برگزاری نمایشگاه نوشت افزار ایرانی اسلامی

هدف از برگزاری این نمایشگاه جریان سازی طرح‌های ایرانی و اسلامی، بومی و ملی است.

مراسم افتتاحیه چهارمین نمایشگاه «نوشت افزار اسلامی ایرانی» روز سه شنبه 27 مرداد ساعت 18:00 با حضور جمعی از نمایندگان مجلس و چهره‌های فرهنگی در مرکز آفرینش‌های کانون پرورش فکری  کودکان و نوجوانان فعالیت خود را آغاز کرد.

انتشار محصولاتی با معرفی قهرمانان بومی، شهدای هسته‌ای و شخصیت‌های کارتونی ایرانی و بسیاری ا ز طرح‌های داخلی از جمله محصولات متنوع این نمایشگاه است.

مدت‌هاست کودکان و فرزندان ما با الگو برداری از شخصیت‌های غربی همچون مرد عنکبوتی، بت من، بن تن، و ... کیف و لازم تحریر را خریداری می‌کنند و این موجب نهادینه شدن شخصیت‌های غربی در ناخودآگاه کودکان و کمرنگ شدن الگوهای ایرانی اسلامی است.

این بار آموزش و پرورش وارد عمل می‌شود و تمامی محصولات و کاراکتر‌های غربی را در مدارس ممنوع می‌کند و در کنار آن برگزاری نمایشگاه نوشت افزار کمک به نهادینه کردن و رشد شخصیت‌های بومی و ریشه کن کردن محصولات غربی می‌کند.

سعید حسینی مدیر عامل مجمع نوشت افزار اسلامی ایرانی در خصوص فرآیند نمایشگاه  در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: امسال بیش از 40تولید کننده درنمایشگاه حضور دارند   که 15تولید کننده جدید وارد کار شدند. سه نوع تولید کننده از موسسات فرهنگی،  بازارهای نوشت افزار و یک سری مجموعه‌های دینی شهرستانی  که امسال خیلی جدی و با قدرت در سطح شهرستان، استان و منطقه در حال فعالیت هستند. با موضاعات و محتویات بومی و رسم و رسومات خودشان دفاتری را تولید و امسال به این حوزه ورود کرده‌اند. هدف از برگزاری این نمایشگاه جریان سازی طرح های ایرانی و اسلامی، بومی و ملی است.

مدیر عامل مجمع نوشت افزار اسلامی ایرانی د رخصوص نوشت افزار‌هایی که تقلبی وارد بازار شده چگونگی  پیگری آنها گفت: در کشورما هنوزاین بحث خیلی به رسمیت شناخته نشده یعنی ما ساختاری تعریف شده ای برای ثبت آثارجدید نداریم البته اتفاقاتی در ارشاد در حال وقوع است.
البته با کارهایی که در سالهای قبل  به صورت تقلبی منتشر شده‌اند مانند شکرستان که تقلب صورت گرفته از طرف حوزه هنری مورد شناسایی و رصد قرارگرفته و به طور جدی با آنها برخورد شده است. اما تا سال گذشته روندی برای واگذاری محصولات و ثبت آنها نداشت.

وی از استمرار نمایشگاه گفت: نوشت افزار یک خاصیتی که به لحاظ فرهنگی مختص ماه شهریور و به اصطلاح سر کلاسی است و عمده مردم برای یک بار در سال به آن مراجعه می‌کنند و لی ما هرساله  بعد از نمایشگاه اصلی در تهران در 5 استان دیگر هم نمایشگاه را برگزار می‌کردیم که  امسال  تصمیم داریم در  حداقل ده تا پانزده استان با هماهنگی استان و شهرداری‌ها به برگزاری نمایشگاه نوشت افزار بپردازیم.

حسینی در خصوص جهانی شدن برندهای های نوشت افزار اظهار داشت: ما در سال گذشته در حوزه‌هایی ورود کردیم و نمونه‌های موفقی را داشتیم که عراق و سوریه ازجمله ی آنها بود و حجم خیلی خوبی با کاراکتره‌های مختار با استقبال رو به ور شد. امسال نیز نقوش معماری اسلامی، اهل بیت و فضاهای مشتر ک دیگر  به کشور‌هایی مثل و سوریه صادر شد. نمایشگاه نوشت افزار حرکت نو پایی است که شروع به کار کرده و از تعداد 2 برند به حداقل پنجاه برند رسیده است و این کار به  شدت نیاز به فضای گفتمان سازی دارد البته هدف از نمایشگاه بیشتر جبران سازی این حوزه است که موجب ثبات و ماندگاری باشد و به سمتی برویم که همه کاراکتر‌های ما عاری از کاراکتر‌ها‌ی غربی باشد و به فضای تربیتی کمک کند.

چهارمین سال برگزاری نمایشگاه نوشت افزار محصولات جدیدی را از جمله کاراکتر تلویزیونی «چرا»،سری جدی شهدای هسته‌ای، توانمند‌های موشکی و هسته‌ای، طرح‌های خوشنویسی،  برند‌های خلیج فارس و طرح‌هایی برای کیف کودکان ارائه کرده است.  
 
این نمایشگاه از ساعت 10 صبح تا 22 شب در محل کانون مرکز پرورش فکری کودکان و نوجوان توسط مجمع «نوشت افزار اسلامی ایرانی» و کانون پرورش فکری کودک و نوجوان درخیابان حجاب میزبان علاقه‌مندان است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار