باشد اما جای هیچ بهانه‌ای نیست.

 پیکه در موقعیتی عصبانی بود داور تصمیمی گرفت که به ما ضربه زد، اما جای بهانه نیست.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار