استقبال آمریکا از بیانیه اخیر شورای امنیت درخصوص سوریه

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت این کشور از بیانیه دیروز شورای امنیت درباره گذار سیاسی درسوریه استقبال می کند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، «جان کربی» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، در نشست خبری خود ضمن اشاره به صدور بیانیه ای از سوی شورای امنیت درخصوص سوریه، گفت: آمریکا از بیانیه ریاست شورای امنیت درباره سوریه که دیروز صادر شده بود استقبال می کند. این بیانیه نشان می دهد که شورای امنیت یک صدا است و در کنار اصولی ایستاده است که در بیانیه ژنو قید شده بودند.

وی مدعی شد: این اصول شامل نیاز به یک گذار سیاسی واقعی در سوریه است و شامل هیئت حاکمه ای انتقالی در این کشور می شود، بیانیه دیروز تاکیدی بر دیدگاه دیرینه ما است که می گوید تنها راه حل پایدار برای بحران سوریه یک راه حل سیاسی است، یک روند سیاسی جامع تحت ریاست سوری ها که آمال و آرزوهای مشروع مردم سوریه را برآورده کند. شورای امنیت مصرانه از همه طرف ها خواسته است که نهایت تلاش خود را به صورت سازنده بکنند تا به این هدف دست یابند. 

به رغم آنکه آمریکا یکی از حامیان اصلی و آشکار تروریستهای موسوم به مخالفان سوریه در این کشور است، جان کربی مدعی شد: آمریکا به صورت دیپلماتیک کار می کند تا به چنین گذاری دست یابد، آمریکا متعهد به حمایت از تلاش های «استفان دی میستورا» فرستاده ویژه سازمان ملل درسوریه است. همانطور که می دانید «جان کری» وزیر خارجه آمریکا اخیرا با همتایان روسی و سعودی خود دیدار کرد تا درباره این روند پیش رو یعنی گذار سیاسی در سوریه صحبت کند. این بحث و گفتگوها ادامه خواهند داشت.

شورای امنیت سازمان ملل متحد، روز سه‌شنبه بیانیه‌ای درباره پایان دادن به بحران سوریه را به اتفاق آراء به تصویب رساند.

به گزارش منابع خبری،  این بیانیه خواستار برگزاری گفت‌وگوهای مقدماتی فشرده در موضوعات کلیدی با هدف بازگرداندن صلح به سوریه است.

این بیانیه مطابق ادعای آسوشیتدپرس حاوی مفادی درباره انتقال سیاسی در سوریه و مقابله با تروریسم است.

وی در ادامه ادعای بی اساس خود گفت: موضع آمریکا درباره بشار اسد تغییر نکرده است و او نمی تواند بخشی از آینده سوریه باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار