تشکری هاشمی خبر داد

جزییات طرح کاهش تا مهر ماه اعلام می شود/پایان فعالیت پیکان تاکسی فرا رسید

رئیس سازمان حمل و نقل ترافیک از اجرای طرح کاهش در نیمه دوم سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری   گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوانسید جعفر تشکری هاشمی در حاشیه ملاقات مردمی 1888 در جمع خبرنگاران گفت : با توجه به مطلوبیت چرخه حمل و نقل ترافیک در مترو مسلماً رضایت مردم از مترو بیشتر بوده و در مجموعه شکایات مردم به صورت تلفنی و حضوری به مدیران عامل شرکت ها از جمله مترو،اتوبوسرانی،تاکسیرانی ،سازمان پایانه و ... مطرح شد و نهایتا جهت بررسی به کمیته بازرسی ارجاع شد.

وی در ادامه به طرح کاهش اشاره کرد و افزود : طرح کاهش مخفف طرح کنترل آلودگی هوای شهر است که علاوه بر طرح کاهش از آن به عنوان طرح LEZ یاد شده است و مقدمات آن فراهم شده که تا مهر ماه جزییات اجرایی آن اعلام می شود و طبق برنامه پس از اطلاع رسانی در خصوص اجرای طرح و آموزشهای شهروندی در نیمه دوم سال جاری طرح کاهش جایگزبن طرح زوج و فرد می شود.

تشکری هاشمی بیان کرد : با کار های کارشناسی شده و تجارب این چند سال و آمار و اطلاعات نشان داد اجرای طرح زوج و فرد نقش چندانی در کاهش ترافیک نداشته است و به همین منظور به دنبال طرح جایگزینی برای طرح زوج و فرد بودیم که طرح معروف به LEZ مطرح شد و این طرح به دنبال آن است که خودروها را به جهت شدت آلایندگی به چهار گروه تقسیم کند و همین طور شهر به سه رینگ اصلی تقسیم می شوند که این تقسیم بندی عبارت است از رینگ محدوده طرح ترافیک،طرح زوج و فرد فعلی و رینگ پیرامونی شهر تهران است.

رئیس سازمان حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران اذعان کرد : با اجرای طرح کاهش یا طرح LEZ ، طرح ترافیک همچنان در حال اجرایی است؛در طرح کاهش اتوبوس های شرکت واحد و تاکسی ها که فرسوده بوده و عمر مفید این دسته از وسایل نقلیه گذشته اجازه تردد نخواهند داشت ضمن آنکه در همین راستا در طی یکسال گذشته تعداد 580 دستگاه اتوبوس شرکت واحد به دلیل فرسودگی و اینکه امکان بازسازی را ندارند را از رده خارج کردیم.

خارج شدن پیکان تاکسی

تشکری هاشمی گفت :برای تاکسی های تهران یک برنامه ریزی گسترده ای را انجام دادیم و الان با چند خودرو ساز در حال مذاکره هستیم که بتوانیم کل تاکسی های پیکان را از چرخه خدمات رسانی تهران خارج کنیم و تا پایان سال جاری دیگر هیچ تاکسی پیکان در شهر تهران نخواهیم داشت و به طور کامل از رده خارج می شوند.البته اگر افرادی به عنوان کلکسیونی ماشین را تصمیم دارند نگه داشته با حذف پلاک تاکسی می توانند تاکسی را داشته باشند.

* ممنوعیت تولید موتور سیکلت های بنزینی

وی افزود : شورای ترافیک تهران پیشنهاد ممنوعیت تولید موتور سیکلت های بنزینی را به دولت داده و پیشنهاد جایگزین موتور برقی به جای موتورسیکلت بنزینی هم داده شده است.

انتهای‌پیام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار