نخبگان باید به فکر کارآفرینی و استخدام دیگران باشند

وزیر بهداشت با ابراز امیدواری از اشتغال دانشجویان نمونه کشوری گفت: امیدواریم مساله اشتغال دانشجویان نمونه در بخش خصوصی، با حمایت دولت و خرید خدمت آنان توسط دولت فراهم شود.

به گزارش خبرنگار  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان ، دکتر سید حسن قاضی‌زاده هاشمی عصر امروز در مراسم تقدیر از دانشجویان نمونه کشوری که در نهاد ریاست جمهوری برگزار شد، گفت: یکی از مسائل مهمی که دانشجویان باید به آن توجه کنند این است که به‌روز بوده و دچار روزمرگی نشوند. کسی که دانشجوی نمونه است همواره به دنبال طرح مساله است و حتی حاشیه ها را پیرامون مساله‌ها برای خود می سازد و سعی می کند به حقیقت دست یابد.

وی ادامه داد: از جمله مواردی که دانشجویان نمونه باید به آن توجه داشته باشند، اعتدال است. ما معتقدیم که امورات کشور با اعتدال پیش می رود، پیامبر ما، پیامبر اعتدال بود و عالمان ما حتما معتدل هستند. چنانچه این مساله را در مذاکرات دیدیم و به توفیق دست یافتیم. دعا کنیم که ادامه مسیر را نیز با موفقیت طی کنیم.

وزیر بهداشت در ادامه به درخواست های دانشجویان نمونه کشوری تحت پوشش وزارت بهداشت اشاره کرد و گفت: از جمله درخواست های این دانشجویان اشتغال و استخدام در هیات علمی دانشگاه‌ها بود که به این درخواست ها رسیدگی می شود. در حال حاضر وزارت بهداشت هیچ مجوزی از سازمان مدیریت برای جذب اعضای هیات علمی اخذ نکرده در صورتی که مجوزهای لازم صادر شود، جذب نیز صورت می‌گیرد.

قاضی‌زاده هاشمی اضافه کرد: وزارت بهداشت نیز اولویت استخدام خود را به نخبگان اختصاص داده است به نخبه هایی که به معنی واقعی و حقیقی نخبه هستند البته باید قبول کنیم که فرهنگ خوبی در کشور ما حاکم نیست؛ چراکه شما نخبگان باید به فکر کارآفرینی و استخدام دیگر افراد باشید تا اینکه دغدغه استخدام در کار دولتی را داشته باشید.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تصریح کرد: امیدوارم این فرهنگ که همه مردم منتظر هستند توسط دولت استخدام شوند، از کشور ما رخت بر بندد و از طرفی امیدوارم مساله اشتغال شما دانشجویان نمونه در بخش خصوصی با حمایت دولت و با خرید خدمت شما فراهم شود.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار