هواپیمای بدون سرنشین گوگل و ناسا + عکس

گوگل بی سر و صدا برنامه آزمایش های خود را برای هواپیما های بدون سرنشین شروع کرد.

به گزارش خبرنگار اخبار داغ  گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گوگل  برنامه تحویل کالا با پهپاد (هواپیمای بی‌سرنشین) را در محدوده هوایی ایالات متحده آمریکا امتحان می‌کند و تصمیم دارد با بستن قراردادی با ناسا  این آزمایش ها را در مناطق غیر شهری کالیفرنیا گسترش دهد.

در این خصوص  خبر گزاری  گاردین نوشت شواهدی از جزئیات فنی این پهپادها به‌دست آورده که نشان می‌دهد آنها قادرند تا صد مایل در ساعت سرعت بگیرند و وزنشان کمی کمتر از ۲۵ کیلوگرم است. مدارک نشان می دهد برنامه ایمنی، گوگل را در صورت قطع ارتباط درون‌ با متصدی‌شان در برج مراقبت را هم برملا می‌کند.


هواپیمای بدون سرنشین گوگل و ناسا

گوگل سال گذشته از برنامه  آزمایشی اش در این خصوص با نام "Project Wing" پرده برداشت. در این برنامه همچنین ویدوی تبلیغاتی  یک مرزعه‌دار را در استرالیا نشان می‌داد که  پهپاد گوگل برای سگش بسته‌ای خوراکی می‌آورد.

 ایالات متحده در حال حاضر پروازهای تجاری هواپیماهای بدون سرنشین را ممنوع کرده است اما شرکت‌هایی که می خواهند در محدوده هوایی آمریکا فعالیت کنند باید اجازه مخصوصی را از اداره حمل و نقل هوایی (FAA) داشته باشند.

 هرچند شواهد تازه به‌دست آمده نشان می‌دهد که گوگل با همکاری ناسا و  با پرواز دادن پهپادهایش در زمین‌های خصوصی به نوعی این قوانین را دور زده است. ناسا از آزادی‌هایی در پروازهایش در محدوده هوایی آمریکا برخوردار است که شرکت‌های خصوصی فاقد آن هستند.

گاردین می‌گوید که مسئولان گوگل و ناسا به سئوالات آنها در خصوص جزیات این همکاری پاسخ ندادند،‌ اما گاردین مدرکی به‌دست آورده که است گوگل و ناسا آزمون مشترکی را در خاک ایالات متحده انجام خواهند داد . و ناسا ممکن است مدرکی را برای اجازه این آزمایش صادر کند.

همچنین آخرین پروژه‌ای-که گاردین از آن باخبر شده است- آزمایش‌هایی برای یافتن امکان استفاده از سرویس های تلفن در ارتفاعات پایین برای کنترل خودکار ترافیک است. هنوز مشخص نشده است که آیا شرکت‌های خدمات تلفنی هم از این آزمایش‌ها سودی می برند یا نه.

انتهای پیام/




اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.