رزمايش مشترک اوکراين و ناتو از شنبه آغاز می‌شود

وزارت دفاع اوکراین اعلام کرد این کشور و سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) روز شنبه رزمایش مشترک خود را در جنوب این کشور آغاز می کنند.

رزمايش مشترک اوکراين و ناتو از شنبه آغاز می‌شود
به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شین‌هوا، وزارت دفاع اوکراین روز پنجشنبه اعلام کرد این کشور و سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) روز شنبه رزمایش مشترک خود را در جنوب این کشور آغاز می کنند. بنا بر اعلام وزارت دفاع اوکراین، هدف از این رزمایش ها، موسوم به « نسیم دریا-2015»، اجرای یک عملیات امنیتی چند ملیتی در منطقه ای درگیر بحران است.

این منبع افزود این رزمایش های زمینی، هوایی و دریایی که از شنبه (31 اوت) تا 12 سپتامبر طول می کشد، همچنین با هدف بهبود قابلیت همکاری متقابل بین نیروی دریایی اوکراین و نیروهای دریایی کشورهای عضو یا شرکای ناتو برگزار می شود.

در این رزمایش ها که در چارچوب برنامه « مشارکت برای صلح » ناتو صورت می گیرد، حدود دو هزار و 500 سرباز شرکت می کنند که حدود یک هزار تن از آنها اوکراینی هستند. در مجموع، 14 ناو، هشت هواپیما و بالگرد جنگی و حدود 90 خودروی نظامی در این رزمایش حضور خواهند داشت.
رزمایش های « نسیم دریا » از سال 1997 ، هر ساله در اوکراین برگزار می شود. این رزمایش ها در سال های 2006، 2007 و 2009 برگزار نشد.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار