دبیر اتاق تعاون خراسان رضوی؛

خراسان رضوی رتبه اول تاسیس تعاونی را در کشور دارد

دبیر اتاق تعاون خراسان رضوی گفت: استان خراسان رضوی رتبه اول تاسیس تعاونی ها را در کشور دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ ناصر توکلیان در نشت خبری با اصحاب رسانه افزود: اشتغال از مباحث اصلی کشور است و براساس سیاست‌های ابلاغ شده از طرف مقام معظم رهبری 25 درصد اقتصاد کشور بر عهده تعاونی‌ها است.

وی با بیان اینکه حدود بیش از 100 تعاونی در خراسان رضوی فعال است، گفت: 44 شرکت در بخش خدمات، 24 شرکت در بخش کشاورزی، 15 شرکت در امور صنعتی و چند شرکت نیز در بخش حمل و نقل، عمران و مسکن فعالیت می کنند.

توکلیان افزود: این تعاونی‌ها در خراسان رضوی دارای 3 میلیون و بیش از 624 هزار نفر عضو دارد که به طور مستقیم برای 148 هزار نفر اشتغال ایجاد کرده است.

همچنین سرپرست بیمه تعاون در استان‌های خراسان با اشاره به اینکه اتاق تعاون در جهت رسالتش طرح بیمه تکمیلی درمان را ایجاد کرده است، گفت: کسانی می توانند عضو این بیمه شوند که عضو بیمه پایه تامین اجتماعی و یا بیمه سلامت باشند.

جمشید خاتمی افزود: کلیه هزینه های بیمارستانی از سقف 100 هزار تومان تا 8 میلیون تومان در بیمارستان های دولتی و خصوصی از تعهدات بیمه تعاون است.

وی با اشاره به اینکه سرانه پرداخت برای هر نفر 24 هزار 700 تومان است، گفت: کسانی که قصد دارند از خدمات این بیمه استفاده کنند می توانند به کارگزاری بیمه تعاون واقع در خیابان آبکوه بین آبکوه 11 و 13 ساختمان 331 واحد یک مراجعه کنند.

شرکت‌های بیمه تعاون از سال 92 با اخذ پروانه از بیمه مرکزی فعالیت خود را آغاز کرده است و در حال حاضر 30 شرکت بیمه‌ای در استان‌های خراسان رضوی، شمالی و جنوبی دارد و در بیش از 20 استان دارای نمایندگی است.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.