امیر سرتیپ پوردستان:

آزادگان اسوه های ایمان، ایثار و از خودگذشتگی هستند

فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: رزمندگان علاوه بر مقاومت و حفظ خود در اسارت ، اسلام نیز را ترویج دادند آزادگان اسوه های ایمان ، ایثار و از خودگذشتگی هستند.

آزادگان اسوه های ایمان، ایثار و از خودگذشتگی هستند
به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، مراسم تجلیل و تکریم آزادگان نزاجا با حضور سرتیپ احمدرضا پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش چهارشنبه شب برگزار شد.

امیر پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش در این مراسم گفت: رزمندگان سرافراز کشورمان با مقاومت و ایثارگری علاوه بر حفظ خود در زندان‌های رژیم بعث مانند ائمه اطهار (ع) بر زندانبانان تأثیر گذاشتند و با این کار اسلام را ترویج نمودند. در زمان جنگ تحمیلی عده ای به شهادت رسیدند اما خداوند برای آزادگان آزمایشی بزرگ‌تر قرار داد و آنان هم با صبر و مقاومت و ایستادگی از این آزمایش سرافراز خارج شدند.

امیرپوردستان اظهار داشت: در حالی که با اسرا عراقی در ایران مانند میهمان برخورد می‌شد، رزمندگان کشورمان به دست کسانی اسیر بودند که بویی از انسانیت نبرده بودند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش با اشاره به واقعه عاشورا گفت: امام حسین(ع) زمانی که  حرکت تاریخی خود را از مکه به کربلا آغاز کرد عده کثیری ایشان را همراهی می‌کردند اما منزل به منزل که به کربلا نزدیک‌تر می‌شدند یکی پس از دیگری امام را تنها گذاشتند و جز عده ای قلیل ایشان را یاری نکردند در مقابل زمانی که عراق با 12 لشگر زرهی پیاده و سواره به ایران حمله کرد فرزند ایشان در جماران فریاد " هیهات منه ذله" سر داد؛ ملت ایران نشان دادند که دین لق لقه زبانشان نیست و  برای دفاع از کشور و نوامیس راهی جبهه‌ها شدند.

وی با بیان ویژگی‌های حضرت زینب(س) گفت: " و ما رایت الا جمیلا" یعنی ما با شناخت وارد این مسیر شدیم، یعنی ما برای شهادت وارد این میدان شدیم. همین حرف را تمامی آزادگان ما می‌زدند این یعنی هر که هر چه در توان داشت در این میدان انجام داد.

امیرپوردستان در انتهای افزود: نسل سوم و چهارم ما باید از این الگوهای عینی درس بگیرند و مسیر آن‌ها را ادامه بدهند.

در انتهای این مراسم از تعداد از آزادگان نیروی زمینی ارتش قدردانی شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: اسوه ، آزادگان ، پوردستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار