ارومیه؛

تبدیل منطقه آزاد تجاری ماکو به الگویی مناسب برای فعالیت مناطق آزاد تجاری در کشور

استاندار آذربایجان غربی : منطقه آزاد تجاری ماکو به الگویی مناسب برای فعالیت مناطق آزاد تجاری در کشور تبدیل شده است.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازارومیه؛ ، سعادت در برنامه زنده تلویزیونی الدوز که با حضور وزیر کشور از سیمای مرکز ارومیه دقایقی پیش پخش شد با ارائه گزارشی از اقدامات دولت برای احیای دریاچه ارومیه گفت: در سال گذشته 260 میلیارد تومان اعتبار برای اجرای پروژه های مختلف احیای دریاچه ارومیه اختصاص یافته بود که بخش قابل توجهی از این اعتبارات برای لایروبی انهار ، اتصال سیمینه رود به زرینه رود، ایجاد سیستم آبیاری قطره ای در 15 هزار هکتار از اراضی کشاورزی ، ساماندهی چاههای غیر مجاز و کاشت درختچه برای جلوگیری از حرکت شنهای روان توسط منابع طبیعی و مدیریت آبهای مرزی هزینه شده است.

وی با بیان توجه ویژه دولت تدبیر و امید و بویژه رییس جمهور محترم به احیای دریاچه ارومیه ، مشکل دریاچه ارومیه را یک موضوع و مشکل فرامنطقه ای عنوان نمود .

استاندار آذربایجان غربی در بخش دیگری از سخنان خود به فعالیت منطقه ازاد تجاری ماکو اشاره نمود و ادامه داد : منطقه ازاد تجاری ماکو در 5 هزار هکتار از اراضی استان ایجاد شده است و دولت به هیچ وجه ایجاد مناطق ازاد تجاری جدید را در استان در برنامه کاری خود ندارد.

وی در ادامه گفت: برای توسعه تجاری و اقتصادی استان مناطق ویژه اقتصادی ایجاد می شود که نمونه آن منطقه ازاد تجاری سلماس و منطقه ازاد تجاری سرو می باشد.

وی افزود: ایجاد مناطق ویژه اقتصادی در مناطق مختلف استان برای توسعه استان در برنامه کاری دولت قرار گرفته است و امیدواریم روند توسعه استان از بخش کشاورزی به بخش صنعت ، معدن ، تجارت و خدمات بازرگانی و ارتقای بخش کشاورزی تبدیل شود.

وی با اشاره به فعالیت منطقه آزاد تجاری ماکو و فعالیت آن گفت: منطقه آزاد تجاری ماکو به الگویی مناسب برای فعالیت مناطق آزاد تجاری در کشور تبدیل شده و قطعاَ در این منطقه پایانه صادراتی شکل خواهد گرفت.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.